Gå til innhold

Stoler du på matbutikken? Dyrke min egen mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvom det står økologisk på maten i butikken, stoler du på dem egt?

jeg ønsker å plate min egen mat fremover, helsa er nr 1. Om man er syk stopper alt sammen.

føler med dum som spiste all dette bullshi- t fra butikken, hvit brød, cola, og alt dette sukkeret. Det er jo rett og slett å spørre om å få sykdommer, drikker er dirkete forgiftning mot kroppen. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, vi skal jo alle dø engang. Være seg av en kule i hodet, alderdom eller flytende forgiftning. Herregud.

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Wednesday Addams skrev:

Vel, vi skal jo alle dø engang. Være seg av en kule i hodet, alderdom eller flytende forgiftning. Herregud.

Jeg er klar over at alle skal dø en gang, det er ikke det jeg brydde meg om. Men jeg vil ikke ende opp med å få flere sykdommer og mye smerte pga hva jeg valgte å spise, det er ikke verdt det. Dessuten kan man sikkert leve lenger uten særlig smerter så det er ett pluss, verdt å bry seg om.

Skrevet

Er det all mat i butikken du tenker på, eller er det primært sukkervarer? Om du ønsker å dyrke din egen mat, har du da hage til det? Og hvor skal du få proteiner fra?

Anonymkode: 98517...c30

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det all mat i butikken du tenker på, eller er det primært sukkervarer? Om du ønsker å dyrke din egen mat, har du da hage til det? Og hvor skal du få proteiner fra?

Bønner osv? Må ikke plante alt sammen, men mye av det. Tenker på alt mat fra butikken som er økologisk, fordi jeg vil spise øko nå. Vi alle vet fra før av at sukker ikke er bra, så det trenger ikke jeg å nevne eller sette på denne lista.

Skrevet
Akkurat nå, Sirhelen skrev:

Bønner osv? Må ikke plante alt sammen, men mye av det. Tenker på alt mat fra butikken som er økologisk, fordi jeg vil spise øko nå. Vi alle vet fra før av at sukker ikke er bra, så det trenger ikke jeg å nevne eller sette på denne lista.

Ok, da misforstod jeg litt i begynnelsen. Jeg trodde først du mente at du var skeptisk til å spise alt av varer som var på matbutikken. 

Hvis du har mulighet til å ha en liten grønnsakshage ( jeg vet ikke om du vil få bønner og sånt til å gro her i norskt klima? ) med f.eks  poteter, gulrøtter, brokkoli, blomkål, løk, paprika og sånne ting så syns jeg det er helt knall. Jeg har tenkt lenge på det selv og kommer til å realisere det nå til våren :) Da jeg vokste opp så hadde min far både jordbæråker, potethage, gulrøtter og bringebær. Jeg og min samboer har masse epletrær og bærbusker fra før av, og det er utrolig digg å ha mat i egen hage

Skrevet

Økologisk blir testet, så ja det stoler jeg på. Men dyrker også litt mat selv siden det er både gøy, smaker godt og er nyttig ved krise.

Skrevet

Plante egen mat er det beste! 

Anonymkode: f401b...e12

Skrevet

Hvorfor lager du så mange tråder om nøyaktig det samme. Du har minst tre tråder om dette her inne nå. Hold deg til en. Enklere både for deg og oss.

Anonymkode: 736b7...4ba

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...