AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1 Skrevet 26. januar 2020 Noen erfaringer med å studere ved universitetet i Stavanger? Hvordan er byen som studentby? Anonymkode: a184a...839
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 Jeg er fra Stavanger, så jeg er kanskje inhabil. Tok bachelor i Bergen men master i Stavanger. Hører dog fra bachelorstudenter fra andre byer at studentlivet er lik ikke-eksisterende. Samme opplever jeg på masternivå. Jeg fraråder alle mot å studere her da det er vanskelig å bli kjent med andre. Vil anbefale Bergen, og hørt mye bra om trondheim og lillehammer om det skulle være til inspirasjon Anonymkode: 78d77...8a2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Studerte i Stavanger for tre år siden, og syns det var en super studentby! Godt studentmijø og mye å finne på i byen ellers. Anonymkode: 47b08...13b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Stavanger har skikkelig campus-følelse. Du får lett venner i fadderuken (som nå er som en liten festival). Ellers er det lurt å engasjere seg i studentorganisasjoner og linjeforeninger, da blir du del av et engasjert og spennende miljø. Anonymkode: 9fe1d...246
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 Jeg er student på tredje år på UiS nå. Byen er grei i seg selv, dog VELDIG liten. Bysentrum tar jo 15 min å gå rundt hele, så da blir studenttilværelsen preget av det. Så det meste av studenthappenings skjer på campus, altså gjerne på Tappetårnet. Det er jo også veldig få studenter i Stavanger sammenlignet med en del andre byer, så studentmiljøet er jo også ganske lite. Jeg har savnet, og savner enda, et bedre, og ikke minst større, studentmiljø. Jeg syntes rett og slett det var vanskelig å få gode venner da jeg begynte her pga. det lille miljøet. Mange studenter er herifra og behøver derfor ikke å få nye venner, og til tider har fadderuka vært dårlig arrangert slik at det er vanskelig å bli kjent med folk da også. Det gikk seg heldigvis til for min del, men jeg kan forstå om mange synes det er vanskelig å bli en del av et miljø her. Kvaliteten på mange studier er også så som så, så hvis jeg kunne valgt på nytt hadde jeg aldri flyttet hit i utgangspunktet. Nå går det fint, ettersom jeg har bodd her en stund og kjenner både universitetet og folk her godt, men i starten syntes jeg det var ordentlig vanskelig med miljøet her. Anonymkode: a007a...721
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå