AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1 Skrevet 26. januar 2020 Vil bare høre med dere andre her... vokste opp med et familiemedlem som konstant knyttet knokene og gned dem over brystbenet mitt da jeg var barn. Helt uprovosert, ikke som straff altså. Husker det gjorde så sinnsykt vondt, tårene presset bak øyelokkene. For h*n virket det ut som spøk, selv om jeg gråtkvalt ba h*n om å slutte. Hva tenker dere om dette? Mener, det er jo ikke akkurat normalt å gjøre mot et barn, men kan det tenkes at det var for å påføre meg smerte, eller var det bare spøk? Dette er noe som blir anbefalt å gjøre på mennesker som er bevisstløse, i og med at det gjør så vondt at man ofte kan se reaksjoner på vedkommende. Denne voksenpersonen som pleide å gjøre dette mot meg skadet meg aldri fysisk på noe annen måte, bortsett fra å ha en ganske truende figur. Vet det ikke finnes noe svar på hvorfor h*n gjorde dette mot meg, men vil høre deres tanker. Takk. Anonymkode: 63356...b75 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #2 Skrevet 26. januar 2020 Hvem er denne "voksenpersonen"? Hvis du har kontakt, kutt ut kontakten. Hvis du har bevis annmeld personen, mer enn det kan du ikke gjøre. Anonymkode: 2dac5...347 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #3 Skrevet 26. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er denne "voksenpersonen"? Hvis du har kontakt, kutt ut kontakten. Hvis du har bevis annmeld personen, mer enn det kan du ikke gjøre. Anonymkode: 2dac5...347 Det er en steforelder. Har fortsatt kontakt ja, klarer aldri helt å slappe av rundt vekommende. Har ikke bevis... Anonymkode: 63356...b75
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #4 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er en steforelder. Har fortsatt kontakt ja, klarer aldri helt å slappe av rundt vekommende. Har ikke bevis... Anonymkode: 63356...b75 Så kutt ut kontakten hvis det plager deg at personen gjorde det hen gjorde. Anonymkode: 2dac5...347 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #5 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så kutt ut kontakten hvis det plager deg at personen gjorde det hen gjorde. Anonymkode: 2dac5...347 Er ikke en person jeg bare kan kutte kontalt med, i og med at h*n bor med familiemedlemmer som er viktige for meg. Anonymkode: 63356...b75
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #6 Skrevet 26. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke en person jeg bare kan kutte kontalt med, i og med at h*n bor med familiemedlemmer som er viktige for meg. Anonymkode: 63356...b75 Da må du si ifra til familiemedlemmene dine hva personen har gjort deg, og deretter holde deg unna den personen så godt du kan. Du må selv prøve å finne på løsninger hvis du vil få ro. Anonymkode: 2dac5...347 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #7 Skrevet 26. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du si ifra til familiemedlemmene dine hva personen har gjort deg, og deretter holde deg unna den personen så godt du kan. Du må selv prøve å finne på løsninger hvis du vil få ro. Anonymkode: 2dac5...347 Takk for godt svar. Anonymkode: 63356...b75 2
Gjest Chroma Skrevet 26. januar 2020 #8 Skrevet 26. januar 2020 Iallfall sørg for at det ikke gjentar seg dersom du selv får barn.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #9 Skrevet 26. januar 2020 9 minutter siden, Chroma skrev: Iallfall sørg for at det ikke gjentar seg dersom du selv får barn. Ville aldri latt det skje med mine barn dersom jeg får noen, nei. Selv om det ikke gir noen "fysiske skader" sitter det fortsatt i kroppen Anonymkode: 63356...b75
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #10 Skrevet 26. januar 2020 Hadde gitt han en på trynet helt uprovosert. Så hadde jeg ledd etterpå og sagt at nå er vi på vei til å bli skuls. Anonymkode: c8068...e08 2
minister-mio Skrevet 26. januar 2020 #11 Skrevet 26. januar 2020 I hvilke sammenhenger gjorde personen dette? Det hørtes lite allright ut.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #12 Skrevet 26. januar 2020 Ikke greit! Og er du sikker på at det bare gjelder deg...? Han høres jo helt forstyrre ut Anonymkode: 5807a...61a 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #13 Skrevet 26. januar 2020 Hvilke sammenhenger gjorde hn dette? Hva sa hn? Anonymkode: b7a35...bab
Krok1 Skrevet 26. januar 2020 #14 Skrevet 26. januar 2020 Denne manøveren er noe man gjør på bevisstløse for å sjekke om de lever, fordi det er en av de enkleste møtene å påføre MYE SMERTE på! Ser at guttegjeng driver med sånt, og skjønner det ikke, men så lenge det er gjensidig.... Men å gjøre sånt på et menneske som ikke er med på det er voldelig overgrep! Det skal ikke feies under teppet fordi man er familie 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #15 Skrevet 27. januar 2020 22 timer siden, minister-mio skrev: I hvilke sammenhenger gjorde personen dette? Det hørtes lite allright ut. Som sagt i helt uprovoserte settinger. Kunne være at jeg gikk inn på kjøkkenet, og h*n tok tak i meg og gjorde det, eller i stua f.eks. vet ikke hvordan jeg skal forklare hva slags situasjoner det dreide seg om, i og med at det føles ut som at det kunne skje når som helst. 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke greit! Og er du sikker på at det bare gjelder deg...? Han høres jo helt forstyrre ut Anonymkode: 5807a...61a Vet at det ikke bare gjelder meg, gjelder også ett av mine yngre søsken. 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke sammenhenger gjorde hn dette? Hva sa hn? Anonymkode: b7a35...bab Kan ikke huske at h*n sa noe, men som sagt fikk h*n det til å virke som spøk. Ble også derfor svært usikker som barn/ungdom på hvordan jeg skulle tolke dette. Kanskje det var bare noe å le av. Anonymkode: 63356...b75
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #16 Skrevet 27. januar 2020 21 timer siden, Krok1 skrev: Denne manøveren er noe man gjør på bevisstløse for å sjekke om de lever, fordi det er en av de enkleste møtene å påføre MYE SMERTE på! Ser at guttegjeng driver med sånt, og skjønner det ikke, men så lenge det er gjensidig.... Men å gjøre sånt på et menneske som ikke er med på det er voldelig overgrep! Det skal ikke feies under teppet fordi man er familie Ja, fryktelig vondt gjorde det, og h*n gjorde det ikke bare i 15 sekunder akkurat. Synes nesten det er rart selv når jeg leser hva dere skriver her inne, at jeg ikka har sett det slik tidligere selv. Det er jo åpenbart slik du sier, men mennesker vil jo alltid prøve å finne forklaringer på situasjoner de er i. "Det er jo bare for å tulle", "det er ikke for å være slem". Samtidig, sett i lys av da jeg kom i tenårene og vedkommende ved flere anledinger kalte meg hore, så er jeg ikke lenger så sikker på at det ikke var for å være slem. Anonymkode: 63356...b75
Mallard Skrevet 27. januar 2020 #17 Skrevet 27. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt i helt uprovoserte settinger. Kunne være at jeg gikk inn på kjøkkenet, og h*n tok tak i meg og gjorde det, eller i stua f.eks. vet ikke hvordan jeg skal forklare hva slags situasjoner det dreide seg om, i og med at det føles ut som at det kunne skje når som helst. Vet at det ikke bare gjelder meg, gjelder også ett av mine yngre søsken. Kan ikke huske at h*n sa noe, men som sagt fikk h*n det til å virke som spøk. Ble også derfor svært usikker som barn/ungdom på hvordan jeg skulle tolke dette. Kanskje det var bare noe å le av. Anonymkode: 63356...b75 Personen virker nærmest sadistisk! Han gjør noe som både er vondt fysisk, og som skaper både frykt (du visste ikke når det kom til å skje) og forvirring (du visste ikke om det var «en spøk» eller ikke). Jeg hadde definitivt holdt meg unna denne personen, og hadde også fortalt forelderen min hva denne personen gjorde da jeg var yngre. Håper du har det bra i dag TS! 4
Mallard Skrevet 27. januar 2020 #18 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, fryktelig vondt gjorde det, og h*n gjorde det ikke bare i 15 sekunder akkurat. Synes nesten det er rart selv når jeg leser hva dere skriver her inne, at jeg ikka har sett det slik tidligere selv. Det er jo åpenbart slik du sier, men mennesker vil jo alltid prøve å finne forklaringer på situasjoner de er i. "Det er jo bare for å tulle", "det er ikke for å være slem". Samtidig, sett i lys av da jeg kom i tenårene og vedkommende ved flere anledinger kalte meg hore, så er jeg ikke lenger så sikker på at det ikke var for å være slem. Anonymkode: 63356...b75 Fy faen! Fortell mora di om dette, vær så snill. Dette er både fysisk og psykisk mishandling! 3
Krok1 Skrevet 27. januar 2020 #19 Skrevet 27. januar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo åpenbart slik du sier, men mennesker vil jo alltid prøve å finne forklaringer på situasjoner de er i. "Det er jo bare for å tulle", "det er ikke for å være slem". Mange sier det, og mange mener det. Men én ting har jeg lært de siste åra, dessverre altfor sent: det som skader deg må du ta avstand fra, uansett hvordan det er ment. Og dette er også reelt alvorlig, og uakseptabelt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå