Eliza Skrevet 6. juni 2005 #1 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvor mye koster det å selge boligen sin gjennom megler? Vet at det er store variasjoner her, så derfor er jeg litt nysgjerrig på hva de forskjellige forlanger for å selge en helt ordinær leilighet på ca. 100 kvm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2005 #2 Del Skrevet 6. juni 2005 Mine foreldre holder på å selge en leilighet nå (ca 80m2, forventet salgssum rundt 1700.000) Megler skal ha følgende: Tilrettelegging (vet ikke hva som ligger i dette): 5.900,- Markedsføring (i boligavisen+på finn): 21.900,- Provisjon: 2,3% av salgssummen Så altså, hvis leiligheten går for det megler mener at vi burde få koster det oss 66.900,- I tillegg kom forresten taksten som kostet like under 3.000,- Og en evt. eierskitfeforsikring som ligger på 0,375% av salgssummen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 6. juni 2005 #3 Del Skrevet 6. juni 2005 Vi solgte akkurat rekkehuset vårt i Oslo. Og betalte 1.67 % provisjon opp til takst og 10% over. I tillegg kommer faste kostnader som takst, off.avgifter, annonsering osv. Men det er veldig stor forskjell på prisene på hvor i Oslo du selger, så da er det sikkert veldig stor forskjell på prisen ellers i landet også. Det lureste er å ta kontakt med flere meglere og be om tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 6. juni 2005 #4 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg har fått et tilbud hos megleren min: Tilrettelegging: 3.500,- Annonsering, budrunde ol. 11.500,- +2,5% av kjøpesummen Dette var hos Garanti, og DnB NOR mente de kunne gjøre det billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 6. juni 2005 #5 Del Skrevet 6. juni 2005 pratet med ei i lunchen, megleren hennes skulle ha 35 000,-. De andre meglerne lå stort sett på det dobbelte. Meglers tilstedeværelse på visning kom i tillegg( 900,- pr visning) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå