Gå til innhold

annen vær høytid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte barna deres å være annen vær høytid med pappaen? 

Vi har sammerbeidet veldig dårlig fra starten av barnet ble født 1,3 år. Han krever bare jula men ikke noe annet en det feks Påske, bursdag, nyttår, 17 mai det er ikke så viktig for han.. Er redd han vil kreve mere for familien sin del. For de vil dette. Er jeg urimelig som vil ha barnet disse dagene når faren ikke bryr seg om det?

Det er stas å være med pappa men det er extra stas å være med mamma (der barnet bor fast) feks isteden for å sende barnet hos (pappa) for og bare feire jul noe som kan være uvant for et så lite barn. Det har vært utrolig vanskelig!  spesielt siden jeg ikke stoler på disse menskene.. men det er ei helt annet historie

Anonymkode: fca66...efd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når begynte barna deres å være annen vær høytid med pappaen? 

Vi har sammerbeidet veldig dårlig fra starten av barnet ble født 1,3 år. Han krever bare jula men ikke noe annet en det feks Påske, bursdag, nyttår, 17 mai det er ikke så viktig for han.. Er redd han vil kreve mere for familien sin del. For de vil dette. Er jeg urimelig som vil ha barnet disse dagene når faren ikke bryr seg om det?

Det er stas å være med pappa men det er extra stas å være med mamma (der barnet bor fast) feks isteden for å sende barnet hos (pappa) for og bare feire jul noe som kan være uvant for et så lite barn. Det har vært utrolig vanskelig!  spesielt siden jeg ikke stoler på disse menskene.. men det er ei helt annet historie

Og er virkelig urolig at han kommer til og sende inn stevning om jeg ikke går me på jule samværet.. kan en dommer dømme dette eller bare annen vær høytid?

Skrevet

Her er barnet annenhver helg til faren sin. 
Vi deler høytidene på 2. Slik at ingen av foreldrene går glipp av de med barnet. 

Halve julen (bytte annethvert år med jul og nyttår), halve påske, 3 uker hver sommerferie (oppdelt siden barnet er lite). Annenhver 17 mai og bursdager blir feiret til hver av familiene. Vinter og høstferie blir ikke aktuelt før skolestart.

Jeg har daglig omsorg for barnet. 

Samarbeidet er svært dårlig, men jeg må gjøre det beste ut av det. 

Man må tenke at barnet trenger å starte tradisjoner med familien til pappa. Fungerer det ikke så må man høre på hva barnet selv ønsker. 

Anonymkode: 58ad6...4f5

Skrevet

Jul er viktig både for mamma og pappa. Det betyr imidlertid ingenting. 

Det er hva som er best for barnet som skal bestemme slikt. Vil barnet feire jul hos pappa? Hvordan vil barnet tenke på det i ettertid dersom det aldri fikk feire jul med pappa? 

Om far skal ha barnet på julaften går det jo an å feire ekstrajulaften i romjula. 

Lykke til, håper det ordner seg best mulig 

Skrevet
3 minutter siden, Krok1 skrev:

Jul er viktig både for mamma og pappa. Det betyr imidlertid ingenting. 

Det er hva som er best for barnet som skal bestemme slikt. Vil barnet feire jul hos pappa? Hvordan vil barnet tenke på det i ettertid dersom det aldri fikk feire jul med pappa? 

Om far skal ha barnet på julaften går det jo an å feire ekstrajulaften i romjula. 

Lykke til, håper det ordner seg best mulig 

Barnet er lite fortsatt til og si fra men hun ganske skeptisk. Og takk

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Barnet er lite fortsatt til og si fra men hun ganske skeptisk. Og takk

Da må man se på helheten, søke råd hos de rundt og kanskje profesjonelle. Selvfølgelig er hun skeptisk, hvis hun ikke treffer faren noe særlig. Det hun trenger da er positive erfaringer med ham. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Krok1 skrev:

Da må man se på helheten, søke råd hos de rundt og kanskje profesjonelle. Selvfølgelig er hun skeptisk, hvis hun ikke treffer faren noe særlig. Det hun trenger da er positive erfaringer med ham. 

jeg vil hun skal få et godt forhold til faren, men er veldig trist om familien gjør slik at faren tar initiativ til alle disse høytidene ovs, pluss føler alltid at han får viljen sin etter å ikke ha sammerbeidet eller bidratt med noe.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

jeg vil hun skal få et godt forhold til faren, men er veldig trist om familien gjør slik at faren tar initiativ til alle disse høytidene ovs, pluss føler alltid at han får viljen sin etter å ikke ha sammerbeidet eller bidratt med noe.

Ja, det bør dere jo finne ut av, og skjønner det er irriterende, men det er ikke datteren din sin feil og hun bør ikke lide for det. 

Foreldres kosthold består av mye kameler ;)

Skrevet

Du har jo fått mange svar på nettopp dette i de andre trådene dine! 

Anonymkode: c85b1...75b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...