AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1 Skrevet 26. januar 2020 Hvis man ikke kjenner noen fra før når barnet begynner på skolen, må man gjøre en skikkelig innsats for å bli kjent med andre foreldre og barn? Er selv en introvert og sjenert mor og synes det er skikkelig vanskelig å ta intiativ og bli kjent med andre foreldre. Andre som synes det er vanskelig med foreldremiljøet i barnets klasse? Anonymkode: b7bf8...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #2 Skrevet 26. januar 2020 Kjenner forsatt ingen av foreldrene og barna går i 6 og 8 kl. Ny innflytter og de er rett å slett ikke interesserte i å bli kjent. Ungene lhar venner da, det som betyr mest. Anonymkode: ec084...a80 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #3 Skrevet 26. januar 2020 Jeg syns det er litt vanskelig her vi bor. Det er ikke verdens største sted og vi er innflyttere. Det er veldig merkbart for meg som er introvert at alle har sine her. Det er egentlig greit, har helt ok kontakt med de andre foreldrene selv om vi ikke er venner privat liksom. Er mye vanskeligere på den ene idretten et av barna går på derimot. Der er de en gjeng fra et sted og det er tydelig for meg hver gang jeg er på treninger der, at jeg er ikke velkommen, og det er ikke barnet mitt heller av de fleste. Merker at vi får de dårligst dugnadsvaktene, og at ingen kan bytte med oss noengang. Vi blir også ofte utelatt fra arrangementer. Det er trist. Nå har vi heldigvis bare et par treninger igjen der.. Så noen steder faller man utenfor, men merker at det er lettere med skoleforeldrene i alle fall. Da har man mer naturlig kontakt utenom Anonymkode: d25b4...2b2 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #4 Skrevet 26. januar 2020 Jeg synes det er vanskelig å bli kjent med andre foreldre ja, men barnet mitt faller heldigvis ikke utenfor av den grunn. Her er det helt vanlig å sende sms til hverandre og avtale besøk for barna selv om man ikke kjenner hverandre. Anonymkode: 34ba1...612 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #5 Skrevet 26. januar 2020 Jeg gjorde ingen ekstra innsats for å bli kjent med noen av de andre barna før skolestart selv om vi var tilflytter å ikke kjente noen.Sønnen min er forsiktig og sjenert med nye folk men læreren brukte tid å få han trygg på de andre barna og hjalp han i gang med lek. Nå går de i 3,klasse å læreren sier at det er veldig godt klassemiljø. I elevsamtale skulle barna nevne hvilke to barn de liker best å leke med,å læreren kunne fortelle at alle barna ble nevnt av minst en person. Hadde det vært ett barn ingen nevnte så hadde de satt i gang tiltak for å endre på dette. Anonymkode: 7dc57...52f 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #6 Skrevet 26. januar 2020 Har flyttet til ny plass, har tre unger i barneskolealder. Kjente "alle" foreldrene vi bodde før, pga barseltreff osv. Nå kjenner jeg ingen, men har fått tak i nummeret til de dem leker mest med, og sender sms så vi kan avtale besøk mellom barna. Anonymkode: f818d...af4 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #7 Skrevet 26. januar 2020 Ungene har venner, og vi avtaler besøk osv over sms, men jeg kjenner svært få foreldre. Kan slå av en prat når vi henter unger hos hverandre, men føler meg alltid veldig utenfor i sosiale arrangementer i skole og bhg. Vet ikke helt hvem jeg kan sette meg med, og virker som alle har mange de er så gode venner med. Så det er kleint. Anonymkode: d7d4b...bb4 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #8 Skrevet 26. januar 2020 Har kontakt og kjenner flere av foreldrene her, har invitert og tatt initiativ til besøk. Aldri selv blitt invitert på noe. De tar kun kontakt når det er noe med ungene. Mange tilflyttere her som oss. Jeg er aleneforsørger, ikke de. Anonymkode: 824bf...5a4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #9 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har kontakt og kjenner flere av foreldrene her, har invitert og tatt initiativ til besøk. Aldri selv blitt invitert på noe. De tar kun kontakt når det er noe med ungene. Mange tilflyttere her som oss. Jeg er aleneforsørger, ikke de. Anonymkode: 824bf...5a4 Glemte at ett par tar kontakt når de trenger dyrepasser... Anonymkode: 824bf...5a4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #10 Skrevet 26. januar 2020 Har ikke i skole, men barnehage. Her har de fleste vært hyggelige og imøtekommende, men jeg har slitt så mye med angst, og derfor ikke deltatt på noe. Så nå blir jeg ikke invitert med på noe mer....Ungen skal bytte barnehage, så jeg skal gjøre alt annerledes neste gang. Anonymkode: c9af6...e15 1
Arkana Skrevet 26. januar 2020 #11 Skrevet 26. januar 2020 Ingen av mine har kjent andre barn når de har begynt på skolen. Det har vært helt problemfritt. De har raskt funnet seg venner. Jeg snakker jo med dem hver dag, og de forteller hva de har gjort og hvem de har lekt med. Lærerne sender ut klasseliste med telefonnummer til foreldrene og så har jeg bare sendt sms til foreldrene til barna mine forteller at de leker med og spurt om de vil bli med hjem fra skolen en dag eller komme bort og leke på en søndag eller noe. Det går av seg selv synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #12 Skrevet 26. januar 2020 Er vanskelig å komme seg inn på nordmenn... Så nei, det er ikke like enkelt og jeg er en av de som er utenfor. Jeg er typ 10 år yngre enn alle de andre foreldrene, nyinnflyttet og rolig av meg. MEN... jeg bryr meg egentlig ikke så veldig mye, gidder ikke hige etter noen som ikke er inkluderende. Ungen har masse venner og har det bra, da overlever jeg med å ikke ha nær kontakt med foreldrene. Anonymkode: a11f6...4ce 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #13 Skrevet 26. januar 2020 Nyinnflyttet for 1,5 år siden. Barnet går nå i 6.klasse. Omgås ingen foreldre i fritiden, men snakker med noen få når det foregår sosiale ting på skolen. Men det er ingen som kom og hilste på meg osv., jeg må ta kontakt selv. Anonymkode: 595d5...180 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #14 Skrevet 26. januar 2020 Jeg synes det er vanskelig, men jeg er ikke av den sosiale typen heller. Som alle andre steder så er det noen som alltid tar ordet og kjenner hverandre godt. De fleste er jo hyggelige og vi kan prate sammen om barna er sammen og jeg henter ol. Men, det blir med det. På foreldremøter så prater jeg ikke med noen. Det er den samme gjengen som prater sammen, resten er stille og går så fort foreldremøtet er over. Jeg er en av de. Anonymkode: 9aa89...742 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #15 Skrevet 27. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Glemte at ett par tar kontakt når de trenger dyrepasser... Anonymkode: 824bf...5a4 Så frekt Anonymkode: 7c5f0...3d4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #16 Skrevet 28. januar 2020 Hvorfor skal man ha kontakt med foreldrene? Anonymkode: 588cd...298 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå