Gå til innhold

Barndomsvenninne som skjerte seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ei barndomsvenninne gjennom hele oppveksten.. mistet kontakten når vi var rundt 20.. etter en «krangel» begge har ulik opplevelse av hva Det dreide seg om. 

vi har i alle år hatt kontakt men ikke det nære som vi hadde. Tok kontakt i fjor og sa jeg savnet henne og skulle ønske vi kunne få tilbake det vi hadde.. hun avviste meg ved å si at det var min feil d som skjedde. 
hun har gitt mange blandede signaler på hva hun ønsker av kontakt.

jeg blokkerte henne på SoMe. satt ei grense. 
Enten er jeg bra nok hele tiden eller bare drit i meg liksom.. ikke bare bra nok når hun trenger det. 

burde jeg åpne blokkeringen og skrive noe til henne? Forklare hvorfor jeg følte for å blokke? 

Anonymkode: 70529...56f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Move on

Skrevet

Hvorfor skar hun seg?

Anonymkode: cc4bb...4a2

• Liker 1
Skrevet

Du tok vel strengt tatt en avgjørelse på å avslutte vennskapet når du blokkerte. Gå videre

• Liker 2
Skrevet

Du kutta ho i fjor, etter å ha blitt avvist. Ferdig snakka.

Anonymkode: 11a25...a12

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kutta ho i fjor, etter å ha blitt avvist. Ferdig snakka.

Anonymkode: 11a25...a12

Ja, i den samtalen sa hun at hun ville ha et hei på gata og slå av en prat forhold.. at hun ikke ønsket noe mer enn det.. og det sier jo mye om hva hun tenker om meg, og slike venner vil jeg ikke ha. Jeg vil ha venner som vil være venner med meg. Jeg har mange bekjente som er hei på gata og en prat, men det er folk jeg ikke kjenner fra før. Hun har ringt meg når hun har vært Leo seg, hun har kommet på middag, hun har strikket klær til barna mine da de ble født.. så hun har sendt blandede signaler. 
jeg ville strekke ut en hånd også for å vite hvor jeg står. Vil ikke at hun skal ha kontakt med meg om hun føler hun «må» 

det er noe med de barndomsvennene en har hatt og har ei historie med. 
savner henne på en måte, samtidig kjenner vi ikke hverandre så godt. Vi har utviklet oss videre begge to. Men jeg er voksen og jeg setter meg ikke i en situasjon der jeg blir tråkket på av ei venninne igjen. 
jeg blokket henne fordi jeg orker ikke se den gamle venninnegjengen finne på ting hele tiden, det ble for sårt.. spesielt fordi de skviset meg ut og jeg fikk aldri noen forklaring.. 

Anonymkode: 70529...56f

Skrevet

Høres ut som dere trenger å sette dere ned i ro og fred og snakke sammen. Bli enige om at dere har ulikt syn på den gamle krangelen, og så bli enige om hvordan dere skal gå videre. Begge to må kompromisse dersom dere skal klare å ta vare på dette gamle vennskapet. Dersom hun ikke umiddelbart går med på å treffes, kanskje du bør sende henne et langt brev der du legger frem din side av saken, hvor mye vennskapet deres betyr for deg og om dine ønsker for fremtiden? 

Anonymkode: 4e8e5...cdb

• Liker 1
Skrevet

Det er vanlig og miste venner underveis i livet. Gå videre og ikke dvel mer med det. Mange har barndomsvenner og når man vokser til vokser man fra hverandre sånn er det bare.

Anonymkode: d64a1...b62

Skrevet

Har selv mistet flere barndomsvenninner. En etter en heftig diskusjon i fjor (vi er 31 år) Hadde aldri trodd det skulle skje noe slikt mellom oss. Vi har knapt hatt noe gnisninger i de 25 årene vi var venner. Hun kuttet meg ut. Utrolig vondt og sårt. 

Men.. det er ingen løsning å tvinge noen til å være venn.

Anonymkode: 3b14e...bb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...