Gjest gravid Skrevet 6. juni 2005 #1 Skrevet 6. juni 2005 Jeg er nå i min 14 uke av svangerskapet. Har allerede vært og tittet litt i butikker på det utstyret vi trenger til babyen kommer. Har kjøpt litt tøy (ikke mye) til den alt. Nå har jeg kommet over en vogn jeg har lyst på. Er det for tidlig å kjøpe den nå? Det er jo 5 1/2 mnd til termingen og det virker leeeenge til. Men når jeg tenker på at det bare er ca 5 lønninger igjen, så er det ikke så lang tid. Vi har ingenting fra før og ingen vi kan arve, så vi må kjøpe... Hva synes dere???
Gjest Tari i.i Skrevet 6. juni 2005 #2 Skrevet 6. juni 2005 Vi kjøpte inn utstyr fra vi fikk bekreftet at vi skulle ha barn. Jeg var aldri redd for at noe skulle gå galt og det føltes helt riktig å kjøpe inn så tidlig. Om det kjennes riktig for deg så hadde jeg ikke brydd meg om noen syns det var tidlig.
La Guapa Skrevet 6. juni 2005 #3 Skrevet 6. juni 2005 Vi kjøpte alt vi trengte før tuppa kom. Begynte tidlig fordi barneutstyr koster masse penger så det er greit å ikke ta alt på en gang!
Musemor Skrevet 6. juni 2005 #4 Skrevet 6. juni 2005 Jeg har fordelt det litt utover svangerskapet, men begynte ikke å kjøpe noe før jeg var ca i uke 20. Nå er det bare 11 dager igjen, og alt er på plass
Glossy Skrevet 6. juni 2005 #5 Skrevet 6. juni 2005 Vi kjøpte alt vi trengte før tuppa kom. Begynte tidlig fordi barneutstyr koster masse penger så det er greit å ikke ta alt på en gang! Skriver under på denne.For alt i alt kosert det myyye penger. Greit å fordele de på de ulike lønningene. Men vi begynte ikke å kjøpe inn før iallefall etter UL i uke 18. Lykke til!!
Gjest gravid igjen Skrevet 6. juni 2005 #6 Skrevet 6. juni 2005 Takk for svar. Jeg har vært til et par ul allerede, privat. Dette fordi jeg har vært gjennom utredning for barnløshet og har tatt dette privat i stedet for gjennom fastlegen min. Var til ul da de 12 første ukene var omme for å sjekke at alt sto bra til. Noe det gjorde... Har tenkt å kjøpe inn litt og litt i nøytrale farger siden vi ennå ikke vet kjønnet på babyen.... Så får vi heller fylle på når vi vet hva det blir..
Gjest Turi Skrevet 6. juni 2005 #7 Skrevet 6. juni 2005 Vi la oss opp penger og bestemte hva vi skulle ha, men kjøpte ikke noen store ting før etter 6 måneder. Livredd for at noen skulle gå galt, og om det hadde skjedd noe var jeg redd det ville blitt enda verre om vogna stod i gangen. Men vi hadde veldig lyst til å handle før da.
Gjest Lompa Skrevet 6. juni 2005 #8 Skrevet 6. juni 2005 Vi har ikke kjøpt inn noe selv enda. Har vært og hentet vogna som broren min lå i da han var baby,(kjente som overtok den da de fikk barn) og så har vi fått noe babytøy i nøytrale farger allerede. Mest fra mamma, som også har kjøpt en del mammaklær til meg. Vi er heldige å kunne arve en del fra venner og kjente, både ting og klær. Ellers hadde vi nok begynt å handle inn litt allerede nå. Er 14+3 i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå