AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Jeg blir veldig fort oljete på huden i ansiktet, men under oljen er det knusktørt. Jeg kan finne på å tørke olje og flass av pannen samtidig. Jeg føler at jeg har prøvd alt mulig av hudkremer og tonere som kan hjelpe, men jeg finner ikke det rette produktet eller den rette kombinasjonen av produkter. Har noen forslag til noe jeg kan bruke til å få skikk på huden min? Anonymkode: 35618...918
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 Høres ut som du har fet, dehydrert hud? Få deg en hudanalyse, så blir det enklere å finne riktige produkter Anonymkode: c92d1...428
Gjest Vesuvio Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Har litt samme type hud, tror jeg. Jeg liker Origins Drink up Intensive Overnight.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Akkurat nå, Vesuvio skrev: Har litt samme type hud, tror jeg. Jeg liker Origins Drink up Intensive Overnight. Takk😊 Anonymkode: 35618...918 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 Ikke bruk produkter for fet hud ihvertfall. Mest sannsunlig har du oljete hud fordi du har tørr hud, så kroppen overproduserer talg for å kompansere. Talg er kroppens funktighetskrem. Så prøv en stund å ikke fjern oljen hele tiden, rens med noe for tørr hud morgen og kveld og bruk fuktighetsgivende produkter, kanskje produkte med olje i faktisk. Anonymkode: ea3a9...90b 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #6 Skrevet 28. januar 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke bruk produkter for fet hud ihvertfall. Mest sannsunlig har du oljete hud fordi du har tørr hud, så kroppen overproduserer talg for å kompansere. Talg er kroppens funktighetskrem. Så prøv en stund å ikke fjern oljen hele tiden, rens med noe for tørr hud morgen og kveld og bruk fuktighetsgivende produkter, kanskje produkte med olje i faktisk. Anonymkode: ea3a9...90b Takk for tips Anonymkode: 35618...918
Scherbatsky Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 Så fremt du har gode renseprodukter og slikt (en god rutine er viktig når huden er i ubalanse, ingenting som skummer)... så liker jeg veldig godt Clarins sin olje for dehydrert hud (Blue Lotus). Du trenger nok fukt, så et fuktighetsserum kan jo kanskje være greit. Men hvis du har mulighet så anbefaler jeg en hudanalyse hos kvalifisert hudpleier. Vi kan jo ikke si hvilken hudtype du har. Jeg gjorde det når jeg slet på lignende vis for flere år siden, og det forandret hele ansiktet mitt. Plutselig så visste jeg hva jeg hadde, og jeg hadde IKKE den hudtypen jeg trodde. Mye penger der og da, men det har nok spart meg masse penger og frustrasjon i årene etterpå.
mlifjeld Skrevet 5. februar 2020 #8 Skrevet 5. februar 2020 okey. Jeg hadde akkuratt samme hud som deg. Ble blank av olje samtidig som huden var stram og jeg flasset mye! Var helt jævlig. Jeg gikk til hudpleier og hun sa at huden min var skikkelig dehydrert, og huden var så desperat etter fukt at den overkompanserte med å produsere masse olje. Den tørre huden hopet seg også opp og når jeg påførte kremer, så trakk de døde hudcellene til seg omtrent all kremen. Noe som gjør at du ser bra ut i noen timer, men når hudcellene tørket igjen så jeg ut som et flassemonster. Og huden hadde heller ikke fått fukten den trengte. Det hun anbefalte med var AHA syre som exfolierer huden uten å tørke den ut. Den løser opp bindingene i de døde hudcellene slik at huden din faktisk kan ta opp kremene du påfører. Hun anbefalte også et fuktserum, siden de ofte er mer effektive til å gi fukt i dybden enn en krem. Det som funket for meg var Ole Hendriksen Dark Spot Toner og Bare Minerals skinlonglivety serumet. Så seriøst endring i huden etter to dager. Flasset og oljen var helt borte. Nå er jeg ikke engang stram i huden etter en dusj! Kan ikke huske at huden min har vært så bra på mange år! Nesten som et hudmirakel! Nå er jeg bare irritert på meg selv for at jeg gikk rundt med tørr/fet hud og var frustrert i så mange år når det egentlig var så lett å fikse. Jeg visste jo egentlig alltid at jeg trengte fukt, men skjønte ikke at jeg måtte få vekk alle hudcellene først og trodde liksom det holdt med bare en vanlig krem. lykke til 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 Har du prøvd? https://decrusto.no/produkt/blue-gel-liposome-tilbud/ Anonymkode: 12082...c0f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #10 Skrevet 5. februar 2020 På 27.1.2020 den 22.32, AnonymBruker skrev: Jeg blir veldig fort oljete på huden i ansiktet, men under oljen er det knusktørt. Jeg kan finne på å tørke olje og flass av pannen samtidig. Jeg føler at jeg har prøvd alt mulig av hudkremer og tonere som kan hjelpe, men jeg finner ikke det rette produktet eller den rette kombinasjonen av produkter. Har noen forslag til noe jeg kan bruke til å få skikk på huden min? Anonymkode: 35618...918 Renser du huden mye, ts? Tørr hud blir helt automatisk fet hud (huden produserer fett når den blir tørr for å opprettholde normal funksjonalitet). Det at hud er både tørr og fet er ikke et tegn på "hudtype" eller at noe er galt, men på helt normal hud som funker akkurat slik den skal funke. Slutt å rense den med annet enn olje eller rent kaldt vann på en klut (og helst bare en gang om dagen) og det vil gi seg av seg selv etter en måneds tid. Det er ikke noe behov for spesialisert hudkrem - bruk den du bruker på kroppen i noen uker til huden får ordnet opp selv, og så kan du bare slutte med hudkrem. Anonymkode: 8a5dc...a74
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #11 Skrevet 5. februar 2020 Du trenger fuktighet men ikke fett. Anonymkode: 86929...1ae
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #12 Skrevet 5. februar 2020 Hvordan foregår egentlig hudanalyse og hvor i Oslo kan man gjøre det uten å bli prakket på masse produkter? Jeg foretrekker å handle på nett etter å ha lest reviews.. Dere som renser med olje, hvilket produkt er det? Jeg har fet men tør hud jeg også, og bruker nå en rens fra Avene for sensitiv hud. Den fungerer uten å trigge urenheter eller bli for tørr/fet men jeg må bruke fuktighetskrem eller noe på huden etterpå, ellers kan jeg få litt flass når jeg legger sminken. Har noen tips til en fuktighetskrem eller evn fuktighetserum (om serum alene holder?) som trekker godt inn uten å legge blank film på huden? Anonymkode: 7e457...186
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #13 Skrevet 5. februar 2020 7 timer siden, mlifjeld skrev: okey. Jeg hadde akkuratt samme hud som deg. Ble blank av olje samtidig som huden var stram og jeg flasset mye! Var helt jævlig. Jeg gikk til hudpleier og hun sa at huden min var skikkelig dehydrert, og huden var så desperat etter fukt at den overkompanserte med å produsere masse olje. Den tørre huden hopet seg også opp og når jeg påførte kremer, så trakk de døde hudcellene til seg omtrent all kremen. Noe som gjør at du ser bra ut i noen timer, men når hudcellene tørket igjen så jeg ut som et flassemonster. Og huden hadde heller ikke fått fukten den trengte. Det hun anbefalte med var AHA syre som exfolierer huden uten å tørke den ut. Den løser opp bindingene i de døde hudcellene slik at huden din faktisk kan ta opp kremene du påfører. Hun anbefalte også et fuktserum, siden de ofte er mer effektive til å gi fukt i dybden enn en krem. Det som funket for meg var Ole Hendriksen Dark Spot Toner og Bare Minerals skinlonglivety serumet. Så seriøst endring i huden etter to dager. Flasset og oljen var helt borte. Nå er jeg ikke engang stram i huden etter en dusj! Kan ikke huske at huden min har vært så bra på mange år! Nesten som et hudmirakel! Nå er jeg bare irritert på meg selv for at jeg gikk rundt med tørr/fet hud og var frustrert i så mange år når det egentlig var så lett å fikse. Jeg visste jo egentlig alltid at jeg trengte fukt, men skjønte ikke at jeg måtte få vekk alle hudcellene først og trodde liksom det holdt med bare en vanlig krem. lykke til Takk for utfyllende svar! Er det dette serumet du bruker? Anonymkode: 35618...918
mlifjeld Skrevet 5. februar 2020 #14 Skrevet 5. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for utfyllende svar! Er det dette serumet du bruker? Anonymkode: 35618...918 Ja det er den ja. gir masse fukt!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #15 Skrevet 24. mars 2020 På 5.2.2020 den 9.21, mlifjeld skrev: okey. Jeg hadde akkuratt samme hud som deg. Ble blank av olje samtidig som huden var stram og jeg flasset mye! Var helt jævlig. Jeg gikk til hudpleier og hun sa at huden min var skikkelig dehydrert, og huden var så desperat etter fukt at den overkompanserte med å produsere masse olje. Den tørre huden hopet seg også opp og når jeg påførte kremer, så trakk de døde hudcellene til seg omtrent all kremen. Noe som gjør at du ser bra ut i noen timer, men når hudcellene tørket igjen så jeg ut som et flassemonster. Og huden hadde heller ikke fått fukten den trengte. Det hun anbefalte med var AHA syre som exfolierer huden uten å tørke den ut. Den løser opp bindingene i de døde hudcellene slik at huden din faktisk kan ta opp kremene du påfører. Hun anbefalte også et fuktserum, siden de ofte er mer effektive til å gi fukt i dybden enn en krem. Det som funket for meg var Ole Hendriksen Dark Spot Toner og Bare Minerals skinlonglivety serumet. Så seriøst endring i huden etter to dager. Flasset og oljen var helt borte. Nå er jeg ikke engang stram i huden etter en dusj! Kan ikke huske at huden min har vært så bra på mange år! Nesten som et hudmirakel! Nå er jeg bare irritert på meg selv for at jeg gikk rundt med tørr/fet hud og var frustrert i så mange år når det egentlig var så lett å fikse. Jeg visste jo egentlig alltid at jeg trengte fukt, men skjønte ikke at jeg måtte få vekk alle hudcellene først og trodde liksom det holdt med bare en vanlig krem. lykke til Kan jeg spørre hvor du gikk til hudpleier/hvem du gikk til? Anonymkode: 35618...918
mlifjeld Skrevet 24. mars 2020 #16 Skrevet 24. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvor du gikk til hudpleier/hvem du gikk til? Anonymkode: 35618...918 Frøken Dings i bergen. Var egentlig på kosultasjon for noe annet, men hun kunne ikke la være å hjelpe meg med den utrolig flassete huden min, så hun ga meg endel råd.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #17 Skrevet 24. mars 2020 29 minutter siden, mlifjeld skrev: Frøken Dings i bergen. Var egentlig på kosultasjon for noe annet, men hun kunne ikke la være å hjelpe meg med den utrolig flassete huden min, så hun ga meg endel råd. Takk Anonymkode: 35618...918
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå