Gå til innhold

Når er det greit å klage på naboer og deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har et dilemma: Jeg vet ikke helt om det var en riktig ting å gjøre, men jeg sendte en sur melding til naboen ovenfor oss. De har omorganisert leiligheten sin slik at deres stue er rett ovenfor vårt soverom. Det har skjedd før at det ikke er helt stille når vi skal legge oss, men det er noe man må tåle når man bor i en blokk. Så i går kveld ble jeg så sur. Jeg ville la meg kl.22.00, men det var mye bråk fra deres stue så jeg kunne ikke sove. Men det var lørdag, og det var ikke så seint, så jeg tenkte at jeg skulle vente til kl.23.00. (Vi har nattero i blokken fra kl.23.00 til kl.07.00, og man skal gi beskjed hvis man skal ha fest i helgen.)

Det ble ikke så mye bedre etter kl.23.00, men jeg var så trøtt at jeg sovnet. 
Plutselig våknet jeg av en stor dunk, og så begynte de å spille et slags instrument. Da var kl.00.22. Jeg ble så sur at jeg sendte en melding på Messanger, og sa at det var nok.
Det ble stille etter det, men nå føler jeg meg som en gammel tante som klager på naboer. Selv synes jeg at jeg hadde rett, men... Hva tenker dere? Når skal man få lov til å klage? 🤷🏻‍♀️

O ja, det er en familie på fire som bor ovnefor - mor, far og to gutter (15 og 12). 
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt greit å si fra etter kl. 23 på en lørdag. Dere bor tross alt i blokk og de må vise hensyn. 

Anonymkode: 486be...fc5

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes du burde vurdere flytting. Å bo i blokk innebærer lyder ja.

Musikk burde være musikk i dine ører (😆). Det kunne vært en baby med kolikk. Ingen verdens messenger-melding stilner det

Anonymkode: 18118...b68

Skrevet

Her er det ikke så mye til system.

jeg bor i blokk, noen ganger det det være hamring eller flytting av ting over gulvet.

Andre ganger spilling av musikk sent eller på natten.

Det er en betongblokk, så jeg kan si det er ekstremt god akkustikk vis man kan kalle de det.

Man hører omtrent alt, folk dusjer, folk snakker.

Det er ofte mer og ta hensyn til og irritere seg over i en blokk desverre.

Noen ganger kan det være rolig, men når lydene komme det er da man finner det som mest irritabelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...