Gå til innhold

Voldsom tissetrang - får ikke tisset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en voldsomt følelse av eg må tisse og tisse mye hele tiden. Er mer eller mindre tomt når jeg går for å tisse, og følelsen blir ikke borte. Det svir litt, kjennes ut som voldsomt nedpress. Sist gang jeg hadde dette kom det i forbindelse med et gallestensanfall. Jeg går på pencilin fra før av for urinveisinfeksjon og har gjort det i over en uke. Legene hadde ikke noe svar på akkurat det her med tissefølelsen, så nå kaster jeg ut ett snøre om håp og håper jeg kan få noen pekepinner på hvorfor dette skjer.

Anonymkode: 11784...6da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UVI.

Anonymkode: 25e82...ff5

• Liker 2
Skrevet

Det høres jo ut som klassisk UVI. 

Antibiotikakuren du tar er for UVI? Vanligvis tar jo disse 3 dager. Sikker på du har fått rett antibiotika? 

Du har fått påvist UVI ved test?

Det kan være irritasjon. Varme hjelper, en varmeflaske eller en brusflaske med varmt vann. Hold ut så lenge som mulig, ikke prøv å gå, da roer det seg raskere. Og drikk store mengder vann, unngå sukker. 

Anonymkode: 1e1b0...9d6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres jo ut som klassisk UVI. 

Antibiotikakuren du tar er for UVI? Vanligvis tar jo disse 3 dager. Sikker på du har fått rett antibiotika? 

Du har fått påvist UVI ved test?

Det kan være irritasjon. Varme hjelper, en varmeflaske eller en brusflaske med varmt vann. Hold ut så lenge som mulig, ikke prøv å gå, da roer det seg raskere. Og drikk store mengder vann, unngå sukker. 

Jeg hadde 5 i leucoytt ved testing. Da fikk jeg en kur på 10 dager pga gjentakende UVI. Jeg tror egentlig ikke at det er UVI sånn isolert sett. Jeg har kjent på denne følelsen to ganger, i dag og som nevnt en gang for en stund siden da jeg hadde gallestensanfall. Da hadde jeg ikke UVI. Kroppen min kjennes redd for at det vil komme nytt gallestensanfall pga assosiasjonen fra sist. Og det kjennes ikke helt riktig ut som det er blæren "tungheten" kommer fra.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 5 i leucoytt ved testing. Da fikk jeg en kur på 10 dager pga gjentakende UVI. Jeg tror egentlig ikke at det er UVI sånn isolert sett. Jeg har kjent på denne følelsen to ganger, i dag og som nevnt en gang for en stund siden da jeg hadde gallestensanfall. Da hadde jeg ikke UVI. Kroppen min kjennes redd for at det vil komme nytt gallestensanfall pga assosiasjonen fra sist. Og det kjennes ikke helt riktig ut som det er blæren "tungheten" kommer fra.

Gallesteinsanfall? Hva har det med urinblæren å gjøre. Mener du nyrestein?

Anonymkode: 0cf64...c4d

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler en ny tur til legen. 

Skrevet

Jeg hadde 6 i leukocytt ved nyrebekkenbetennelse. Kanskje antibiotikakuren ikke virker og du trenger annen type?

Anonymkode: c7666...1f5

Skrevet

Dra til legen igjen, og har du fått riktig antibiotika? 

Anonymkode: 991f4...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...