AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1 Skrevet 26. januar 2020 Jeg kjøpte FP erter fordi de er mye billigere. Tenkte at det kan ikke være store forskjellen, det er jo bare erter. Men FY, de var ikke gode, og litt rare i konsistensen. Er det noen som har smakt dem og kan sammenligne? Har andre merket forskjell? Anonymkode: 1432f...a7a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #2 Skrevet 26. januar 2020 Syns ikke findus sine er noe bedre. Er nok kun du som har hengt deg opp i prisen, for de er helt like på smak. Dette kommer fra en som er sær i matveien, men akkurat erter merker man ingen forskjell på. Anonymkode: deb13...c26
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #4 Skrevet 26. januar 2020 Det er jo akkurat samme produktet. Det er ikke en egen kjip åker i helvetes bakgård for billigerter, liksom. Anonymkode: b6378...89f 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #5 Skrevet 26. januar 2020 Ts her. Har brukt andre erter i mange år og vært fornøyd. Er heller ikke skeptisk til FP eller andre billigmerker i utgangspunktet. Men det kan hende jeg fikk en dårlig pakke. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo akkurat samme produktet. Det er ikke en egen kjip åker i helvetes bakgård for billigerter, liksom. Anonymkode: b6378...89f Hahahaha, nettopp! Anonymkode: 1432f...a7a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #6 Skrevet 26. januar 2020 Du har nok bare fått en dårlig en, men noen av produktene er vonde. Anonymkode: deb13...c26
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #7 Skrevet 26. januar 2020 Har googlet litt og ser at det er norske erter i First Price posene. Men det er mulig det er en annen hageertsort i First Price-posene enn det Findus bruker, det står det ikke noen opplysninger om. Det er derimot stor forskjell på billigerter og dyre erter i smak, sier ekspertisen: "– Etter at de er høstet blir erter ekstremt fort dårlige. Norske erter dyrkes ofte bare noen kilometer unna fabrikken der de fryses ned. Slik kan de fryses ned bare noen få timer etter innhøstingen, forteller Grimsby. "Desto raskere erten blir varmebehandlet og så frosset ned, desto søtere og bedre smaker den på tallerkenen." https://forskning.no/mat-og-helse-klima-mat/trist-at-folk-spiser-sa-darlige-erter/436668 Men så lenge du velger norske erter bør ikke forskjellen være så stor. Anonymkode: 694e0...22b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #8 Skrevet 27. januar 2020 Nå har jeg ikke prøvd FP-erter, men det er definitivt forskjell på erter! Jeg kjøpte noen fra Rema for en tid siden, og de var aldeles uspiselige, tørre og smakløse. Coop sine går an, men de aller beste er helt klart de som heter "våre utvalgte" fra Findus, de er både mørere og søtere enn noen andre erter jeg har prøvd. Anonymkode: dee2e...2a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå