Gå til innhold

Skal bestille nytt gulv i kveld - hvilket skal jeg velge??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, og tusen takk for all hjelpen jeg har fått her inne så langt 😄 Skal endelig bestille gulv, og det har lenge stått mellom

Pergo modern danish oak, som jeg synes er kjempefin:

Bilderesultat for modern danish oak

Og Pergo beige sand oak, som er nesten like fin, men 100 kroner billigere per m2 (og vil veldig gjerne spare der jeg kan):

Bilderesultat for pergo beige sand oak

Forskjellene er at det første har fas, og det andre har ikke (ingen kanter er synlige mellom plankene, så det blir en jevn overflate). Det første ser ut til å tåle vannsøl, det står at den har høy fukttoleranse, mens det andre bare har "splash warranty", hva nå enn det skal bety.

Det første "egner seg for intensiv bruk i hjemmet", mens det andre "egner seg for generell bruk i hjemmet".

Har ikke tenkt å leve så intensivt, og pleier ikke å søle eller ripe opp gulvene mine, men vil jo at det skal tåle litt, i tilfelle rottefelle. 

Så jeg antar at modern Danish oak tåler mer, og kanskje varer lengre.

Begge kan brukes med gulvvarme.

Det første har 25 års garanti, det andre har 20 års garanti.

Jeg synes også Danish oak er penere, og det er dette jeg har mest lyst på. Men hvis beige sand oak er nesten like bra, da har jeg ikke samvittighet til å kjøpe det dyreste.

Er det noen som kan gi meg noen råd eller komme med erfaringer?

Vi har ikke barn, men skal kanskje få dyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble visst to innlegg 🤦‍♀️ Svar gjerne her!

Skrevet

For meg ser de ganske like ut, men det nederste ser ut som det er smalere planker i? Brede og smalere kan vel gi forskjellige illusjoner om størrelse og lengde? 

Hvor mange kvadrat skal du ha? Med en hundrelapp i forskjell utgjør det jo ikke all verden om du ikke skal ha flere hundre kvadrat, så jeg synes du skal ta det dyreste om du liker det best. 

Anonymkode: cf3dd...5ee

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For meg ser de ganske like ut, men det nederste ser ut som det er smalere planker i? Brede og smalere kan vel gi forskjellige illusjoner om størrelse og lengde? 

Hvor mange kvadrat skal du ha? Med en hundrelapp i forskjell utgjør det jo ikke all verden om du ikke skal ha flere hundre kvadrat, så jeg synes du skal ta det dyreste om du liker det best. 

Anonymkode: cf3dd...5ee

Ja, det nederste har litt smalere planker. 70 kvadrat, så det er ikke de største summene, men ville bare høre litt om noen hadde erfaringer som gjorde avgjørelsen enklere. Heller mot det jeg liker best, ja!

Skrevet

Øverste. Velg intensivt bruk. Laminat kan ikke slipes, så mest mulig styrke formå unngå

slitasje

Anonymkode: 2e57d...31e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...