Gå til innhold

1 år og kun to tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg bare lurte på om det er normalt at min 1-åring kun har to tenner nede? Alle på hans alder har mye mer, vet det er forskjellig fra barn til barn men det er ikke noe tegn til flere tenner 

Anonymkode: 381c4...09a

Skrevet

Mi er 1 år og har hatt 2 tenner fram til nå. Nå har det brutt igjennom oppe også, helt plutselig. Helt normalt. 

Anonymkode: 1f2c5...4e2

Skrevet

Helt normalt. Bare fokuser på hvor greit det er å pusse få tenner. Å pusse jeksler kan være krevende når de ikke samarbeider...

Anonymkode: 95382...64e

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. Ikke lov å signere som helsepersonell her, men la oss si at jeg arbeider veldig tett innenfor fagfeltet odontologi.

Anonymkode: 9caa8...9c2

Skrevet

Helt normalt!

Det kan hende at han vil synes det er kjipt som skolestarter, da de som får tenner sent ofte er sene med tannfelling også ;) Men den tid, den sorg tenker jeg da ;)

Skrevet

Datra mi hadde bare to tenner da hu var ett. Helt normalt sa de på helsestasjon. Ikke var hun senere ute enn de i klassen til å felle tennene for det.

Anonymkode: bd7c7...212

Skrevet

Normalt ja, min yngste fikk ikke sine første tenner før han var 14 mnd. Og som det blir sagt over her så stemmer det at de også feller tenner sent. Han var 7 år og 2 mnd når han mistet første tann, er nå 8 om 2 mnd og har kunn mistet de 4 framtennene nede 🙂

Skrevet

Jeg fikk mine første tenner  når jeg var 11 mnd.  Har et foto som var tatt på julaften der jeg satt og smilte med mine to nye, fine hjørnetenner , til alt overmål så satt de oppe også.  MiniDracula 😀😀 Resten av tennene kom på plass de også 

Anonymkode: df772...189

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...