Mannisinbestealder Skrevet 31. januar 2020 #21 Skrevet 31. januar 2020 4 timer siden, stan skrev: Ja, så rent objektivt er det ingen fordeler. Det er bare det at noen kan mene at det ser bedre ut, og derfor kan være villige til å betale mer for bilen. Men for min bruk av bilen er det ikke noen fordeler med lavprofil dekk. Jo, fordelene er allerede nevnt. I tillegg til sprekere utseende får bilen mer stabile kjøreegenskaper. Spesielt merkbart på veigrep og kjøreegenskaper i sving, der du kan holde høyere hastighet. Det blir et kompromiss mellom komfort og kjøreegenskaper i tillegg til et økonomisk spørsmål. Brede dekk er dessuten mer utsatt for skjevslitasje og lave profiler gjør også at felgene er mer utsatt for skader ved kantkjøring mor fortau. Det er kanskje ikke nevnt tidligere. Det er viktig å rygge inn til fortauet og kontrollere avstanden i speilet. Nå har du sikkert utredet spørsmålet grundig. Hva velger du?
stan Skrevet 31. januar 2020 Forfatter #22 Skrevet 31. januar 2020 6 timer siden, Mannisinbestealder skrev: Jo, fordelene er allerede nevnt. I tillegg til sprekere utseende får bilen mer stabile kjøreegenskaper. Spesielt merkbart på veigrep og kjøreegenskaper i sving, der du kan holde høyere hastighet. Det blir et kompromiss mellom komfort og kjøreegenskaper i tillegg til et økonomisk spørsmål. Brede dekk er dessuten mer utsatt for skjevslitasje og lave profiler gjør også at felgene er mer utsatt for skader ved kantkjøring mor fortau. Det er kanskje ikke nevnt tidligere. Det er viktig å rygge inn til fortauet og kontrollere avstanden i speilet. Nå har du sikkert utredet spørsmålet grundig. Hva velger du? Jeg går nok for 18". Har prøvd bilen med disse og med 19". Merket ingen av fordelene, uansett hvor fort jeg kjørte i svingene.
Oppgitt78 Skrevet 31. januar 2020 #23 Skrevet 31. januar 2020 2 minutter siden, stan skrev: Jeg går nok for 18". Har prøvd bilen med disse og med 19". Merket ingen av fordelene, uansett hvor fort jeg kjørte i svingene. Liten merkbar forskjell på 18" og 19", egentlig. 18" er en fin allround dimensjon, og gir ofte det beste resultatet på vanlige familiebiler. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå