Gå til innhold

Noen som bor i østensjøområdet i Oslo, hvordan er skolemiljøene der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har et barn som begynner i 1. Klasse om to år og vurderer å flytte til dette området fra en mindre by (vi foreldre er opprinnelig oppvokst i Oslo, men ikke i bydel østensjø). Har hørt mye bra om å bo der, men vet ingenting om skolemiljøene der. 

Anonymkode: d1e06...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fra Østensjø bydel, og de jeg kjenner som har gått på skoler her har veldig forskjellige opplevelser, selv de som gikk på samme skole. 

De som går på Bøler har en tendens til å være nedlatende og kyniske. Skolen er OK, men den er inntil Ulsrud VGS. Google it. Der skjer det mye lugubert.

De fra Oppsal pleier å være litt naive. De er veldig flinke til å gi og følge opp lekser der, og det er både barneskole og ungdomsskole i ett, noe jeg er veldig for 👍

De som ender opp på Skøyenåsen ungdomsskole må i et røffere miljø, kaldere, men det er helt greit det og. 

Østensjø skole er direkte søppel. Her er det, eller var til nylig i alle fall, mange hardt religiøse lærere.

Lykke til! Jeg anbefaler Oppsal og Trasop.

Anonymkode: 447e2...8ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Høyenhall og har barn i barnehage her. Min datter starter på skolen 2021 på Høyenhall og tror det er en bra skole etter hva jeg har fått inntrykk av 😊

Anonymkode: aed2e...b2c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i bydel østesjø i en bhg. Jeg fikk best inntrykk av trasop og oppsal skole. Var på foredrag med rektor på oppsal en gang ift skolestartere, og det virket som at det var et godt og gjennomtenkt opplegg. Mange av foreldrene i bhg vår flyttet til trasop skolekrets da det nærmet seg skolestart. Der er det også veldig flott. Ellers var nøklevann skole populær.

Anonymkode: 784fc...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...