Gå til innhold

Hvis barna deres i skolealder har med venner hjem etter skolen, serverer dere alltid middag til barnas venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilke erfaringer har dere med det? Føles det rart å ha barnas venner sittende ved middagsbordet eller er det helt naturlig? Liker det besøkende barnet alltid middagen det får servert? 
Blir det klein stemning om barnet ikke liker.

Sikter til barn på småtrinnet fra 6-9 år ca. 

Anonymkode: be6a9...255

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Servere alltid besøkende middag, ja😊 De fleste barn er høflige og takker nei hvis det er noe de ikke liker eller ikke kan spise.

Skrevet

ja

Anonymkode: a9bed...a22

Skrevet

Hvis besøket er avtalt med oss voksne, så får de selvsagt middag. Lager noe helt streit som tomatsuppe, fiskekaker, minipizza eller spaghetti, sånt som de fleste barn liker. Er ikke noe unaturlig eller kleint, bare hyggelig.

Om det er nabobarn som ringer på døra og kommer inn for å leke spontant, så kommer det an på. Har vi rikelig med mat spør jeg om de vil ha, men som regel springer de hjem for å spise. Sånn er det for mitt eldste barn også - han leker ofte ute i gata eller er inne hos en av nabobarna, men han vet at vi har middag klokka 17 og kommer hjem til da. Så går han eventuelt ut igjen.

Anonymkode: 5abc4...580

Skrevet

Klart de skal få middag! De er jo like sultne etter skolen som våre barn. Jeg lager gjerne pizza eller noe de fleste barn liker. Her har vi ofte barn til middag. Helt greit. Vi spiser, snakker sammen og koser oss. Helt vanlig 

Anonymkode: 60e81...297

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...