Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare skrive det et sted fordi jeg har det ekstremt vondt akkurat nå.

Jeg har blitt mobbet ganske mye pga utseende mitt som barn og ungdom. Heldigvis ble det bedre da jeg startet på vgs. Husker helt siden jeg var 12 år så ville min mor at jeg skulle ta en neseoperasjon fordi den er stor. 

Jeg har alltid nektet fordi det er helt absurd og sinnsykt at jeg må endre utseende for å bli akseptert(??) Jeg er meget uattraktiv kvinne og har egentlig akseptert det, men hvorfor må mennesker være så jævlige og komme med stikk hele tiden. Har bestandig opplevd det av «nære venner» og familie. Bestemte meg spontant å flytte til andre siden av landet for å komme meg vekk fra alt og alle. 

Når jeg snakker med min mor på tlf så hinter hun fortsatt til at jeg burde operere nesen siden alle, til og med de pene tar kosmetiske operasjoner. 

Er det virkelig ingen plass til uattraktive mennesker i samfunnet? Merker ofte i sosiale situasjoner og jobb at folk stirrer merkelig på meg og holder seg unna i starten, men når de blir bedre kjent med meg så liker de meg pga personligheten min. 

vet ikke hva jeg vil. Tok så lang tid å bygge opp selvtilliten og selvbildet som jeg aldri har hatt, og nå føler jeg meg håpløs. Jeg har dessverre begynt å utvikle hat for menneskeheten og deres overfladiske syn på nærmest alt. I tillegg har jeg unnvikende personlighetsforstyrrelse pga mobbing og emosjonelt omsorgssvikt av foreldre. 

Takk for at du leste.

Anonymkode: 16d1e...ff1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du er råkul som står i mot og aksepterer deg slik du er, det viser klasse. Og jeg er helt sikker på at du ser helt normal ut. Okay så har du ikke en bitteliten oppstoppernese, men det har ikke alle. Selvtillit og lykke gjør en vakker 😊

Anonymkode: 7734f...680

• Liker 18
Skrevet

Ab igjen her...

Dessuten, mobbere finner alltid noe å mobbe for, hadde det ikke vært nesa di så hadde de nok funnet på noe annet. Kanskje du ble mobbet fordi du var selvstendig, selvsikker og sterk? Og det var måten for usikre mennesker å fremme seg selv?

Anonymkode: 7734f...680

• Liker 9
Skrevet

Helt sykt at moren din sier slikt. Det må være forferdelig for deg å leve med slike folk rundt deg.

Når det er sagt; aldri operer noe! Det er ikke etisk riktig. Du kommer til å bli misfornøyd, rett og slett fordi det ikke er deg og det er ikke naturlig. Du kommer til å tenke «shit, hva har jeg gjort!» fordi helse er viktigst, ikke utsett deg selv for noe for å tilfredsstille andre. Du har bare ett liv og en kropp, det må du ta vare på!!

Anonymkode: a0cb8...452

• Liker 6
Skrevet

Takk for at du deler dette med oss! Jeg synes du er modig, og at det er din mor det er noe feil med. 

Det jeg synes er mest trist er at du kaller deg uattraktiv, og at du faktisk tror på det selv. Er det ikke ditt syn på deg selv, som du ilegger andre? Hva folk synes er attraktivt/uattraktivt er subjektivt. Ja, det er oppfatninger om at vi skal se sånn og sånn ut. Det har det vært opp igjennom historien. Dette er noe vi kvinner har lett for å plage oss selv med. Jeg synes vi skal slutte å være så kritiske til eget utseende. Menn er stort sett ikke så kritiske til oss som vi selv er. Om noen ikke er såkalt A4, så glemmes det når man prater med vedkommende. Det vet du jo selv. Jeg tror det er best for deg å kjempe mot hatet til menneskeheten. En slik følelse vil bare være nedbrytende for deg, den vil ikke kunne gi deg noe positivt. Bare enda mer vanskelig i tillegg til de problemene du allerede har. Fokuser på det som er BRA for deg. Hva gir deg gode følelser? Og hva med å prøve en litt fandenivoldsk attitude «I don’t give a fuck» når du negative folk, selv om det er «løgn». Det gjorde ihvertfall meg sterkere da jeg begynte le mot de som sier de ikke liker mine klær/sko, og sa «Om du ikke liker det er det DITT problem, ikke mitt!» Det funker. 

Ønsker deg alt godt! ❤️

Anonymkode: da321...200

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du deler dette med oss! Jeg synes du er modig, og at det er din mor det er noe feil med. 

Det jeg synes er mest trist er at du kaller deg uattraktiv, og at du faktisk tror på det selv. Er det ikke ditt syn på deg selv, som du ilegger andre? Hva folk synes er attraktivt/uattraktivt er subjektivt. Ja, det er oppfatninger om at vi skal se sånn og sånn ut. Det har det vært opp igjennom historien. Dette er noe vi kvinner har lett for å plage oss selv med. Jeg synes vi skal slutte å være så kritiske til eget utseende. Menn er stort sett ikke så kritiske til oss som vi selv er. Om noen ikke er såkalt A4, så glemmes det når man prater med vedkommende. Det vet du jo selv. Jeg tror det er best for deg å kjempe mot hatet til menneskeheten. En slik følelse vil bare være nedbrytende for deg, den vil ikke kunne gi deg noe positivt. Bare enda mer vanskelig i tillegg til de problemene du allerede har. Fokuser på det som er BRA for deg. Hva gir deg gode følelser? Og hva med å prøve en litt fandenivoldsk attitude «I don’t give a fuck» når du negative folk, selv om det er «løgn». Det gjorde ihvertfall meg sterkere da jeg begynte le mot de som sier de ikke liker mine klær/sko, og sa «Om du ikke liker det er det DITT problem, ikke mitt!» Det funker. 

Ønsker deg alt godt! ❤️

Glemte ordet «møter»! Jeg mente å skrive «når du møter negative folk». 

Ta godt vare på deg selv 🤗

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du skal si til moren din at det er trakassering og press det hun driver med, gjøre hun oppmerksom på hvor absurd det er å oppfordre sitt barn til kosmetisk kirurgi og bidra til komplekser, og kutte kontakten med henne til hun lærer å respektere deg bedre! 

Det fins mange andre måter enn formen på nesa å være attraktiv på, og å være trygg på seg selv som du er er en av dem ❤

Jeg skjønner veldig godt hvor oppgitt du er over utseendepresset vi kvinner opplever fra "alle kanter" i dag, men ikke hat mennesker fordet.  Vi som er naturlige og ikke lever på tv, instagraminfluencer eller er slem som din mor er heldigvis i flertall så meng deg heller med sånne som oss som motstår presset og driter i det! 

Anonymkode: 4c58f...37f

• Liker 4
Skrevet

Dette høres helt forferdelig ut! Tøft gjort av deg å motstå presset og reise din vei. Jeg synes ikke du skal være snill mot din mor. Kanskje kan du ha godt av å lufte litt sinne. Men gjør det mot henne (eller mot en boksesekk), ikke mot menneskeheten som sådan. Planlegg på forhånd hva du skal si til din mor, så hun ikke overrumpler deg igjen. 

Jeg forstår at du med din forhistorie føler at du ikke er attraktiv. Men ikke tro på det du føler! Ikke aksepter det! Ikke la din mor og de som har vært stygge mot deg definere deg. La dem være fortid, de fleste er ikke som dem. 

Jeg vet litt om din personlighetsforstyrrelse, og at det er en som kan bli bedre ved behandling. Så jeg håper du kan få den terapien som passer for deg ❤️. Aller mest håper jeg du klarer å drite i hva andre måtte mene om deg, og hva du frykter andre måtte mene om deg. Jeg vet av egen erfaring at det er mulig å endre syn på seg selv. Gjør det som er bra for deg, og det er ikke å operere nesen. Operasjon fikser ikke psykiske problemer som andre har påført en.

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for hyggelige svar kjære dere, det varmer mitt bitre hjerte, hehe. Så lenge jeg er fysisk frisk og klarer meg selv så er jeg mer enn fornøyd. Derfor driter jeg mer og mer i andres meninger og prøver å leve i nuet, men ikke alltid like lett. Heldigvis så er menneskene i Finnmark mye hyggeligere og mildere enn i hovedstaden, følte meg hjemme for første gang i mitt 30 år gamle liv. I tillegg til vakker natur. Skal prøve å meditere og ikke hate mennesker lenger.

Anonymkode: 16d1e...ff1

• Liker 4
Skrevet

Hei TS!

Kjenner meg veldig igjen i opplevelsene dine, har faktisk tenkt mye på å skrive et lignende innlegg selv de siste ukene.

Jeg har også et ganske normalt/pent utseende, som blir "brutt opp" av en ganske stor og lang/bøyd nese. Det har aldri hindret meg i å få venner eller kjærester, men av grunner jeg virkelig ikke kan forstå, har ofte andre mennesker hatt en veldig sterkt behov for å kommentere dette på ulike kjipe måter i alle år.

Lurer oppriktig på hvorfor folk gjør dette. Snakk om kommentarer (fullstendig uoppfordrede, kunne komme midt i en samtale om noe helt annet, eller når jeg bare gikk forbi bekjente eller fremmede) som: "visste ikke at nordmenn kunne få så krumme neser", "gi den jenta en nosejob", "det var litt av et nesegrev, ja". Ufattelig sårende.

