AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #41 Skrevet 26. januar 2020 5 timer siden, Firebarnsmor86 skrev: Ja det ville jeg gjort. Har fått alle mine barn og unner andre kvinner morsfølelsen 😊 Samme tenker jeg. Ville gjerne fått hjelpe andre kvinner å få oppfylle barneønsket sitt ❤️ Anonymkode: c6e4f...262 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #42 Skrevet 26. januar 2020 Nei, jeg synes dette er grotesk og uetisk. Jeg er og imot sæddonasjon, pga prinsippet om at man skal kunne kjenne sitt genetiske opphav. Jeg er mer for surrogati, men da med forbehold at fattige kvinner ikke utnyttes, og det er noe kvinnen har god helse til og ønsker selv. Jeg mener at DNA har mye å si, og at det å kjenne sitt opphav er utrolig viktig. Skal ikke påstå at det gjelder for alle, men mange nok til at det bør være en regel. Anonymkode: 03dcf...999
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #43 Skrevet 26. januar 2020 Aldri. Mine biologiske barn skal bo med meg, og barna mine skal aldri måtte risikere å bli sammen med noen som viser seg å være et halvsøsken, fordi jeg har strødd genene mine og dermed deres rundt i verden. Anonymkode: d07a2...c35 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #44 Skrevet 26. januar 2020 Nei, barn er ingen menneskerett. Spiller ikke biologien på lag med dem får de adoptere, være fosterforeldre eller forbli barnløse. Anonymkode: 197ae...f81 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #45 Skrevet 26. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei absolutt ikke.. tanken på at mitt biologiske barn kan finnes ute i verden og kanskje er lik meg.. aldri. Anonymkode: fffaa...fb2 Er ikke det rart hvor forskjellig dette oppleves for menn og kvinner? Det finnes millioner av menn som mer enn gjerne har ubeskyttet sex med ukjente kvinner, helt uten å tenke over om det kan føre til at de får et barn de kanskje aldri vil få kjennskap til. Tror dere denne forskjellen er hovedsakelig kulturell eller biologisk? Anonymkode: a8ab5...086 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #46 Skrevet 26. januar 2020 Jeg kunne ha donert egg ja. Åpent også. Det er klart at jeg skulle vært tilgjengelig om et barn hadde lurt på hvor egget kom fra. Anonymkode: 0769e...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #47 Skrevet 26. januar 2020 Ja, det kunne jeg. Ser ikke noe problem med det. Jeg ville nok aldri tenkt på dette barnet som "mitt" bare fordi det kommer fra mitt egg. Jeg har hverken født eller oppdratt det, så ingen morsfølelse der. Anonymkode: 4eabc...68b 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #48 Skrevet 26. januar 2020 Nei føler det ville vært som å adoptere bort egen unge 😶 Anonymkode: 9d62c...262 4
Gjest Hummel34 Skrevet 26. januar 2020 #49 Skrevet 26. januar 2020 Jeg er veldig nei. Ville tenkt så mye på hvordan dette barnet hadde det, om det fikk gode foreldre, om det ville slite med prosessen rundt donasjon osv. Men marerittet ville som sagt være om jeg ga ett egg (potensielt mitt barn) til noen som er uegnet som foreldre.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #50 Skrevet 26. januar 2020 Nei, det kunne jeg aldri gjort. Jeg har egg, men ikke livmor, så å skulle gi andre det jeg ønsker meg mest av alt selv her i verden, er dessverre helt uaktuelt. Huff, nå hørtes jeg veldig egoistisk ut. Det ville føltes som å gi fra seg ett barn. Jeg hadde ikke klart det. Anonymkode: c9d25...313 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #51 Skrevet 26. januar 2020 Nei, det kunne jeg aldri gjort. Hadde ikke orket å ha biologiske barn jeg ikke fikk være mamma til eller ha kontakt med. Anonymkode: 7f92d...963 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #52 Skrevet 26. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det rart hvor forskjellig dette oppleves for menn og kvinner? Det finnes millioner av menn som mer enn gjerne har ubeskyttet sex med ukjente kvinner, helt uten å tenke over om det kan føre til at de får et barn de kanskje aldri vil få kjennskap til. Tror dere denne forskjellen er hovedsakelig kulturell eller biologisk? Anonymkode: a8ab5...086 Dette har jeg også tenkt på. Glad jeg er kvinne, da kan jeg ikke havne i den situasjonen. Anonymkode: 7f92d...963 2
EtLiteTroll Skrevet 27. januar 2020 #53 Skrevet 27. januar 2020 (endret) Nei. Jeg mener er barn har rett på en mor og en far. Så jeg er også i mot sæddonor. At noen ikke kan få barn er kjempe trist, men jeg synes at barnets behov kommer før foreldrenes. Og barnet bør ha rettighet og vite hvor det kommer fra. Det finnes nok identiterskriser blandt unge fra før av. Jeg tenker også.. Om jeg hadde vert en person som gjorde det. Hva om barnet ikke får gode foreldre? Hva om barnet får det helt forferdelig? Jeg ville aldri vert ansvarlig for et menneskes lidelser. Endret 27. januar 2020 av EtLiteTroll 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #54 Skrevet 27. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, barn er ingen menneskerett. Spiller ikke biologien på lag med dem får de adoptere, være fosterforeldre eller forbli barnløse. Anonymkode: 197ae...f81 Jeg har adoptert barn selv, og kjenner at jeg sliter litt med etikken rundt donasjon. Før var drømmen å bli foreldre, og det kan man bli på mange måter. Steforeldreskap, fosterforeldreskap, adopsjon. Barn som allerede eksisterer. Nå åpner stadig ny teknologi for at flere og flere kan ønske seg the real baby experience, og selv om jeg skjønner ønsket og har hatt det selv, synes jeg ikke egentlig det er greit. Det blir litt sånn "Jammen jeg vil ha hele pakka"-opplegg, selv om genmaterialet er like fremmed som det ville vært med et adoptivbarn. Jeg synes eggdonasjon er en såpass inngripende ting at jeg ikke ville vært villig til å gi bort egne egg (hvis jeg hadde hatt noen brukbare, haha) bare fordi noen vil gå gravide og føde. Så nei, jeg ville ikke donert egg. Anonymkode: 73882...be9 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #55 Skrevet 27. januar 2020 Fikk selv et barn via ivf og donor. Så jeg ville absolutt gitt vekk egg, hvis jeg hadde hatt muligheten:) Anonymkode: cc49c...a56 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #56 Skrevet 27. januar 2020 Nei jeg hadde nok ikke gjort dette. Anonymkode: 9750a...66b
Calypso Skrevet 27. januar 2020 #57 Skrevet 27. januar 2020 Nei, det finnes allerede en haug med unger i verden som trenger et hjem og jeg vil ikke bidra til overbefolkningen.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #58 Skrevet 27. januar 2020 Nei pga jeg vet hvor vondt et uttak er. Anonymkode: c070f...ca3
boblevann Skrevet 27. januar 2020 #59 Skrevet 27. januar 2020 Nei det kunne jeg aldri gjort. Hadde ikke taklet tanken på at mitt barn fantes ute i verden 😯 Hadde blitt spist opp av tanker om hen hadde det bra, hvordan hen så ut, lignet på etc. Tenk om jeg plutselig hadde truffet en kopi av meg selv på gata, eller sønnen min hadde blitt kjæreste med dette barnet senere uten at vi visste det? Hadde nok ikke taklet uvissheten. Jeg er dog for donasjon av alt mulig for de som ønsker det. Så lenge man finner en måte å få absolutt alle kort på bordet mtp genetikken til donor. 2
Oktobr Skrevet 27. januar 2020 #60 Skrevet 27. januar 2020 Nei, fordi det alltid er en sjanse for at barnet kanskje vil spore meg opp etter noen år og det vil jeg absolutt IKKE ha noe av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå