Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal snart på jobbintervju, for en jobb som kiropraktor på en privat klinikk. 

Veldig usikker på dette med antrekk. Føler for å kle meg sporty ("fine" treningsklær), siden dette er "vanlig" å gå med blant folk i denne bransjen. Når jeg googler antrekk for jobbintervju, kommer det bare opp tips om å kle seg pent. Men synes det blir litt rart å kle seg pent på en slik arbeidsplass? I denne jobben bruker man uniform, eller treningsklær når man leder gruppetimer etc. Men er også redd for å bli tatt for useriøst hvis jeg kommer i sporty klær, at det skal se ut som jeg ikke har fikset meg for intervjuet liksom...

Noen tips? Er så nervøs! 

Anonymkode: ea54f...2e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe som aldri slår feil på jobbintervju, er en flott bukse (jeans for eksempel) og en flott topp. Tenker i dette tilfelle er det viktig å framstå naturlig men samtidig profesjonell. Men du trenger nok ikke å møte opp i fine hæler, tror noen god joggesko eller vanlig fotøy egner seg like godt 😄

Skrevet

Jeg ville ikke kommet på intervju i treningsklær, selv om det er vanlig arbeidsantrekk. Kle deg litt mer formelt, f.eks. helt mørkeblå eller sorte smale jeans med en skjorte eller tunika over, med en blazer eller cardigan over. Noe a la dette: http://thecolorfloral.com/home/2016/10/11/business-sporty

Anonymkode: ea655...5d1

Skrevet
18 timer siden, Oddy skrev:

Noe som aldri slår feil på jobbintervju, er en flott bukse (jeans for eksempel) og en flott topp. Tenker i dette tilfelle er det viktig å framstå naturlig men samtidig profesjonell. Men du trenger nok ikke å møte opp i fine hæler, tror noen god joggesko eller vanlig fotøy egner seg like godt 😄

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke kommet på intervju i treningsklær, selv om det er vanlig arbeidsantrekk. Kle deg litt mer formelt, f.eks. helt mørkeblå eller sorte smale jeans med en skjorte eller tunika over, med en blazer eller cardigan over. Noe a la dette: http://thecolorfloral.com/home/2016/10/11/business-sporty

Anonymkode: ea655...5d1

Men jeg føler meg rett og slett dum i andre klær enn sporty klær. Går bestanding i treningsklær, med mindre jeg skal i selskap eller på 17. mai. Jeg skal også bl.a. få omvisning på treningssenteret deres, og føler det passer bedre med litt sporty klær i det "miljøet" da. Tenker selvfølgelig ikke slitte, vide treningsklær, men for eksempel en svart, naturlig tights og en mørkegrønn eller blå genser fra treningsavdelingen på Cubus, uten noen særlige detaljer. Men mulig jeg må finne meg i å kle meg annerledes enn jeg er vant til og føler meg komfortabel med :P

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg føler meg rett og slett dum i andre klær enn sporty klær. Går bestanding i treningsklær, med mindre jeg skal i selskap eller på 17. mai. Jeg skal også bl.a. få omvisning på treningssenteret deres, og føler det passer bedre med litt sporty klær i det "miljøet" da. Tenker selvfølgelig ikke slitte, vide treningsklær, men for eksempel en svart, naturlig tights og en mørkegrønn eller blå genser fra treningsavdelingen på Cubus, uten noen særlige detaljer. Men mulig jeg må finne meg i å kle meg annerledes enn jeg er vant til og føler meg komfortabel med :P

Ta på deg jeans og en genser, det er snakk om jobbintervju, en knapp halvtime i normale klær tar ikke livet av deg

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner det litt merkelig at et voksent menneske ikke klarer å innse at det finnes mange mellomting mellom festantrekk og treningstøy. "føler meg dum i", "annerledes enn jeg er vant til og føler meg komfortabel med"... ærlig talt, menneske, nå må du vokse opp! Det er ikke du som dikterer reglene bestandig. Du er neppe noen tenåring lengre, siden du har blitt kiropraktor, så det forstår du sikkert. Selv på et treningssenter bruker man ikke tights og treningsgenser når man kommer til intervju. Så enkelt er det. 

Ta på deg smale jeans og en enkel topp/bluse. Det er fullt lov å bruke sneakers eller andre lave og komfortable sko. Du trenger ikke bruke dressjakke, hvis det er den som skremmer deg på bildet i lenken. 

Anonymkode: ea570...c65

• Liker 2
Skrevet

Med mindre det er dresskode på jobben man søker, så still i jeans eller svart bukse og en penere hverdagstopp hvis du er kvinne, og jeans og skjorte (ikke t-skjorte!) hvis du er mann. Ikke utvasket og hullete. Uansett hvilken jobb man søker. Det har noe med anstendigheten og uttrykket ditt å gjøre. Hvis kleskoden er treningsklær på jobb, så tror jeg arbeidsgiver både tror og mener at du både har treningsklær og synes dette er OK å bruke på jobb, og er ikke noe du må "bevise" på et intervju. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...