Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de ha oppkast uten at de er syke? Min baby på snart tre uker kastet opp over hele ryggen til samboer ganske godt, var nok hele magesekken. Lurte på om han hadde spist litt mye og kanskje fått en ekstra kraftig «rapehopp» da bf skulle få han til å rape. Temp er normal.

Anonymkode: 2369d...aff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les om refluks, og se om det kan ligne på det 🤔

Anonymkode: 923d9...aa1

Skrevet

Det skjer av og til her også. Ikke refluks her 😊 det er nok vanlig da lukkemuskelen ikke er helt i sjakk enda. En stor rap eller en host kan ofte gjøre at alt kommer opp igjen🙈

• Liker 2
Skrevet

Jadda. Er nesten skuffa over at jeg aldri rakk å filme de imponerende fontenene mine barn lagde innimellom 😂

Kan være at de ikke har fått rapt nok, de har ikke god kontroll på lukkerefleks, og kan ikke justere kroppen sin like godt som oss. Så da kaster de opp. Stort sett ingenting å bekymre seg for, så lenge det ikke er hele tiden, barnet virker fornøyd ellers og legger på seg som det skal. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en fetter som tanta og onkelen min kalte for gulpegutt og til og med laga en sang for gulpinga når han var baby. Han gulpa helt usannsynlig store mengder, helt uten grunn. Det var ikke noe galt med ham, han bare hadde en tendens til å gulpe noe helt forjævlig mye.

Skrevet

Det er helt normalt. Om barnet spyr/gulper mye og virker plaget av det kan det være verdt å sjekke om det kan være reflux eller melkeproteinallergi, men om barnet ikke virker plaget så har det ingenting å si. De har umodent system og umoden lukkemuskel så ting kommer lett opp igjen. 

Eldste her har reflux og du merker det for å si det slik. Mye gråt og vondt. Minste spyr meg ned minst en gang for dagen, såpass at det drypper av oss begge, men der mistenker jeg ikke reflux en gang for hun er ikke plaget av det i det hele tatt :) bare spyr og blir ferdig med det. 

Anonymkode: 7e3f4...aa3

Skrevet

Takk for svar 💞 

Anonymkode: 2369d...aff

Skrevet

Min gutt gulpet SØYLER 😅 Han hadde ikke refluks, men hadde nok litt umoden lukkemuskel i spiserøret. Han la greit på seg, så da ble det ikke satt inn noen tiltak. Men jeg ble til stadighet overrasket over mengden som kom opp altså 😂 Og så plutselig gav det seg etter noen måneder 😄

Anonymkode: 4d47f...204

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...