Gå til innhold

Jobbintervju etter lang tid som arbeidsledig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobbintervju i morgen og har så mye nerver. Jeg har vært arbeidsledig i 2 år. Jeg har vært mye alene disse to årene og har omtrent glemt hvordan man kommuniserer med andre.

Hjernen min har heller ikke vært i bruk på to år. Har prøvd å lese meg opp på fagstoff og bedriften, men jeg får ikke til å huske det jeg har lest. Tror hjernen har ligget i dvale så lenge at den har glemt hvordan den brukes. 

Er så redd for å drite meg ut. Jeg sier alltid mye teit som jeg angrer på etterpå. Hvorfor sa jeg det liksom? 

Hadde ikke forventet å noen gang få intervju ettersom jeg har vært arbeidsledig så lenge, så jeg ble litt overrasket da. Håper de er snille:/ 

Har noen vært i en lignende situasjon, og kanskje har noen beroligende ord til meg? 

Anonymkode: f4f85...215

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du skrevet ned notater om det viktigste? Ta det med deg, og bruk det som hjelpemiddel. Du skal ikke ha eksamen, du skal ha en samtale, og da er det bra å være forberedt gjennom notater og spørsmål. Vær nysgjerrig, vær ærlig og vær frampå. Prøv å få noe ut av det selv også. Jobbintervju er ikke bare for at arbeidsgiver skal sjekke ut potensielle arbeidstakere, men også motsatt. Prøv å "avsløre" dem du også. 

Går sikkert bare godt! Men prøv å slapp av, og prat som normalt. Igjen: Du skal ikke ha eksamen, og det er ikke verdens undergang om det ikke går som planlagt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...