Den siste tiden har jeg ligget mye våken om nettene og tenkt på dette, googlet nesekirurgi, sett på bilder, priser, photoshoppet bilder av meg selv i profil for  se hvordan jeg ville sett ut med korrigerende kirurgi, osv. Det er dager jeg nesten ikke vil gå ut døren, fordi jeg føler alle ser på meg og tenker på hvor stygg jeg er og hvorfor jeg ikke gjør noe med nesen min.

Men jeg har kommet frem til at jeg ikke vil gjøre noe med dette. Jeg tror den beste løsningen må være å finne fred med eget utseende, man har så mange andre kvlaiteter og verdier i tillegg. Og man blir gammel og stygg til slutt uansett. Og begynner jeg først å operere én del av utseende, begynner jeg sikkert bare å se videre etter andre steder som kan forbedres. Jeg tror ikke det løser noe i lengden. 

Ikke så mange råd eller hjelpende ord, men følte vel bare for å lufte litt selv, siden jeg kjente meg ganske godt igjen :)

Anonymkode: c8b6e...fa1

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei TS!

Kjenner meg veldig igjen i opplevelsene dine, har faktisk tenkt mye på å skrive et lignende innlegg selv de siste ukene.

Jeg har også et ganske normalt/pent utseende, som blir "brutt opp" av en ganske stor og lang/bøyd nese. Det har aldri hindret meg i å få venner eller kjærester, men av grunner jeg virkelig ikke kan forstå, har ofte andre mennesker hatt en veldig sterkt behov for å kommentere dette på ulike kjipe måter i alle år.

Lurer oppriktig på hvorfor folk gjør dette. Snakk om kommentarer (fullstendig uoppfordrede, kunne komme midt i en samtale om noe helt annet, eller når jeg bare gikk forbi bekjente eller fremmede) som: "visste ikke at nordmenn kunne få så krumme neser", "gi den jenta en nosejob", "det var litt av et nesegrev, ja". Ufattelig sårende.

Den siste tiden har jeg ligget mye våken om nettene og tenkt på dette, googlet nesekirurgi, sett på bilder, priser, photoshoppet bilder av meg selv i profil for  se hvordan jeg ville sett ut med korrigerende kirurgi, osv. Det er dager jeg nesten ikke vil gå ut døren, fordi jeg føler alle ser på meg og tenker på hvor stygg jeg er og hvorfor jeg ikke gjør noe med nesen min.

Men jeg har kommet frem til at jeg ikke vil gjøre noe med dette. Jeg tror den beste løsningen må være å finne fred med eget utseende, man har så mange andre kvlaiteter og verdier i tillegg. Og man blir gammel og stygg til slutt uansett. Og begynner jeg først å operere én del av utseende, begynner jeg sikkert bare å se videre etter andre steder som kan forbedres. Jeg tror ikke det løser noe i lengden. 

Ikke så mange råd eller hjelpende ord, men følte vel bare for å lufte litt selv, siden jeg kjente meg ganske godt igjen :)

Glemte å legge til i teksten over: Jeg har også tilløp til sosial angst og har blitt diagnostisert med unnvikende personlighetsforstyrrelse. Det medfører at jeg nok i enda større grad enn andre konstant går rundt og grubler og bekymrer meg halvt ihjel over alt mulig, særlig ting som dette.

Så jeg holder faktisk på å lete etter en psykolog/samtaleterapeut for å heller nøste litt opp i de underliggende dårlige følelsene som gjør at jeg tidvis misliker meg selv ekstremt mye. 

Prøver også å følge opp med noe som ligner forslaget over; få mer attitude og selvtillit. Jeg kjenner og vet om mange jenter som ikke er typisk billedskjønne, men allikevel oser selvtillit og attraktivitet og kan få hvem som helst til å bli betatt. Jeg tror skjønnet og attraktivitet handler om så utrolig mye mer enn en liten og pen nese 

• Liker 1
Skrevet

Først må jeg si at du er råtøff som står i mot.

Din mor kan ikke være spesielt smart...sorry altså...😮

Jeg opererte nesen min i begynnelsen av 20 åra. Jeg syns den var så fæl. Lang og krokete.. 

Kirurgen sa at han ikke var enig i at den var fæl, men han kunne godt ta jobben. 

Lykkefølelsen varte ikke så lenge. Jeg innså at det var et unødvendig inngrep. Nå som jeg er godt voksen, må jeg flire litt når jeg ser bilder av "Den fæle nesa" 

Nei, du er mer enn god nok som du er 🙂👏

Anonymkode: 785f1...ad1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...