AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1 Skrevet 26. januar 2020 Har ei venninne som kan være manipulerende, er veldig aggressiv og oppfarende, er ensporet og takler derfor andres mening og innspill dårlig. Hun «kupper» ordet tilbake under samtaler og jeg må be om å bli hørt hvis jeg har noe å komme med. Må be om å ikke bli avbrutt under samtaler. Hun er nok ikke så åpen og fleksibel Og jeg vil påstå at hun kanskje ikke er så intelligent. Så til dilemmaet. Vi har vært venninner i mange,mange år og det er sårt å la henne seile sin egen sjø åpen måte. Men jeg er engstelig i nærheten av henne og føler meg ofte sett ned på av henne. Men hva tenker dere om henne? Og hva hadde dere gjort? Anonymkode: df0c5...ab8
Elhaym Skrevet 26. januar 2020 #4 Skrevet 26. januar 2020 Jeg tenker at du skal tenke på om denne relasjonen gir deg noe som helst. Folk som venninna di er giftige og det er ofte vanskelig å 'gjøre det slutt', men det er ofte helt nødvendig. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #5 Skrevet 26. januar 2020 Skjønner dilemmaet ditt. Ofte går en i samme spir fordi en alltid har gjort det og det føles trygt. Det kan føles trygt selv om det ikke er det beste for deg. Dere kan fortsatt være venner, men du bør finne andre som du også kan henge med og som gir deg noe. Hun der skaper mye frustrasjon og irritasjon, og det vil kvele deg i det lange løp. Du har gitt mange hint og hun hører jo ikke etter hva du trenger. Det er bare plass til henne i dette vennskapet der Anonymkode: 084ec...53d 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #6 Skrevet 26. januar 2020 Dersom du ønsker å fortsette vennskapet ville jeg holdt det på et minimum. Ville truffet henne ute og gjort tidsavgrensede aktiviteter, f.eks. Invitert henne på en utstilling og vært tydelig på at jeg kun hadde 90 minutter før jeg må rekke en annen avtale. Da får du truffet henne, oppdatert hverandre litt, men du rekker ikke å bli utstlitt av henne. Anonymkode: af700...0be 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #7 Skrevet 29. januar 2020 På 26.1.2020 den 15.53, Elhaym skrev: Jeg tenker at du skal tenke på om denne relasjonen gir deg noe som helst. Folk som venninna di er giftige og det er ofte vanskelig å 'gjøre det slutt', men det er ofte helt nødvendig. Tusen takk for svar! Ja. Hun gir seg nok ut for å være en annen. Det er det jeg føler i hvertfall. Og det er giftig som du sier. Hva blir det neste fra henne tenker jeg nå. ts. Anonymkode: df0c5...ab8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #8 Skrevet 29. januar 2020 På 26.1.2020 den 23.31, AnonymBruker skrev: Dersom du ønsker å fortsette vennskapet ville jeg holdt det på et minimum. Ville truffet henne ute og gjort tidsavgrensede aktiviteter, f.eks. Invitert henne på en utstilling og vært tydelig på at jeg kun hadde 90 minutter før jeg må rekke en annen avtale. Da får du truffet henne, oppdatert hverandre litt, men du rekker ikke å bli utstlitt av henne. Anonymkode: af700...0be Ja. Det er en mulighet ja. Tusen takk for svar. Anonymkode: df0c5...ab8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #9 Skrevet 29. januar 2020 På 26.1.2020 den 17.03, AnonymBruker skrev: Skjønner dilemmaet ditt. Ofte går en i samme spir fordi en alltid har gjort det og det føles trygt. Det kan føles trygt selv om det ikke er det beste for deg. Dere kan fortsatt være venner, men du bør finne andre som du også kan henge med og som gir deg noe. Hun der skaper mye frustrasjon og irritasjon, og det vil kvele deg i det lange løp. Du har gitt mange hint og hun hører jo ikke etter hva du trenger. Det er bare plass til henne i dette vennskapet der Anonymkode: 084ec...53d Ja. Det har du rett i. Ofte bare hun det er plass til i vennskapet. Har to andre gode venninner som jeg kan være med, så det er jo bra. Tusen takk for svar. Anonymkode: df0c5...ab8
exictence Skrevet 29. januar 2020 #10 Skrevet 29. januar 2020 Må du være stå ofte med henne, da? Man kan da være venninner, selv om man sjelden er med hverandre. La det være opp til henne å ta kontakt, og så setter du av den tiden du føler for å være sammen med henne. Jeg har mange gode venninner. Det betyr ikke at jeg har ofte kontakt med dem. Ser når det passer span. Kanskje jeg inviterer på noe, eller noen inviterer meg. Noen ganger blir det, noen ganger ikke. Har også oen venninner som jeg ikke føler så god kjemi med. Men sier jo ikke at jeg ikke vil være venninner med dem or det. Tar da bare sjeldnere kontakt, og hvis de vil ha meg med, er det hyggelig noen ganger, mens andre ganger sier jeg nei takk. Det er vel greit? 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #11 Skrevet 29. januar 2020 ikke ts, men enig med dette! man kan være venner selv om man ikke har tett kontakt. min veninne «spiser» meg opp; hun vil ha meg tett på-mens jeg kjemper for å holde avstand. en prat i ny og ne er ok, evt en fjelltur eller kino. men denne intense kontakten tar knekken på meg😫hun er ekstremt intens og gråter og kjefter mye. jeg blir ofte stresset og deprimert-og har ganske store problem selv. var innlagt på sykehus uten tlf en uke-selv om omstendighetene var vonde var det deilig å ha «fri» fra maset Anonymkode: a2e8f...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #12 Skrevet 31. januar 2020 På 29.1.2020 den 8.53, exictence skrev: Må du være stå ofte med henne, da? Man kan da være venninner, selv om man sjelden er med hverandre. La det være opp til henne å ta kontakt, og så setter du av den tiden du føler for å være sammen med henne. Jeg har mange gode venninner. Det betyr ikke at jeg har ofte kontakt med dem. Ser når det passer span. Kanskje jeg inviterer på noe, eller noen inviterer meg. Noen ganger blir det, noen ganger ikke. Har også oen venninner som jeg ikke føler så god kjemi med. Men sier jo ikke at jeg ikke vil være venninner med dem or det. Tar da bare sjeldnere kontakt, og hvis de vil ha meg med, er det hyggelig noen ganger, mens andre ganger sier jeg nei takk. Det er vel greit? Nei. Må ikke være så ofte med henne nei. Så her etter skal det bli mye mindre. Tusen takk for svar! ts Anonymkode: df0c5...ab8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #13 Skrevet 31. januar 2020 På 29.1.2020 den 8.58, AnonymBruker skrev: ikke ts, men enig med dette! man kan være venner selv om man ikke har tett kontakt. min veninne «spiser» meg opp; hun vil ha meg tett på-mens jeg kjemper for å holde avstand. en prat i ny og ne er ok, evt en fjelltur eller kino. men denne intense kontakten tar knekken på meg😫hun er ekstremt intens og gråter og kjefter mye. jeg blir ofte stresset og deprimert-og har ganske store problem selv. var innlagt på sykehus uten tlf en uke-selv om omstendighetene var vonde var det deilig å ha «fri» fra maset Anonymkode: a2e8f...b8d 👍🏽👍🏽👍🏽 Anonymkode: df0c5...ab8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #14 Skrevet 31. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: 👍🏽👍🏽👍🏽 Anonymkode: df0c5...ab8 ja vi må passe på oss selv; ingen andre gjør det😁🙏nå har jeg begrenset kontakten mer-men hun sliter med å «akseptere». forventer applaus om hun ikke har ringt på 5-6 dager. jeg vet mange kvinner snakker sammen hver dag-til og med flere ganger om dagen, men da blir jeg gal. Anonymkode: a2e8f...b8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå