AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Jeg har søsken som er med i en kristen menighet, en moderne type pinsemenighet. Jeg er kristen selv, men med i Den norske kirke/ "statskirka" og aktiv der. Har også erfaring fra andre kristne menigheter og sammenhenger, og vet hvordan religiøse folk ofte er. Stille, høylytt, alvorlig, glad, letta, det kan være mye følelser. Ihvertfall.... Det som er sært for meg, er at på gudstjenester og samlinger (har vært til stede som gjest av mine søsken), så har de som er med i denne menigheta et..nært forhold til den åndelige dimensjon for å si det sånn. Eller for å si det på en annen måte, det høres for meg ut som mange har sex, runker eller fantaser når de ber. Altså, jeg tror ikke de gjør det! Men det høres litt sånn ut: Ååh jah...Jesus....ah... Jahhah...Det er så GODT å kjenne deg, Jesus. Kom hit...ah...fyll meg opp... #sukker mykt av lettelse Dette er ikke en overdrivelse. Det er ikke noen vilt sære folk heller, men venner av søsknene mine. Jeg synes heldigvis ikke søsknene mine gjør det da. Mot bedre vitende sa jeg nylig ja til å bli med på litt lovsang hjemme hos søstera mi. Men altså, jeg blir helt satt ut av å omgås dem. Flere stønna i vei. Det rareste er at de som gjør det mest, er de eldre som er gift og har barn, som man skulle tro ikke var naive seksuelt. Det er liksom en kultur på at man overgir seg veldig, men for meg høres det ut som flere i rommet holder på å komme. Jeg blir pinlig berørt av å høre dem be, nesten som om jeg faktisk har hørt dem ha sex. Og de er sånn som gjerne bryter ut i bønn over alt, apropos alt. Vet ikke helt hvordan jeg skal snakke med søsknene mine om det heller. Jeg gruer meg til helga når søstera mi skal gifte seg og masse av disse folkene skal være til stede. For hva kan man si? Jeg har prøvd å si til meg selv at det er litt som når folk trener og stønner pga det, men det hjelper ikke. Jeg føler jeg er vitne til noe veldig privat og det kjennes ekkelt å være i samme rom. Anonymkode: ed9d9...d46 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Har vært med som gjest selv i slike forsamlinger, og det er noe for seg selv ja. I sidesynet såg jeg ei dame rive en side ut av bibelen sin og stappe det i munnen.. Etterpå var det prat på trappa og aldeles normal stemning før folk tok hver sin SUV og dro hjem. Anonymkode: b674f...c54 18
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Du verden! Synes du det er ukomfortabelt å være sammen med noen, mener jeg det er best å holde seg unna. Men bryllupet er det vel bare å «lide» seg gjennom. Med heftig musikk på øret... Det er vel mulig at dine søsken vil forstå? Du kan jo droppe å si det om sex, men forklare at du var pinlig berørt fordi du følte at du var vitne til noe veldig privat. Og derfor ikke ønsker å være med på flere samlinger. Om de sier at «Neida, det er ikke privat, og du er velkommen.», er det bare å holde fast ved at det er slik DU føler det. Uansett hva menigheten tenker om dine følelser. Anonymkode: 02771...f90 5
Gjest MadameDeRosa Skrevet 28. januar 2020 #7 Skrevet 28. januar 2020 Ja sant! Har også hørt muslimer be midt på natta og da hørtes det ut som sex også. Jeg tror ikke de er klar over hvordan det høres ut selv.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #8 Skrevet 30. januar 2020 På 28.1.2020 den 2.01, MadameDeRosa skrev: Ja sant! Har også hørt muslimer be midt på natta og da hørtes det ut som sex også. Jeg tror ikke de er klar over hvordan det høres ut selv. Ja hvis arabisk melodisk snakking høres ut som sex ja, men det er nok bare i ditt hode. Anonymkode: 4cb62...529
Gjest MadameDeRosa Skrevet 30. januar 2020 #9 Skrevet 30. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja hvis arabisk melodisk snakking høres ut som sex ja, men det er nok bare i ditt hode. Anonymkode: 4cb62...529 Eh nei. Er ikke "melodisk snakking" hele tida skjønner du....
