AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Kan en endre på en voksen mann som bare tenker på seg selv først og hele tiden? Mannen er 40. Hva skal til for å endre egoistiske personer som er mest opptatt av å dekke egne behov, eller er det varen å komme seg unna fortest mulig? Om det er barn i bildet, ha minst mulig å gjøre med dem da? Anonymkode: e43ac...dc7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 Du kan ikke endre andre mennesker. Men du velger om du vil ha slike personer i livet ditt. Er han villig til å gjøre en innsats for å ha et godt forhold til barna sine? Anonymkode: 21c0b...9eb 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke endre andre mennesker. Men du velger om du vil ha slike personer i livet ditt. Er han villig til å gjøre en innsats for å ha et godt forhold til barna sine? Anonymkode: 21c0b...9eb Håper han vil ha godt forhold til barna, men han er avhengig av kontakt med meg også, men han er så sint og selvopptatt så vanskelig å få til et godt samarbeid når han kun forlanger å få det som han vil hele veien. Anonymkode: e43ac...dc7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper han vil ha godt forhold til barna, men han er avhengig av kontakt med meg også, men han er så sint og selvopptatt så vanskelig å få til et godt samarbeid når han kun forlanger å få det som han vil hele veien. Anonymkode: e43ac...dc7 Er dere skilt? Og eventuelt hvor lenge siden? Anonymkode: bca2f...0c0
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper han vil ha godt forhold til barna, men han er avhengig av kontakt med meg også, men han er så sint og selvopptatt så vanskelig å få til et godt samarbeid når han kun forlanger å få det som han vil hele veien. Anonymkode: e43ac...dc7 Dere får sette sammen en grundig samarbeidsavtale på Familievernkontoret. Han kan ikke få viljen sin alltid. Med mindre han "har rett", så får du være bestemt for barnets skyld! Anonymkode: 21c0b...9eb
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #6 Skrevet 28. januar 2020 På 27.1.2020 den 16.02, AnonymBruker skrev: Dere får sette sammen en grundig samarbeidsavtale på Familievernkontoret. Han kan ikke få viljen sin alltid. Med mindre han "har rett", så får du være bestemt for barnets skyld! Anonymkode: 21c0b...9eb Han går ikke med på noe han ikke vil. Han rikker seg ikke av flekken og er vanskelig og vrang. Anonymkode: e43ac...dc7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #7 Skrevet 28. januar 2020 Jeg gikk fra ham, og kuttet all kontakt utover helt nødvendig angående barna. De var heldigvis så store at de kunne avtale det meste selv. Jeg var helt tom etter å ha forsøkt å nå gjennom til ham veldig lenge, men han tok det ikke seriøst. Vårt eneste problem, slik han så det, var at jeg maste. Hvorfor jeg maste tok han ikke innover seg. Etter ca halvåret kom han på døra og tryglet om en ny sjanse. Tiden alene hadde gitt ham tid til å reflektere over hvorfor jeg gikk fra ham, og han hadde selv kommet frem til at det var han, ikke jeg, som hadde vært urimelig. En egoistisk drittsekk rett og slett. Han fikk en ny sjanse, og den har han ikke misbrukt. Nå bidrar han, og sier selv at det koster ham mye mindre av både tid og energi å være en god partner. "Mas" og dårlig stemning hadde vært mer belastende for ham også enn det er å være en bra partner som bidrar og drar sammen med meg. Nå er latter, god stemning og også kos og sex tilbake i forholdet. Hadde jeg ikke gått hadde han nok fortsatt med å avfeie min fortvilelse som mas, og ikke tatt innover seg hvorfor det var slik, og at det var han som måtte endre seg. Jeg er også glad for at jeg var så hard at jeg kuttet kontakt med ham. Tror det bidro til at han forsto hvor stort problemet hadde vært for meg. At det ikke var bagateller, men virkelig ødeleggende. Såpass at jeg ikke orket å forholde meg til ham lenger. Men han fikk altså en ny sjanse da han tryglet, og jeg forsto at han virkelig hadde gått i seg selv. Anonymkode: a2113...7a2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #8 Skrevet 29. januar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk fra ham, og kuttet all kontakt utover helt nødvendig angående barna. De var heldigvis så store at de kunne avtale det meste selv. Jeg var helt tom etter å ha forsøkt å nå gjennom til ham veldig lenge, men han tok det ikke seriøst. Vårt eneste problem, slik han så det, var at jeg maste. Hvorfor jeg maste tok han ikke innover seg. Etter ca halvåret kom han på døra og tryglet om en ny sjanse. Tiden alene hadde gitt ham tid til å reflektere over hvorfor jeg gikk fra ham, og han hadde selv kommet frem til at det var han, ikke jeg, som hadde vært urimelig. En egoistisk drittsekk rett og slett. Han fikk en ny sjanse, og den har han ikke misbrukt. Nå bidrar han, og sier selv at det koster ham mye mindre av både tid og energi å være en god partner. "Mas" og dårlig stemning hadde vært mer belastende for ham også enn det er å være en bra partner som bidrar og drar sammen med meg. Nå er latter, god stemning og også kos og sex tilbake i forholdet. Hadde jeg ikke gått hadde han nok fortsatt med å avfeie min fortvilelse som mas, og ikke tatt innover seg hvorfor det var slik, og at det var han som måtte endre seg. Jeg er også glad for at jeg var så hard at jeg kuttet kontakt med ham. Tror det bidro til at han forsto hvor stort problemet hadde vært for meg. At det ikke var bagateller, men virkelig ødeleggende. Såpass at jeg ikke orket å forholde meg til ham lenger. Men han fikk altså en ny sjanse da han tryglet, og jeg forsto at han virkelig hadde gått i seg selv. Anonymkode: a2113...7a2 Tja, huff, ga også mannen en ny sjanse og skulle aldri gjort. Fikk barn og pakka og han er verre en noen gang. Alt han ser er hans behov. Ekstremt selvopptatt og ekstremt opptatt av sine ting. Anonymkode: e43ac...dc7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #9 Skrevet 29. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja, huff, ga også mannen en ny sjanse og skulle aldri gjort. Fikk barn og pakka og han er verre en noen gang. Alt han ser er hans behov. Ekstremt selvopptatt og ekstremt opptatt av sine ting. Anonymkode: e43ac...dc7 Aldri få barn med en egoistisk person. Masse problemer i vente. Anonymkode: e43ac...dc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå