Gå til innhold

Har du noen gang kalt læreren din mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gang kalt en lærer mamma (eller pappa?) ved et uhell? Hvor gammel var du, hvordan reagerte læreren, rødmer du når du tenker på det den dag i dag? 😂

Eller er du lærer selv kanskje og har hatt elever som har kalt deg det? Hvordan reagerte klassen og eleven selv?

Anonymkode: 88336...ea1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en elev som kalte meg mamma senest i dag. Jeg er lærer i 1.klasse. Det skjer flere ganger i uken. Blir litt fnising og gøy av det. Ikke noe big deal. 

Merker at det er litt mer flaut for eldre elever (4-7.kl) når det skjer. Som lærer fortsetter jeg med mitt, uten å gi det noe oppmerksomhet, så får stort sett ikke medelever tid til å kommentere det heller, og plutselig er det glemt :)

Husker jeg selv sa «pappa» til læreren min på barneskolen. Alle lo høyt. Jeg trodde seriøst jeg skulle synke gjennom gulvet.... 😑

Anonymkode: 7ff7b...da2

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, det har aldri skjedd.

Skrevet

Jeg er lærer på en ungdomsskole, og har aldri opplevd å bli kalt mamma på de 10+ årene jeg har jobbet der. 

Det hadde ikke plaget meg det minste om det glapp ut av en elev. Gudene skal vite at det er bedre enn å bli kalt «fitte» (ja, det har jeg opplevd, da jeg ba en elev sette seg på sin egen plass). 

Anonymkode: 71a0e...0fc

Skrevet (endret)

Maaaange ganger🥴 Var vel mest i 1-4. klasse, men skjedde et par ganger på videregående også. Ble passe flau da😳😅

Endret av sstinemor
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lærer på en ungdomsskole, og har aldri opplevd å bli kalt mamma på de 10+ årene jeg har jobbet der. 

Det hadde ikke plaget meg det minste om det glapp ut av en elev. Gudene skal vite at det er bedre enn å bli kalt «fitte» (ja, det har jeg opplevd, da jeg ba en elev sette seg på sin egen plass). 

Anonymkode: 71a0e...0fc

Hvordan reagerte du da?

Skrevet

Jeg ble kalt bestefar en gang.... Jeg var da 29 år og jente. 

Bare smiler og later som ingenting jeg når noe sånt skjer. Det skjer ofte ;). Opplevd fra 1-4 klassinger. 

Anonymkode: 87caf...9ba

Skrevet

Jeg kalte sjefen min for «vennen» her en dag, så... Ja. Sjefen tok det heldigvis med et smil 🙈

Anonymkode: c42e0...ecb

Skrevet

Jeg er lærer. Blir ofte kalt mamma. Ofte sier barna «nei, jeg mente *navn*», også blir de litt flaue. Jeg sier ikke noe på det. 

Hadde noen eldre kolleger da, snart pensjonsalder, som fortalte at noen av elevene hadde kalt de for bestemor 😄

Anonymkode: 18483...030

Skrevet

Ja, har gjort det. Ropte «Mamma, nei Sorry hahaha Kari!» Tror det var mellom 3-5.klasse. Husker ikke helt. Blir ikke ofte flau, ble ikke flau da og blir ikke det nå :) 

Anonymkode: e9f13...f80

Skrevet

Nei, men jeg spurte læreren min på barneskolen hvorfor «seks» ikke bare kan skrives «sex» 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 93f31...24a

Skrevet

Er lærer, opplever det minst en gang i halvåret at et barn kaller meg mamma.

Det blir som når folk sier feil navn, sånt skjer.

Har bare fått dårlig følelse av det én gang, det var fordi et barn som hadde store utfordringer hjemme kalte meg mamma på jevnlig basis. Hen kalte meg også mamma hjemme, hens mor fortalte meg det selv. Heldigvis satte hun bare pris på det og sa at hun var så glad for at barnet følte seg så trygg hos meg ettersom hun selv ikke kunne gi hen det hen trengte. 💔 Barnet har det helt fint i dag, dette var en periode, heldigvis.

Anonymkode: 31503...ebf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...