Gå til innhold

Barnebidrag 3 barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er et spørsmål til dere som mottar barnebidrag for 3 barn. Hvor mye mottar dere pr mnd? 

Vi er i konflikt ang hus-oppgjør etter bruddet som skjedde for 2 år siden. Og jeg har en mistanke om at han hele tiden har betalt alt for lite barnebidrag. Jeg er klar over at jeg må kontakte NAV for å få fastsatt korrekt beløp, men ønsker overslag. Barna bor fast hos meg, og besøker sin far kun sporadisk (ikke overnatting...) Komplisert situasjon, så utbroderer ikke nærmere pr nå. 

Anonymkode: e4b88...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye hver enkelt får er avhengig av så mye. For eksempel hvor mye mor og far tjener. Legg inn tallene i nav sin kalkulator. 

Anonymkode: 6eb66...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer betaler 7500 for 3 barn. Som er 25% av det han får inn, som jeg tror er maks betaling også.

Anonymkode: f0758...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8500 her. Samvær på en av dem, ikke de to minste. (Samvær regnes kun med overnatting). 

Begrenset av 25% av bruttoinntekt her også, hadde han tjent mer skulle han betalt mer. 

Anonymkode: d5c80...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer betaler 7500 for 3 barn. Som er 25% av det han får inn, som jeg tror er maks betaling også.

Glemte å legge til at samboer har vanligt samvær. Annenhver helg og ferier, 3 uker om sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får 2,300kr til sammen (!!) for tre barn. Null samvær. 

Anonymkode: a035a...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får absolutt ingenting for 3 barn - Slik har det vært i 7år fordi moren tydligvis ikke har noe behov for å ha mer lønn en at ho klarer seg akkurat... Hun har samvær en helg i måneden. Jeg tjener heldigvis mer en nok til å forsørge.. utrolig viktig at aleneforsørgere tar ansvar for si egen situasjon, er ingen andre som er der for oss utenom venner og familie - men hvem ønsker vel økonomisk hjelp fra sine nærmeste. Vet virkelig ikke hvordan livet for mine barn hadde vært om ikke jeg hadde hatt den inntekten jeg har..

Anonymkode: ba983...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig veldig enkelt å regne ut bidraget dø bør ha via kalkulatoren til NAV, forutsatt du vet bidragsyter sin bruttolønn og eventuelle andre bidrag han/hun betaler. 

Anonymkode: ba983...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...