Gjest Verden Skrevet 30. januar 2020 #10 Skrevet 30. januar 2020 Hmm merkelige greier... Kan det være healing ellerno?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #11 Skrevet 30. januar 2020 Det er ikke uvanlig med tungetale og det å be på sine knær med en overgivende tone. For folk som ikke klarer å identifisere seg med mennesker som har et slikt forhold til Jesus, så høres det nok sprøtt ut. Viktig å ikke dømme ihvertfall. Men hvis det er ubehagelig så får du prøve å holde litt avstand på en diskret måte. Det er også ytringsfrihet i Norge, så du kan jo si hva du tenker og føler til dem på en fin måte. Anonymkode: 8725f...972 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #12 Skrevet 30. januar 2020 På 28.01.2020 den 2.01, MadameDeRosa skrev: Ja sant! Har også hørt muslimer be midt på natta og da hørtes det ut som sex også. Jeg tror ikke de er klar over hvordan det høres ut selv. Eh...har du sett/hørt muslimer be? Når muslimer ber, så er det stille.. ingen som sier ett ord. Man ber på ett bønneteppe for seg selv. Man kan be sammen med andre, men det er fortsatt ikke noe prat eller høylytt roping. For det andre: Muslimer ber ikke midt på natta.... Altså uten å gidde å forklare noe mer, så tror jeg du forveksler dette mer en annen religion eller at folk sikkert gjør noe annet. Hilsen en muslim... Anonymkode: dc011...9e2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #13 Skrevet 30. januar 2020 Jeg får bare ett mentalt bilde i hodet av TS til stede i dette bedehuset/kirka Fin start på dagen.. Anonymkode: dc011...9e2 3
Bamseklemmer Skrevet 30. januar 2020 #14 Skrevet 30. januar 2020 Åååh herreguuuud! Oooh my god! Åååh herre jesuuuus jeg kommer! sier vel de fleste når de får orgasme, faktisk så er vi vel egentlig kristne alle sammen😂 1
Gjest MadameDeRosa Skrevet 30. januar 2020 #15 Skrevet 30. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh...har du sett/hørt muslimer be? Når muslimer ber, så er det stille.. ingen som sier ett ord. Man ber på ett bønneteppe for seg selv. Man kan be sammen med andre, men det er fortsatt ikke noe prat eller høylytt roping. For det andre: Muslimer ber ikke midt på natta.... Altså uten å gidde å forklare noe mer, så tror jeg du forveksler dette mer en annen religion eller at folk sikkert gjør noe annet. Hilsen en muslim... Anonymkode: dc011...9e2 Joda. De jeg bodde med, sto opp om natta (4-5-tida) for å lese Koranen og be. Det var ramadan da. OG det finnes flere grener innen islam og flere måter å be på der også.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #16 Skrevet 30. januar 2020 6 timer siden, MadameDeRosa skrev: Eh nei. Er ikke "melodisk snakking" hele tida skjønner du.... Nei vel, fortell hva det er! Anonymkode: 4cb62...529
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #18 Skrevet 30. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh...har du sett/hørt muslimer be? Når muslimer ber, så er det stille.. ingen som sier ett ord. Man ber på ett bønneteppe for seg selv. Man kan be sammen med andre, men det er fortsatt ikke noe prat eller høylytt roping. For det andre: Muslimer ber ikke midt på natta.... Altså uten å gidde å forklare noe mer, så tror jeg du forveksler dette mer en annen religion eller at folk sikkert gjør noe annet. Hilsen en muslim... Anonymkode: dc011...9e2 Jeg også kjenner en muslimsk familie som står opp og ber midt på natten, deretter går de og legger seg igjen. Voksne og barn. Jeg vet ikke om det er hele året, men jeg har hørt moren snakke flere ganger om hvordan de vekker barna midt på natten for å be. De kommer fra Pakistan. Kan det være at de følger bønnetidene i Mecca? Mens de fleste andre muslimer i Norge følger mer tilpassede tider? Ellers må jeg jo si at denne forsamlingen du forteller om, Ts, høres ganske artig ut, hahaha. Skjønner at det blir litt kleint. Jeg synes du bør være ærlig med søsknene dine og si hvilke assosiasjoner du får. Ellers virker du bare arrogant og lite generøs. Anonymkode: 4f3a0...3fd 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #20 Skrevet 31. januar 2020 På 30.1.2020 den 7.55, AnonymBruker skrev: Det er ikke uvanlig med tungetale og det å be på sine knær med en overgivende tone. For folk som ikke klarer å identifisere seg med mennesker som har et slikt forhold til Jesus, så høres det nok sprøtt ut. Anonymkode: 8725f...972 Jeg har hørt tungetale før. Det gjør disse også. Men dette er vanlig norsk. Og mye sukk og Herre hud....i tillegg til tungetalen. Jeg har et nært forhold til Jesus, og ber med andre, men når vi ber høyt med hverandre i kirka mi sukker vi ikke ekstatisk... Anonymkode: ed9d9...d46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå