AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Kom rett før jul og gir seg ikke. Bare rundt nese og munn/hake. Anonymkode: b1ce9...ad2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 Jeg tenker jo at det mest logiske om du får et utslett i ansiktet rundt jul er at du reagerer på endring i kosthold. Du har spist fetmat, saltmat og søtmat, og det viser i huden på haken (Som er området du vil få uren hud på om du sliter med fordøyelsen). Spis sunt, unngå fet, salt og søt mat og vask haken med kaldt vann og klut 2-3 ganger per dag (og unngå sminke og parfyme på hudområdet) og det går nok over på normal tid for helt normale kostholds-kviser (4-6 uker). Du kan selvsagt også få dette utslettet av sitrus, melk, gluten eller svin. Men det får du teste ut når du har etablert nytt kosthold. Du bør i så fall merke markert forverring 2-3 dager etter inntak. Anonymkode: dd8d4...953
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Dette kom før jul, og jeg hadde/har et bra kosthold😉 Anonymkode: b1ce9...ad2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Jeg er forøvrig 42 år. ts Anonymkode: b1ce9...ad2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 Det kan være det. Evt noe slags eksem ved nesen. Jeg har god erfaring med inotyol. Den er veldig klissete, så jeg smører på et veldig tynt lag. Merker fort bedring 😊 Anonymkode: d1ea5...892
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #6 Skrevet 27. januar 2020 Jeg har perioral dermatitt og det ser ikke helt sånn ut. Det er masse papler og det kjennetegnes ved at det også er et lysere område rundt munnen. Anonymkode: 91e7b...2a0
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #7 Skrevet 27. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være det. Evt noe slags eksem ved nesen. Jeg har god erfaring med inotyol. Den er veldig klissete, så jeg smører på et veldig tynt lag. Merker fort bedring 😊 Anonymkode: d1ea5...892 Inotyol vil nok ikke hjelpe mot perioral dermaritt, så da har du muligens ikke perioral dermatitt. Da må man ha en krem som heter Rozex som inneholder en antibiotikatype som heter metronidazol (flagyl) og om det ikke hjelper må man ta antibiotikakur i tablettform. Anonymkode: 91e7b...2a0
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #8 Skrevet 27. januar 2020 Du kunne med fordel tatt et bedre bilde med godt lys. Det er mulig at det er perioral dermatitt. Kan også være mye annet. Utslett er vanskelig å skille, enda verre vha et lavkvalitets bilde. Legen din kan lettere hjelpe deg. Anonymkode: 3d7de...008
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #9 Skrevet 27. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inotyol vil nok ikke hjelpe mot perioral dermaritt, så da har du muligens ikke perioral dermatitt. Da må man ha en krem som heter Rozex som inneholder en antibiotikatype som heter metronidazol (flagyl) og om det ikke hjelper må man ta antibiotikakur i tablettform. Anonymkode: 91e7b...2a0 Kanskje du skal forsøke det i stedet for å påstå noe du ikke selv har forsøkt? 😊 Jeg har hatt p.d flere ganger, og har forsøkt ganske mye for å bli kvitt det, utenom antibiotika. Rozex hjalp ikke litt en gang, heller ikke salisylsyre. Det som har fungert best for meg har vært aloe vera (direkte fra planten), elixir sin svovelkrem og inotyol. Anonymkode: d1ea5...892
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #10 Skrevet 30. januar 2020 Minner mer om rosacea. Anonymkode: d0f5c...592
FlaskeVals Skrevet 30. januar 2020 #11 Skrevet 30. januar 2020 kan være fordi nesa renner litt ekstra i kalde tider ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå