Gnå Skrevet 26. januar 2020 #1 Skrevet 26. januar 2020 Mange energidrikker inneholder taurin. Dette er ifølge Wikipedia " en organisk syre (avledet av aminosyren cystein) som mennesker og dyr danner i bukspyttkjertelen. Navnet kommer fra latinsk taurus (tyr), ettersom stoffet først ble oppdaget i gallen til en okse (Bos taurus). Stoffet finnes i alle animalske næringsmidler. Opptil 0,1% av kroppen består av taurin, den er spesielt rikt distribuert i gallen og tykktarmen." https://no.wikipedia.org/wiki/Taurin Betyr dette at vegetarianere/veganere ikke bør drikke disse energidrikkene? Nytt for meg. Heldigvis har jeg ikke drukket energidrikker, men jeg vil tror det er ukjent for ganske mange?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #2 Skrevet 26. januar 2020 Hehe, ja godt poeng. Det er nok ikke så mange vegeterianere og veganere som har tenkt på det Anonymkode: cdb4c...018
Scarlet Witch Skrevet 26. januar 2020 #3 Skrevet 26. januar 2020 Red Bull f.eks inneholder ikke animalske ingredienser. Det er kunstig fremstilt. Altså trygt for vegetarianere/veganere.
infectedsopp Skrevet 26. januar 2020 #4 Skrevet 26. januar 2020 Det kan fremstilles syntetisk som med mye annet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #5 Skrevet 26. januar 2020 Taurin kan være produsert syntetisk, det vil si kunstig. Faktisk er noe av taurin i kattemat også vegansk, fordi det er produsert syntetisk og det er ikke nok i det kjøttet som de bruker i kattematen. Redbull er vegansk, vet jeg. Anonymkode: b63fd...56e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #6 Skrevet 26. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, ja godt poeng. Det er nok ikke så mange vegeterianere og veganere som har tenkt på det Anonymkode: cdb4c...018 Jo det er det,og vi har for lengst funnet ut at taurin fremstilles syntetisk Anonymkode: de3d4...4dc
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #7 Skrevet 26. januar 2020 Er heller ikke alle energidrikker som inneholder taurin 😉 Anonymkode: 6278e...45d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #8 Skrevet 26. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, ja godt poeng. Det er nok ikke så mange vegeterianere og veganere som har tenkt på det Anonymkode: cdb4c...018 De fleste har vel tenkt på det? Anonymkode: 77f7f...644
Gnå Skrevet 26. januar 2020 Forfatter #9 Skrevet 26. januar 2020 Men hvordan vet man om den er fremstilt syntetisk eller ikke? Bør de som vil være sikre, holde seg til de som er helt uten? 5 timer siden, infectedsopp skrev: Det kan fremstilles syntetisk som med mye annet. 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er heller ikke alle energidrikker som inneholder taurin 😉 Anonymkode: 6278e...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå