Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har tenkt til å studere på NMBU på Ås neste høst, da studiet jeg vil ta bare finnes der. Jeg er en jente på 23 år. Jeg kommer til å studere der frem til jeg er 28... 

Jeg er fra en bygd i Rogaland, bodd i Stavanger de siste 4 årene. Jeg har egentlig veldig lite lyst til å bo på Ås. Jeg har ikke vært der, men ser for meg at det er en liten plass og at jeg kommer til å ha det slik jeg hadde det i bygda jeg vokste opp i.... De jeg kjenner som har studert på Ås sa at de sjeldent dro inn til Oslo... 

Jeg har vært veldig sen på å finne ut hva jeg vil i livet... Men tenker at før jeg er 28 (når jeg blir ferdig å studere), bør jeg ha funnet kjæreste som skal bli min fremtidige ektemann. Jeg føler at jeg kommer til å vær isolert på Ås i 5 år, og at jeg er på et helt annet stadie av livet (student) enn det jeg burde ha vært :( 

Anonymkode: 1eecd...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* i Ås 😉

Jeg har vokst opp i en nabokommune til Ås, så kan ikke si så mye om hvordan det er som student der - men hvis de ikke har dratt så mye innover til Oslo, er det kanskje fordi de har funnet på mye i Ås? Har hørt rykter om godt studentmiljø. 

Du er 23, du er absolutt IKKE sent ute. 

Anonymkode: 26a48...b26

• Liker 2
Skrevet

Har selv studert på Ås, joda det er et lite sted, men fult opp av studenter. De fleste jeg studerte med fant seg kjæreste/samboer/ektefelle mens de studerte.

Det ble ikke mange turer inn til Oslo, men det er mye liv på Ås. For min del litt for mye liv 😅 Det er sjeldent mangel på noe å finne på uten om studier.

Anonymkode: ea0fc...f2c

• Liker 3
Skrevet

Ei jeg kjenner bodde i Oslo og pendlet til Ås. Men etter noen mnd valgte hun å flytte til Ås da hun følte hun gikk glipp av mye ved å bo i Oslo. Hun er endel i Oslo på fritiden allikevel. Kjempegodt studentmiljø. Hun er også 23 år, flere av de som er "voksne" når de begynner der. 

Anonymkode: ba2bd...6b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg studerte på ås, stortrivdes! Beste studentmiljøet på uni av oslo, bergen, Tromsø og oslomet (og ja, jeg har studert på samtlige)☺️  men det avhenger såklart av hvilket fakultet du hører til, jeg sruderte div realfag. Vi festet mye på samfunnet, tok toget til ski for shopping og mange sykkelturer i området (feks drøbak). På vinteren lager de skispor på jordene😊

Anonymkode: b2fa9...f94

Skrevet

Veldig godt studentmiljø, og bare en halvtime inn til Oslo. Null stress med å studere der!

Skrevet

Må du til Ås da? Er da veldig få studie som tilbys der, som ikke tilbys et annet sted i landet. 

Anonymkode: 84fad...c08

Skrevet

Jeg har hørt det er masse dop i studentmiljøet. Kjenner en som bytta universitet etter ett år.

Anonymkode: 560c4...63e

Skrevet

Det er nok lettere å finne en fremtidig ektemann i Ås enn i Oslo. Sånn hvis det var den største bekymringen din.

Anonymkode: 6b7cd...879

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner ingen som har studert på ås som ikke anbefaler det hjertelig videre.  😊

Hopp i det. Det er jo ikke verre enn å bytte om det ikke passer deg likevel.  Hva skal du studere?

Anonymkode: 66930...c89

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må du til Ås da? Er da veldig få studie som tilbys der, som ikke tilbys et annet sted i landet. 

Veterinær? Det finnes et par andre studier også.

Anonymkode: 5afaa...6f4

Skrevet

Studerer selv ved NMBU og bor her i Ås.

Her er det mye som skjer, og du finner deg alltids noe å gjøre på og noen å være med. Veldig godt studentmiljø!
Det er også et flust av foreninger du kan bli medlem i.
Jeg føler ikke det som noe negativt at Ås er et lite sted. Både Oslo, Ski, Vinterbro og Drøbak er ikke langt unna om man ønsker å se noe annet enn Ås.

Anonymkode: 33c9f...b66

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veterinær? Det finnes et par andre studier også.

Anonymkode: 5afaa...6f4

Ja, det var et av de få studiene jeg siktet til 😜 

Skrevet

Jeg er 25 år og er snart ferdig med første året mitt i Ås. Jeg pendler fra Oslo, ettersom vi eier leilighet i Oslo. Vil absolutt anbefale å bo i Ås hvis man skal studerer der, for jeg får ikke tatt så stor del i det sosiale pga pendling og jobb i Oslo. Er utrolig fornøyd med skolen og føler man får mye igjen. 

Anonymkode: 72a60...762

• Liker 1
  • 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dette er er en gammel tråd ser jeg. Men lyst å skryte av Ås . Kjenner flere nære som har studert og bo satt seg der videre. Fint lite sted nærme alt . 20 min er du i Oslo m toget. Fine Drøbak om sommeren en kort kjøretur er det noe alle veier. Det er lite bråk og tull der. Kjempe koselige folk som bor der. Vært mye på besøk i Ås 😊

Anonymkode: 07e1a...c26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...