Gå til innhold

Noen som har erfaring med stressdempende supplement til hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hunden min er stresset når vi kjører bil, peser, skjelver og har det ikke så godt. Har alltid vært litt stressa når vi kjører bil, spiller ingen rolle om han sitter i bur, sele i baksetet eller fremsetet. Har snakket med veterinær og hun anbefalte å prøve Kalm, Zylkene, Canosan, Adaptil, iharmoni eller lignende. Noen som har erfaring med noen av desse? 🙂

Anonymkode: 86021...f0b

Videoannonse
Annonse
Gjest Sebrapiken
Skrevet

Canosan er iallfall kosttilskudd som skal være bra for leddene. Veldig fornøyd med Canosan, men det hjelper ikke mot stress.

Jeg synes ikke iHarmoni eller Adaptil virker i det hele tatt, men det virker nok på noen hunder.

Kalm og Zylkene har jeg ingen erfaring med.

Skrevet

Jeg ville trent med bilen. Slik gjorde jeg det:

Sluttet helt med bilturer i treningstiden for ikke å stresse henne på nytt.
Så begynte jeg med å åpne bildøren og la hunden hoppe inn, og ga godbiter for det. Hun kunne hoppe inn og ut som hun ville, hver gang hun hoppet inn fikk hun godbiter.
Så lukket jeg døra kort, og åpnet så hun kunne gå ut om hun ville. Når hun hadde roet seg med det og ikke ville ut, så satte jeg meg i forsetet og ga godbiter derfra.
Så startet jeg bilen og slokket den igjen, og gikk bak for å slippe henne ut om hun ville det.
Så startet jeg, kjørte en meter og slokket bilen.
Så begynte jeg å kjøre superkort, bare 2-3 minutter, og så gikk vi tur derfra hver dag i en periode.
Så begynte jeg å kjøre lenger, til nærmeste turområde, og så gikk vi tur der i en periode.
Jeg utvidet sakte mens jeg fulgte med om hun ble stresset eller ei, og så ble hun kurert :)

Dette gjorde jeg over to måneder tror jeg...? Husker ikke helt hvor lenge det var, men jeg gjorde det over lang tid fordi jeg ikke ville risikere noe. Vi skulle på en lengre biltur, og hun måtte bli klar til da, så jeg ville ikke gjøre noen tabber slik at det tok lengre tid. Dette var en omplasseringshund som stresset fordi hun forbandt bil med kun det å skifte hjem, så når hun fant ut at det var ikke det som skulle skje så var det greit for henne.
Jeg hadde også med en venn som hadde hund når vi kjørte den første turen på 2 minutter. Vi puttet begge i bilen og gikk tur med dem fra der vi parkerte, slik at hun skulle forbinde bilen med noe så kjekt som å gå tur med en venn.

Skrevet

Tusen takk for tips! Kommer til å trene i tillegg, men siden veterinæren anbefalte en av supplementene ønsker jeg å prøve det også 🙂

Skrevet

Jeg har god erfaring med Adaptil i hvert fall.

Anonymkode: e071d...84c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...