Gå til innhold

Mistrivest enormt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har budd 13 år på ein plass eg mistrivest enormt. Mannen reiser på sjøen 4 til 5 uker omgangen. Har prøv å snakka med han om det fleire ganger. Men han vil ikkje hørra. No veit eg ikkje om eg holder ut her lengre,og det er jo eg som er mest aleina med våre 4 barn. Dei og ønsker å flytta da der er veldig øde her,og ingen barn å leka med i nærheten. Kva skal eg gjera ? 

Anonymkode: 31747...c80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du flytter. Mannen din kan jo bo hvor som helst siden jobben hans er på sjøen.

• Liker 22
Skrevet

Hvorfor får du en hel haug med unger med en sånn fyr?

Anonymkode: 1f551...b99

• Liker 11
Skrevet (endret)

.

Endret av Eldrid
  • Liker 1
Skrevet (endret)

...

Endret av Eldrid
Skrevet

Du må snakke med mannen din, hvis han jobber på sjøen er det jo muligheter for å bo litt forskjellige steder.

Kanskje flytte nærmere der han drar ut?

komme seg til ett tettsted?

• Liker 1
Skrevet

Du og ungene dine kan jo ikke fortsette med å mistrives på bostedet ut livet. 

Så du får gi kaksen et ultimatum: Flytt med oss, eller bli boende alene her. 
Da får han ta valget for hva som skjer med dere. Men du/dere flytter likevel. Han blir sikkert med på flyttelastet, men det sitter vel hardt i, og må "presses" litt til det. Kanskje?

Skrevet

Problemet er jo att han nekter å flytta

Skrevet

Men kan ikke bare rekne med att eg får ungane med på lasset,om han ikkje vil væra med 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men kan ikke bare rekne med att eg får ungane med på lasset,om han ikkje vil væra med 

Hvorfor ikke, de kan jo ikke bo hos ham når han er på sjøen. 

Anonymkode: 016dd...584

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal han klare å ha dem, når han er borte 4-5 uker av gangen, flere ganger i året? 

Trenger jo ikke bli slutt mellom dere. Bare dere bor hver for dere. Han kan jo bo litt sammen med dere, og litt "hjemme" når han har fri. Mange måter å løse det på. Men å ikke gjøre noe med det tror jeg ikke er særlig helsebringende for din/deres del. 

Skrevet

Ja det er sant. Er mangen muligheter. Men flytter eg først med barna så trur eg nok att det blir slutt. Men han har jo fått tilbudet om å væra med og

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er sant. Er mangen muligheter. Men flytter eg først med barna så trur eg nok att det blir slutt. Men han har jo fått tilbudet om å væra med og

Du får ta den verdivurderingen da. Er du villig til å ofre forholdet til din mann for din egen og barnas trivsel, eller ofrer du din og barnas trivsel ut livet for å beholde forholdet? 

Er jo ikke sikkert det blir slutt. Og hvis det blir det, så er det jo han som tar den beslutningen. 

Skrevet

Han seier om eg flytter prøver han å få jobb på land,for å ha barna meir. Min og barna sin trivsel bør komme først når han er så masse vekke. Så får ein sjå om han velger å følga med eller ikkje

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo att han nekter å flytta

Om dere flytter, skal du se han kommer etter.

Hva betyr det for han når han ikke engang er der mesteparten av tiden???

Anonymkode: 7b297...8b2

• Liker 1
Skrevet

Skulle ikkje tru da betydde noko, men joda berre laga problem om da heile tida. Synst det er dårligt når han er så masse vekke.

• Liker 1
Skrevet

Han setter seg selv foran deg og barna. Så en god omsorgsperson høres han ikke ut som da. Hvis du har råd til å flytte, synes jeg du skal gjøre det. Livet er for kort til seigpining. Barnas trivsel er vel viktigere enn mannens! Også når han er så mye borte, skal dere være bundet til et sted dere ikke liker? Nei, det blir for dumt altså. Flytt du, og lykke til!

Anonymkode: 1a928...f42

Skrevet

Er vel litt penger det står på,ellers hadde eg flytta for lenge siden. Det er kun hans behov heile tida. Ja barnas trivsel er det viktigaste. Så veit ikkje korleis eg skal gjera da ? Tusen takk,håper eg får det til

Skrevet

Har snakka med han men kommer ingen vei,han synst eg er kravstor og urimlig. 

Skrevet

Han er kravstor som mener du skal bo der selv om han er på havet. Logisk tankegang og forståelse er ikke hans beste egenskap kanskje? 

Anonymkode: 3c4b7...16c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...