Gjest Petronella. Skrevet 8. september 2002 #1 Del Skrevet 8. september 2002 Skal pusse opp yttergangen, men er litt usikker på hvilken farve jeg skal bruke. Gangen er ca. 3 x 2 meter, har vindu på den ene kortveggen og en dør på hver av langsidene. Gangen har panel på vegger og tak, og jeg skal male over dette. Er det noen som har gode tips om hvilken farver jeg bør bruke på tak, vegger og lister for at gangen skal virke lun og større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 9. september 2002 #2 Del Skrevet 9. september 2002 For at den skal virke større bør du male den i en lys farge. En annen ting du også kan gjøre for å få den til å virke større er å ha store speil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillje Skrevet 11. september 2002 #3 Del Skrevet 11. september 2002 Jeg er helt enig med Chica. Du burde så absolutt male i lyse toner, og benytte deg av speileffekten. Lyst kan ofte virke litt kaldt, så noen fine lys og fargerike bilder på veggene kan ofte gjøre rommet varmere. Jeg har selv en lang og smal gang, uten vinduer. Vi har valgt å male i mørke grønt nederst, og på øverste del av veggen har vi malt i lysegrønt. I skillet har vi satt en pen pyntebord. Dette ble meget bra og ga det resultatet vi ønsket. Vi har også et stort og deilig speil i gangen som oppfanger bordlampa og lyser opp rommet ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 11. september 2002 #4 Del Skrevet 11. september 2002 Hva med gult? Det finnes masse forskjellige gulnyanser, bra nesten hvit til noe som grenser mot brunt (oker) og mange av disse er varme og lyse farger. Kommer veldig an på hva slags farger du har i rom som er tilstøtende da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 11. september 2002 #5 Del Skrevet 11. september 2002 Ugg, ikke velg gult i en små gang. Du må helt klart gå for lyse farger, hva med lys antikk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 11. september 2002 #6 Del Skrevet 11. september 2002 Det finnes da masse gulfarger som er lyse Missuganda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. september 2002 #7 Del Skrevet 11. september 2002 Det finnes da masse gulfarger som er lyse Missuganda.. Jeg vet det Lea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 11. september 2002 #8 Del Skrevet 11. september 2002 Vurderer selv å ha lyyys farge med litt gult i, i gangen selv.. Hva var det den het igjen..? Hmm.. Den er iallefall fin! -x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thara31 Skrevet 11. september 2002 #9 Del Skrevet 11. september 2002 Hallo! På God morgen, Norge her i forrige uke pusset de opp en smal gang. Det som var så stili` var at de bare brukte en farge (hvit), men forskjellige glans-styrker. Da fikk man et skille på karmer, dører, tak og lister, men det såg ryddig og lyftig ut. Siden entreen din er forholdsvis liten, er jeg enig med dem andre at lyst gjør rommet større. Et godt råd er jo å spørre fargehandleren... Lykke til, og gled deg. Oppussing er alltid gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå