AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Det er blodig urettferdig at jeg må betale fullt barnebidrag når jeg blir nektet samvær. Barnemoren anmeldte meg for overgrep mot barnet. Politiet brukte lang tid på å henlegge saken (lang ventetid). I mellomtiden så forter mor å søke om full barnebidrag. Når saken er henlagt så får jeg fortsatt ikke ha samvær men må betale fullt bidrag. Så selv om jeg ikke har gjort noe mot barnet og all PC, hardisk og logg er blitt gått i gjennom av politet men ingen bevis eller tegn på at jeg har gjort noe gale så blir jeg allikevel "dømt". Det er så urettferdig at mor kan få styre som hun vil. Anonymkode: 55a3f...93b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 Selvfølgelig skal du betale for barnet ditt selv om du ikke har samvær. Du har jo vært med på å sette barnet til verden. Anonymkode: 1941e...10b 9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Det er vel strengt talt ikke urettferdig at du må betale. Det er jo tross alt en del utgifter knyttet til barn. Det som er urettferdig er at barnemoren gjør det hyn gjør for å hindre samvær, dersom det ikke foreligger grunn til å hindre det. Anonymkode: 8fd39...0e1 9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Selvsagt skal du betale bidrag. At du ikke får samvær har blitt vurdert til å være barnets beste. Om du har gjort overgrep eller ikke er det tydeligvis tvil om men siden politiet har gått igjennom PC og tingene dine så er det litt mer enn kun vag mistanke. Anonymkode: 8493a...282 1
Whistler Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 Da kan vi vel gå ut fra at saken er henlagt med begrunnelse "ingen straffbar handling"? Det er likevel ditt barn, enten mor er venn, uvenn, enig eller uenig med deg. Da er det rettferdig at du må bidra til at barnet får sine behov dekket. Barnebidrag er ikke noe man betaler for å ha samvær med barnet, men er et middel til å sikre at barnet får en "materiell" omsorg som skal sørge for at de andre behovene barnet måtte ha skal kunne oppfylles. 3
draug 75 Skrevet 27. januar 2020 #6 Skrevet 27. januar 2020 DU betaler jo ikke for å være sammen med barnet, ikke sant? Det er ikke en rettighet eller en tjeneste du kjøper. Med det sagt, uten at jeg vet noe mer om deg eller om barnemor, så er virker det ikke rett at du ikke har samvær med barnet. Tydeligvis er saka henlagt med "intet straffbart forhold." Når samværet da er utelukket på grunn av det påståtte straffbare forholdet - ja, da er det noe som ikke stemmer. Du burde imidlertid gjøre noe for å få vekk overgriperstempelet som barnemor har gitt deg. 1
Gjest Chroma Skrevet 27. januar 2020 #7 Skrevet 27. januar 2020 Dette må jo være grusomt for deg! Hvorfor får du ikke samvær hvis du er «rengjort» av politiet?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #8 Skrevet 27. januar 2020 Jeg forstår veldig godt frustrasjonen din Ts. Her ble far også beskyldt for ting han absolutt ikke hadde gjort og mor nektet far å se barnet, kort fortalt. Jeg tror få personer her inne klarer å sette seg inn i situasjonen din og hvor urettferdig det føles, så du blir nok fort dømt fordi du trekker frem bidraget. Som jeg sa til mannen min at sånn er lovverket og lite man får gjort med det annet enn å kjempe for samvær. Man blir jo dobbelt straffet når mor holder på slikt både i form av mer bidrag og ingen samvær, og ikke minst barnet blir straffet som er det største offeret oppi det. Samtidig er det vanskelig med såpass lite informasjon å vite eksakt hvorfor mor holder igjen samværet og om det er en reell grunn til det da vi kun vet en side av saken. Anonymkode: 94654...611 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå