Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig veksle inn gamle 50 og 500 lapper i banken? Finner lite informasjon på nettet. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de kan veksles i Norges bank.

Anonymkode: 8a7ba...7db

Skrevet

Ja, de kan veksles inn i banken 10 år etter de ble ugyldig i butikk. Om det gjelder alle banker vet jeg ikke.

Anonymkode: 25df1...bce

Skrevet

I november gikk jeg i banken for å veksle en utgått 200-kroneseddel, men banken ville ikke veksle den. Jeg fikk i stedet utlevert et skjema og beskjed om å sende skjemaet og seddelen til Norges Bank. Det gjorde jeg, og så fikk jeg overført kr 200 til min bankkonto

https://www.norges-bank.no/tema/Sedler-og-mynter/Ugyldige-sedler-og-mynter/Retningslinjer-veksling-av-utgaatte-sedler-og-mynter/

Skrevet

Ville prøvd lokalbanken først, siden det ikke er så lenge siden disse ble tatt ut av sirkulasjon. Sparebank1 skriver f.eks. at de tar i mot til juni 2020.

Anonymkode: 7cff3...308

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du nøst til å sende pengene som "rekommandert" brev, eller noe sånn?   

Deraom man bare sitter på for eksempel en femti-lapp, så lønner det seg ikke å sende inn sånne ting. Med mindre det kan gjøres ved personlig oppmøte i Norges Bank da.   

Anonymkode: 6da2a...c4b

Jeg valgte å ikke sende brevet rekommandert siden det bare var 200 kroner i brevet. Portoen kostet 17 kroner

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du nøst til å sende pengene som "rekommandert" brev, eller noe sånn?   

Deraom man bare aitter på for eksempel en femti-lapp, så lønner det seg ikke å sende inn sånne ting. Med mindre det kan gjøres ved personlig oppmøte i Norges Bank da.   

Anonymkode: 6da2a...c4b

Nei. Det er for din egen del, men vil du ta sjansen, så gjør det.

Jeg skulle veksle inn en skarve hundrelapp for sønnen min, som han hadde hatt liggende i en eske på rommet sitt. Sendte den sammen med skjemaet i en vanlig konvolutt med frimerke, og fikk pengene på konto en uke eller to senere. Det gikk helt fint.

Er det store summer du skal sende, ville jeg kanskje tenkt meg om og sendt dem på en sikrere måte enn vanlig B-post i en konvolutt med frimerke. Er det snakk om noen få hundre kr, ville jeg tatt sjansen....

Du kan også veksle ved personlig oppmøte ja, det mener jeg sto på den siden jeg lastet ned skjemaet fra.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...