AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 I norsk boken til datteren min står det kommentar fra lærer: jeg skjønner at du ikke klarer å sette komma på riktig plass. jeg reagerer på måten hun skriver tilbakemeldinger på. Det er ikke motiverende for en 5 klassing å få tilbakemelding på at «jeg skjønner at du ikke KLARER??» sendte en melding til læreren om at jeg reagerte på dette. At hun heller kan skrive kommentarer som: jeg ser at det er litt vanskelig å finne riktig plass å sette komma, men dette skal vi øve mer på og dette skal vi får til. at det vil motivere mere enn å skrive at hun ikke klarer. var set innafor å gi denne tilbakemeldingen? Eller blir lærer pottesur på meg nå? eller overreagerer jeg? for at barn skal mestre må de få tilbakemeldinger som er positive og anerkjennende.. og få følelsen av at læreren heier på de. Anonymkode: bb5c0...93e 4
Populært innlegg EvaLena Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 27. januar 2020 Du overreagerer 65
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Du overreagerer fullstendig. Anonymkode: 586be...d9f 30
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Spiller ingen rolle om læreren blir sur, du er mammaen og du vet best hvilke tilbakemeldinger som hjelper ditt barn. ville derimot gjort det samme som deg Anonymkode: 50956...431 14
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 Du overreagerer🤦🏼♀️ Anonymkode: ec1b3...6a3 19
Populært innlegg Daria Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 27. januar 2020 Å takle kritikk er også noe som skal læres. Skal du beskytte barnet ditt mot en enhver liten ting som potensielt kan tolkes negativ gjør du henne en bjørnetjeneste som på sikt gjør henne mindre rustet til å takle motgang senere i livet. En femteklassing bør tåle såpass uten at mor skal ta det opp med læreren. 73
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #7 Skrevet 27. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du overreagerer fullstendig. Anonymkode: 586be...d9f Hva tenker du jeg overreagerer på? jeg jobber selv med barn, og det er ikke den måten VI gir tilbakemeldinger til barn på.. Anonymkode: bb5c0...93e 10
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #8 Skrevet 27. januar 2020 Datteren din mestrer ikke kommareglene og læreren din skjønner dette og gir en tydelig tilbakemelding. Det får da være måte på hvor mye man skal pakke fakta inn i bomull? Kommareglene er da ikke det verste å måtte trene mer på her i verden. Stakkars lærer hvis alle skal være like hårsåre på enhver tilbakemelding hxn gir. Anonymkode: 067c2...652 36
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #9 Skrevet 27. januar 2020 Synes du overreagerer her. Skal man sende sms til læreren om absolutt alt? Om det derimot er en gjentagende ting du synes er problematisk så kan du ta det opp. Men dette var en enkeltehendelse. Anonymkode: fc47a...fa6 22
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #10 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, Daria skrev: Å takle kritikk er også noe som skal læres. Skal du beskytte barnet ditt mot en enhver liten ting som potensielt kan tolkes negativ gjør du henne en bjørnetjeneste som på sikt gjør henne mindre rustet til å takle motgang senere i livet. En femteklassing bør tåle såpass uten at mor skal ta det opp med læreren. Men er det riktig av lærer å gi kritikk i form av å skrive : du klarer ikke?? En lærer som skal motivere elevene sine til læring? Det er mange måter å gi tilbakemeldinger på Anonymkode: bb5c0...93e 8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #11 Skrevet 27. januar 2020 Jeg synes det er hysterisk å sende melding til lærere. Dessverre får lærere slike tilbakemeldinger fra foreldre absolutt hele tiden. Jeg synes du heller kan fokusere på å gi positive tilbakemeldinger selv. Barn skal ikke skjermes for alt, de skal lære å takle det. Hvis datteren din kommuniserer at hun ble skikkelig lei seg og demotivert av dette, så kan du heller forklare at det ikke menes slik. Anonymkode: 25419...f6b 23
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #12 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes du overreagerer her. Skal man sende sms til læreren om absolutt alt? Om det derimot er en gjentagende ting du synes er problematisk så kan du ta det opp. Men dette var en enkeltehendelse. Anonymkode: fc47a...fa6 Har faktisk aldri sendt henne SMS før, selv om jeg ofte ser kommentarer i bøkene som er litt aggressive.. slik jeg opplever det. Anonymkode: bb5c0...93e 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #13 Skrevet 27. januar 2020 Jeg er faktisk enig med deg her. Når lærer skriver at hun SKJØNNER at barnet IKKE KLARER, da er det en tapt sak for barnet Du er en løvemamma og jeg heier på deg Anonymkode: 1096c...4b4 20
Daria Skrevet 27. januar 2020 #14 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men er det riktig av lærer å gi kritikk i form av å skrive : du klarer ikke?? En lærer som skal motivere elevene sine til læring? Det er mange måter å gi tilbakemeldinger på Anonymkode: bb5c0...93e Jeg ser ikke det demotiverende i at det påpekes at man ikke klarer noe? Det betyr jo bare at det er noe man må øve mer på. Hun skriver jo ikke "Dette er du elendig på, dette vil du aldri få til". Og uansett er det å sende mail til læreren på bakgrunn av én enkelt tilbakemelding, så lenge denne ikke er hinsides drøy og malplassert, å overreagere ganske kraftig. 24
Jr.Garcon Skrevet 27. januar 2020 #15 Skrevet 27. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: I norsk boken til datteren min står det kommentar fra lærer: jeg skjønner at du ikke klarer å sette komma på riktig plass. jeg reagerer på måten hun skriver tilbakemeldinger på. Det er ikke motiverende for en 5 klassing å få tilbakemelding på at «jeg skjønner at du ikke KLARER??» sendte en melding til læreren om at jeg reagerte på dette. At hun heller kan skrive kommentarer som: jeg ser at det er litt vanskelig å finne riktig plass å sette komma, men dette skal vi øve mer på og dette skal vi får til. at det vil motivere mere enn å skrive at hun ikke klarer. var set innafor å gi denne tilbakemeldingen? Eller blir lærer pottesur på meg nå? eller overreagerer jeg? for at barn skal mestre må de få tilbakemeldinger som er positive og anerkjennende.. og få følelsen av at læreren heier på de. Anonymkode: bb5c0...93e Skrev hun kun det? 🤣 Da skjønner jeg godt at du reagerer. 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #16 Skrevet 27. januar 2020 Krøkkete setning fra lærer, men herregud....Jeg kjenner skam på DINE vegne. Anonymkode: fffae...e25 14
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #17 Skrevet 27. januar 2020 Altså, jeg kan være enig i at det finnes gode måter og dårlige måter å gi tilbakemeldinger på. Den du Ts, foreslo, er såklart en mer hensiktsmessig måte å gi tilbakemeldinger på. Når det er sagt... Vi kan ikke detaljstyre alle mennesker vi skal treffe på videre i livet. Vi må faktisk lære barna våre å tåle litt av hvert. Så kan vi ha fokus på gode tilbakemeldinger hjemme og heller snakke med barna våre om de reagerer negativt på noe de får høre ute. Syvåringen min har nettopp fått øynene opp for at det finnes faktisk bedritne voksne mennesker, og det snakker vi mye om. Jeg er opptatt også av å nyansere begrepet «rettferdighet», som barn er veldig opptatt av. Verden ER urettferdig, folk er kjipe og sånn er det bare. Hadde læreren vært et rass som var direkte ufin, hadde jeg nok sagt noe. Men vi kan ikke flisespikke på nyanser i spraker vårt. Det synes i alle fall ikke jeg. Anonymkode: a81ca...2b7 24
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #18 Skrevet 27. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er faktisk enig med deg her. Når lærer skriver at hun SKJØNNER at barnet IKKE KLARER, da er det en tapt sak for barnet Du er en løvemamma og jeg heier på deg Anonymkode: 1096c...4b4 Jeg var ikke kvass eller noe i mld jeg sendte, var helt saklig. Det er så mange måter å gi tilbakemelding på som gir motivasjon til videre arbeid, og det forventer jeg av en lærer. Er selv pedagog i barnehage, og der jobber vi tydeligvis på en annen måte. En kan gi kritikk, samtidig som en viser varme og heier på barnet. Anonymkode: bb5c0...93e 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #19 Skrevet 27. januar 2020 Helt enig med deg om at læreren kunne formulert seg på en annen måte. Anonymkode: 8bf45...71c 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #20 Skrevet 27. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg kan være enig i at det finnes gode måter og dårlige måter å gi tilbakemeldinger på. Den du Ts, foreslo, er såklart en mer hensiktsmessig måte å gi tilbakemeldinger på. Når det er sagt... Vi kan ikke detaljstyre alle mennesker vi skal treffe på videre i livet. Vi må faktisk lære barna våre å tåle litt av hvert. Så kan vi ha fokus på gode tilbakemeldinger hjemme og heller snakke med barna våre om de reagerer negativt på noe de får høre ute. Syvåringen min har nettopp fått øynene opp for at det finnes faktisk bedritne voksne mennesker, og det snakker vi mye om. Jeg er opptatt også av å nyansere begrepet «rettferdighet», som barn er veldig opptatt av. Verden ER urettferdig, folk er kjipe og sånn er det bare. Hadde læreren vært et rass som var direkte ufin, hadde jeg nok sagt noe. Men vi kan ikke flisespikke på nyanser i spraker vårt. Det synes i alle fall ikke jeg. Anonymkode: a81ca...2b7 En lærer har en jobb. Og en kan forvente ting av en lærer. Lærere ønsker også tilbakemelding fra oss foreldre. Det er kun da de kan bli bedre eller bevisste. som pedagog i barnehage ønsker jeg tilbakemeldinger fra foreldre om det er noe de kjenner på, kun da kan jeg bli bedre. læreren til jenta vår ringte forrige uke for å si at hun hadde bannet i friminuttet.. engangs hendelse. Men følte hun måtte si fra. Jeg synes det var greit å få vite det. hvorfor skal terskelen være så høy andre veien? Anonymkode: bb5c0...93e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå