torpern Skrevet 6. juni 2005 #1 Skrevet 6. juni 2005 Jeg er nå igang med å komme meg ned i vekt igjen etter 2 barnefødsler.. Saken er at når jeg startet med P-piller før jeg fikk barn så gikk jeg opp 10 kg uten forandringer i kosthold/appetitt.. Disse slanket jeg av meg igjen før jeg ble gravid.. Under graviditeten gikk jeg opp 18 kg som jeg gikk ned igjen før barnet var 1/2 år grunnet ammingen.. Men så fort jeg startet med P-pillene igjen når barnet var 1 år så gikk jeg opp i vekt igjen.. Og det samme skjedde nå når jeg fikk mitt barn nr. 2.. Jeg lurer derfor på om det er noen som har den samme erfaringen..?? Jeg er nå nemlig veldig i tvil om jeg skal slutte med P-pillene når jeg har nådd mitt vekt-mål?? Eller om dette ikke har hatt noe å si?? Er det noen som har erfaringer rundt dette så tas alle gode råd i mot med stor takk!!! :lol2: Jeg lever ellers et relativt sundt og aktivt liv...
Nella Skrevet 6. juni 2005 #2 Skrevet 6. juni 2005 Jeg gikk opp mye da jeg begynte med Trionetta ja. Men da hadde jeg også en stor kjærlighetssorg med på kjøpet så jeg vet ikke hvor mye som kom fra hva. Uansett.. Driver å går ned i vekt nå. Slet ei stund hardt og ikke et resultat. Hadde allerede gått ned noen kilo og så var det bom stop. Var hos legen og snakket med henne. Byttet over til Cerazette som er uten østrogen. Har fortsatt samme opplegget som før og nå går vekta stadig nedover. Vet ikke om det skyldes bytte av p-pillene, men kan ikke se så mye annet som spiller inn akkurat nå. Snakk med legen din. Kanskje det kan hjelpe å bytte merke eller kanskej sette inn spiral?
torpern Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2005 Tusen takk for svar Jeg tror jeg skal ta meg en prat med legen min..
Lita84 Skrevet 6. juni 2005 #4 Skrevet 6. juni 2005 Heisann! Ja, tror nok merket har mye å si. DIsse "urgamle" merkene ( ) har ofte (men overhode ikke alltid) mer bivirkninger enn andre. Jeg går selv på Yasmin, og har aldri vært plaget med vektoppgang. Det er hormonene som gjør det, så ta deg en snakk med legen din, ja! Lykke til
-Fisken- Skrevet 6. juni 2005 #5 Skrevet 6. juni 2005 Heisann! Ja, tror nok merket har mye å si. DIsse "urgamle" merkene ( ) har ofte (men overhode ikke alltid) mer bivirkninger enn andre. Jeg går selv på Yasmin, og har aldri vært plaget med vektoppgang. Det er hormonene som gjør det, så ta deg en snakk med legen din, ja! Lykke til Samme her. trinordiol derimot, gikk jeg opp i vekt av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå