Gå til innhold

Noen her som har ergobaby omni 360?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den virker så enkel og grei. Ikke noe dilldall siden den kan nesten monsteres på forhånd og bare feste rundt livet og bak skuldrene.

Noen sier at selvom den er beregnet fra nyfødt at den blir for stor. Nå er babyen min 7 uker da, så ikke helt ny lenger.

Anonymkode: 2a4b6...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg synes den er veldig grei, men pass på at du får med nyfødtinnlegg. Min lille er 3 mnd og selen er fortsatt for stor uten innlegg selv om han er en stor og lang gutt. 

Anonymkode: b8a51...799

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eg synes den er veldig grei, men pass på at du får med nyfødtinnlegg. Min lille er 3 mnd og selen er fortsatt for stor uten innlegg selv om han er en stor og lang gutt. 

Til den som heter Omni 360 trenger man heldigvis ikke nyfødtinnlegg 🤩 

Det er liksom et must at det ikke må masse ekstragreier til 

Men du ser for deg å bruke din 360 når han er stor nok? 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Til den som heter Omni 360 trenger man heldigvis ikke nyfødtinnlegg 🤩 

Det er liksom et must at det ikke må masse ekstragreier til 

Men du ser for deg å bruke din 360 når han er stor nok? 

Ts 

Aah, tatt feil jeg da - var sikker på at det var omni jeg hadde, men jeg har en man må ha innlegg i! Det er alle fall ergobaby 360 ett eller annet 😂 

Jeg har nyfødtinnlegg i min jeg da, så vi bruker den hele tiden! Både inne, ute og til alle døgnets tider. Å bære nesten 7kg på èn arm i timesvis er grusomt 🙈 så vi bruker sele hele tiden. Ikke omni da tydeligvis, men den er veldig lik!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aah, tatt feil jeg da - var sikker på at det var omni jeg hadde, men jeg har en man må ha innlegg i! Det er alle fall ergobaby 360 ett eller annet 😂 

Jeg har nyfødtinnlegg i min jeg da, så vi bruker den hele tiden! Både inne, ute og til alle døgnets tider. Å bære nesten 7kg på èn arm i timesvis er grusomt 🙈 så vi bruker sele hele tiden. Ikke omni da tydeligvis, men den er veldig lik!

Ja, de er så like at jeg nesten syns det er en blemme av produsenten 🙊 De burde ta hensyn til barselmødre som ikke er ved sine fulle fem 😅

Men så bra! Da tipper jeg omni blir en suksess 🤩

7 kg? Da burde den virkelig passe. Har du selene i kryss eller rette?

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den😊 Fungerte super når baby var nyfødt, og funker fortsatt supert nå når baby veier 10 kg👍🏼👍🏼

Anonymkode: 65a3f...436

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har den😊 Fungerte super når baby var nyfødt, og funker fortsatt supert nå når baby veier 10 kg👍🏼👍🏼

Anonymkode: 65a3f...436

Så flott! Har du selene i kryss eller rette?

Jeg er ganske liten. 160, og ganske smal, så lurer på om selene kan skli om de ikke er i kryss .

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den og den ble brukt i timesvis hver dag da han var mindre :)Han sov veldig godt i den. Da han bikket 6 mnd begynte jeg å ha han på ryggen for å få gjort husarbeid og det var gull! Nå er han 9 mnd og 10 kg og bruker den fortsatt med jevne mellomrom når han ikke har tålmodighet til å være på gulvet 😅 beste investeringen jeg gjorde når det kom til babyutstyr!

Anonymkode: 8a7be...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den, veldig fornøyd 😊 Brukte riktignok bæresjal mest de første ukene, men etter 2-3 måneder bruker vi denne nesten daglig. Jeg syns det er mest behagelig med selene i kryss foreløpig. Vesla er fem måneder, har foreløpig bare prøvd å bære på magen. 

Anonymkode: 78b1e...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flott! Har du selene i kryss eller rette?

Jeg er ganske liten. 160, og ganske smal, så lurer på om selene kan skli om de ikke er i kryss .

Ts 

Ikke kjøp denne om du er lita. Jeg er 165 og smal, og selen har alltid vært litt for stor for meg. Ikke noe god å ha i kryss. Så denne har blitt mest brukt av far. Jeg har brukt den til nød. Far brukte den masse fra fødsel, og bruker den fortsatt etter 14 måneder.

Jeg fikk prøve selen til en venninne. Trooor det var Tula Explorer eller noe. Kan brukes alle veier som omni 360. Hun hadde kjøpt den på Bæreglede i Oslo, hvor de hadde anbefalt den fremfor Omni til henne som som er sånn 162. Den var i allefall mye bedre, satt bedre både på meg og baby. Litt mykere og diggere.

Anonymkode: c0af7...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den er grei, har ikke prøvd noen andre da så har ikke noe å sammenligne med. Bruker selene i kryss, syns det er lettest å få på.

Anonymkode: 9ca31...52c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kjøp denne om du er lita. Jeg er 165 og smal, og selen har alltid vært litt for stor for meg. Ikke noe god å ha i kryss. Så denne har blitt mest brukt av far. Jeg har brukt den til nød. Far brukte den masse fra fødsel, og bruker den fortsatt etter 14 måneder.

Jeg fikk prøve selen til en venninne. Trooor det var Tula Explorer eller noe. Kan brukes alle veier som omni 360. Hun hadde kjøpt den på Bæreglede i Oslo, hvor de hadde anbefalt den fremfor Omni til henne som som er sånn 162. Den var i allefall mye bedre, satt bedre både på meg og baby. Litt mykere og diggere.

Anonymkode: c0af7...5f2

Kjøpte omnien, og syns den var utrolig behagelig. Den var veldig "oss" så han sovnet med det samme, og jeg fikk støvsugd hele huset hehe 😅

Ts 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gjør dere det med selene i kryss?? Bruksanvisningen som fulgte med var jo ganske dårlig, og står ikke noe om kryss i den. 
Sliter med å få på den klemma midt på ryggen på egen hånd, så da ender jeg opp med å ikke bruke den. 

Anonymkode: bf54a...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør dere det med selene i kryss?? Bruksanvisningen som fulgte med var jo ganske dårlig, og står ikke noe om kryss i den. 
Sliter med å få på den klemma midt på ryggen på egen hånd, så da ender jeg opp med å ikke bruke den. 

Er der den som heter Omni 360 eller den som heter 360?

Når du skal ha i kryss skal du ikke ha festa den klemmen i midten. Da må du liksom slenge den ene til motsatt side.

Den klemma kan du feste på forhånd om du skal ha de vanlig. Sånn at du holder baby og foran av selen med en hånd, også tar du hodet gjennom. 

Måtte kikke selv på youtube. Er ganske bra videoer der. 

Jeg er ganske elendig til å forklare 😅

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tar først på selen uten baby i, og fester stroppene riktig. Fester og strammer midjebeltet i riktig høyde. Så gjør jeg stroppene lange/løse (men fremdeles festet i sidene), flytter de over armene og så over hodet. (Nå henger hele selen fra midjebeltet.) Løfter opp baby, og holder baby/ sele med en hånd mens jeg løfter selene over hodet igjen. Trer gjennom armene og strammer/justerer.

(Den midtklemma brukes ikke når selene er i kryss. )

Anonymkode: 78b1e...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...