AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1 Skrevet 26. januar 2020 Hvorfor er det så innmari dårlig arbeidsmiljø i helsesektoren? På arbeidsplassen min jobber de med høyest utdanning hardt med å finne feil hos andre. De jobber så hardt med å finne feil at de faktisk blir hyklere. De med lavere utdanning kan få overhøvling pga mobilbruk, mens den som overhøvler sitter med FaceTime i fellesarealene med beboerne, nevner navnet til beboerne osv. de setter ut rykter også. Hørte for en tid tilbake at en av de ansatte visstnok hadde sex med kollegaene sine i arbeidstiden, at hun er løs og horete.. og hvorfor eier ikke disse respekt for sin leder? Hva er det som gjør at disse tror de er mer verdt og feilfri enn andre? Anonymkode: b1d65...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #2 Skrevet 26. januar 2020 Jeg har jobbet i helsevesenet i over 20 år på ulike arbeidsplasser, og det har alltid vært godt arbeidsmiljø. Enkelte sære ansatte selvfølgelig, spesielt de med lavere utdannelse som vil hevde seg ovenfor nyutdannede, men sånn generelt har arbeidsmiljøet vært bra alle plasser jeg har vært. Min erfaring er at de som syns alt er ille gjerne er de ingen andre har lyst å jobbe med fordi de er negative. Kan du være en sånn? Anonymkode: d50bc...01e
Scarlet Witch Skrevet 26. januar 2020 #3 Skrevet 26. januar 2020 Kvinner er overrepresentert på enkelte arbeidsplasser, da følger ofte dårlig arbeidsmiljø etter, dessverre. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #4 Skrevet 26. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet i helsevesenet i over 20 år på ulike arbeidsplasser, og det har alltid vært godt arbeidsmiljø. Enkelte sære ansatte selvfølgelig, spesielt de med lavere utdannelse som vil hevde seg ovenfor nyutdannede, men sånn generelt har arbeidsmiljøet vært bra alle plasser jeg har vært. Min erfaring er at de som syns alt er ille gjerne er de ingen andre har lyst å jobbe med fordi de er negative. Kan du være en sånn? Anonymkode: d50bc...01e Nei, det tror jeg ikke. Jeg har stort sett vært energisk og veldig glad på jobb og jeg går godt over ens med de aller fleste. Har hatt mindre gode dager også, som de aller fleste har innimellom og ting som har preget meg på privaten har jeg klart å la ligge i arbeidstiden. Anonymkode: b1d65...dcc
Tibbie Skrevet 26. januar 2020 #5 Skrevet 26. januar 2020 (endret) Jeg jobber ikke i helsevesenet selv, men sitter definitivt med samme inntrykk i min kommune. Det er visst enormt mange dårlige ledere i denne sektoren. Aner ikke hvorfor. Kan det kanskje ha noe med lite utdanning å gjøre? Selv har jeg studert ledelse, og hele faget handler om hvordan man får godt arbeidsmiljø på jobb, sånn at de ansatte yter mer og bedre. Det virker som om at ledere i helsesektoren ikke har kunnskapen om hvor viktig dette er, eller aner hvordan man gjør det. Veldig synd at det er sånn! Mange velger bort å jobbe i helsesektoren på grunn av dårlig lønn. Hvis det i tillegg er dårlige arbeidsforhold, så er det ikke mye igjen som lokker. Endret 26. januar 2020 av Tibbie Skrivefeil 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #6 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, Tibbie skrev: Jeg jobber ikke i helsevesenet selv, men sitter definitivt med samme inntrykk i min kommune. Det er visst enormt mange dårlige ledere i denne sektoren. Aner ikke hvorfor. Kan den kanskje ha noe med lite utdanning å gjøre? Selv har jeg studert ledelse, og hele faget handler om hvordan man får godt arbeidsmiljø på jobb, sånn at de ansatte yter mer og bedre. Det virker som om at ledere i helsesektoren ikke har kunnskapen om hvor viktig dette er, eller aner hvordan man gjør det. Veldig synd at det er sånn! Mange velger bort å jobbe i helsesektoren på grunn av dårlig lønn. Hvis det i tillegg er dårlige arbeidsforhold, så er det ikke mye igjen som lokker. Har åpnet mulighetene for å jobbe i en annen sektor selv nå. Det verste er jo egentlig at man blir så påvirket av den negative stemningen at man mister energi, pågangsmot og glede generelt. Også er det trist at det er sånn i den bransjen man har utdannet seg til. Ser litt for meg at det er bedre arbeidsmiljø blant butikkansatte. Anonymkode: b1d65...dcc
Tibbie Skrevet 26. januar 2020 #7 Skrevet 26. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har åpnet mulighetene for å jobbe i en annen sektor selv nå. Det verste er jo egentlig at man blir så påvirket av den negative stemningen at man mister energi, pågangsmot og glede generelt. Også er det trist at det er sånn i den bransjen man har utdannet seg til. Ser litt for meg at det er bedre arbeidsmiljø blant butikkansatte. Anonymkode: b1d65...dcc Det skjønner jeg godt. Jeg kunne tatt en jobb med dårlig lønn, men da skal jobben være bra og arbeidsmiljøet top notch. Når et arbeidssted har ingenting av dette å tilby, vil ikke de beste folka søke jobb der. Da er det kun "amatører" som jobber der, og det går ut over de som trenger helsehjelp. Hvis jeg var deg, ville jeg byttet jobb. Man er så mye på arbeidsstedet sitt, at det ikke er verdt å mistrives. Kanskje du kan motiveres til å bli en leder, og bli stedet der alle helsefolk vil jobbe? 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #8 Skrevet 26. januar 2020 Jobbet på sykehus i 15 år også legevakt, kjempegodt miljø begge stedene så kjenner meg absolutt ikke igjen. Anonymkode: 2ecc0...66a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå