Gå til innhold

Er det greit at YouTube ikke vil fjerne farlige hacks videoer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert flere som har sett videoer på YouTube med "life hacks" eller "cooking hacks", hvor skaperen av videoen viser enkle måter å gjøre ting på. Noen av disse kanalene har bare stjålet klipp fra andre kanaler og laget en samling av videoen, mens andre lager falske videoer. Spesielt mange matkanaler lager falske videoer for å få seere, og i noen tilfeller oppfordrer de til ganske farlige ting. Det er en video på nett som viser hvordan man kan lage hvite jordbær med blekemiddel! Dette er jo ekstremt farlig da barn og unge kan finne på å bruke blekemiddel til å lage "kule" jordbær, men YouTube har ikke laget noen regler for slike videoer. Det er jo kanaler som får inn mye penger, så de vil gjerne viser "triks" som ser kule ut, selv om det gjerne ikke funker, og i noen tilfeller er det farlig. Men de får jo holde på fordi YouTube mener ikke at det bryter med reglene deres. 😮 

Anonymkode: 2c4e3...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5-Minute Hacks har over 63,7 MILLIONER følgere på YouTube. Det var de som la ut videoen hvor de lagde hvite jordbær med blekemiddel. Og på grunn av denne kanalen har Colgate laget en side der de forteller folk at tannkrem IKKE skal brukes på huden hvis du har brent deg, fordi.... kan du gjette? Fordi 5-Minute Hacks har vist folk en video hvor de sier at tannkrem virker kjølende på brannsår! :klappe: Helt genialt, eller?

63,7 millioner følgere på YouTube. :klaske:

Anonymkode: 2c4e3...406

Skrevet

De lifehacksa for barn hvor de viser hvordan du trenger vodka for å gjøre noe fikk meg til å humre. Jeg har fulgt litt med på en australsk matlagningskanal som tar for seg disse forskjellige "tipsene" og hvordan de ikke fungerer.

Jeg syntes vel at materiale som er koblet og promotert ovenfor barn spesifikt burde kunne fjernes når materialet kan være skadelig. Tannkrem på brannsår, klor i jordbær og vodka til whatever er forsåvidt skadelig for barn sist jeg sjekket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...