AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1 Skrevet 26. januar 2020 Vi sluttet med nattamming for en mnd siden. Dette har gått greit. Men hun våkner 3 ganger hver natt. Virker som det er av vane fordi hun pleide å våkne da for pupp. Tar henne opp og bysser til hun sovner igjen. Sier minst mulig, bare at mamma/pappa er her innimellom. Er en del gråting men så sovner hun igjen. Tar alt fra 10min-40min x3 (stort sett kun ene oppvåkningen det tar lang tid med). Er det noen som har råd om hvordan å unngå at hun våkner så ofte på natten og trenger tid til å roes? Vi har begge flexitid på arbeid så vi er ikke nødt til å ha x-antall timer søvn før vi begynner på jobb. Har natten vært «dårlig» står den ene opp, mens den andre hviler litt til. Og så bytter vi. Så det er ikke krise for vår del. Men vil tro det er bedre for datteren vår å slippe disse oppvåkningen, eller hvertfall få henne til å slappe av og roe seg i løpet av kortere tid. Hun blir ofte trøttere dagen etter en «dårlig» natt. Anonymkode: 9dddf...1e1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #2 Skrevet 26. januar 2020 Nei, det må nesten bare gå seg til. Dere kan prøve å ikke ta henne opp, men roe henne i sengen. Eventuelt ta henne opp til hun roer seg, og legg henne ned. Vår minste hadde opp til 12 oppvåkninger pr natt fra 10 mnd til 16 mnd.. Nå sover hun plutselig hele natten, hun kan våkne, men roer seg ned selv. Nyttet ikke gjøre noe annet enn å stå i det. Anonymkode: 972a0...32e 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #3 Skrevet 26. januar 2020 Det vil mest sannsynlig gå seg til. Her sov ikke andremann natten gjennom før han var 2 år. Tredjemann er 10 mnd og holder på sånn som deres. Hyppige oppvåkninger. Og alltid fra ca kl 1-2 våkner han å holder det gående i 1-2 timer. Er så sliten at jeg sovner i stolen ved siden av sengen hans selv om han gråter. Nytter ikke ta han opp å bysse eller samsove. Da bare tuller han og finner ikke roa. Anonymkode: 6a93f...d95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå