Gå til innhold

Abort i voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 39 år og har to barn i skolealder. Jeg ble nylig gravid og gjennomførte en abort. Jeg var svært tidlig i svangerskapet, før 6 uker, så det var en enkel og uproblematisk sak, rent medisinsk. Jeg fikk også se på ul og så en runding med en liten "luftboble" inni. Det var betryggende å se at det var lite å se. Jeg er ikke troende i dte hele tatt, jeg har et biologisk perspektiv. 

Jeg har ikke sagt dette til en levende sjel utenom mannen. Vi var veldig enige i avgjørelsen. Vi ønsker absolutt ikke flere barn enn de to flotte ungene vi har. Listen over argumenter i mot er lang. 

Jeg angrer ikke ett sekund på avgjørelsen men jeg er sikker på at jeg hadde blitt dømt om jeg hadde vært åpen om at jeg har tatt abort nå i voksen alder. Jeg har jo jobb, hus, bil, ressurser osv osv til å ta vare på et nytt barn, men jeg ville absolutt ikke ha det. Jeg hadde blitt deprimert. 

Jeg hadde behov for å fortelle noen. Så nå er min lille hemmelighet "der ute". Kanskje flere har gjort det samme. 

Anonymkode: 5b051...634

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis folk føler for å dømme deg er det de som har et problem, ikke du. Dette er jo et personlig valg som ingen har noe med å mene noe om.

Anonymkode: d22da...b4c

• Liker 3
Skrevet

Det er jo forståelig å ta abort når man er i slutten av 30-årene og har to store barn fra før, du kunne også risikert å få barn med spesielle behov. Ikke et enkelt valg, men skjønner at et barn til kan velte lasset i hverdagen. 

Anonymkode: 69882...67b

• Liker 2
Skrevet

Hvis dere var enige med avgjørelsen, og dette plager ikle deg på  noe som helst måte , hvorfor har du da behovet for å fortelle om dette til noen? 

Anonymkode: 093ea...a9d

• Liker 3
Skrevet

Fint å høre om folk som har tatt abort i voksen alder. Jeg ble overraskende gravid etter å ha utbasunert for hele verden at jeg ikke skulle ha flere. Hadde to flotte barn fra før. Beholdt, men steriliserte meg etterpå. Kumme like gjerne endt i abort, men samvittigheten tålte i mot. Glad jeg har den lille knotten, men livet hadde definitivt vært enklere uten. Nå som hn er her, er det jo selvsagt det riktige valget da. 

Anonymkode: 5b415...2be

• Liker 3
Skrevet

Du hadde ikke blitt dømt i min omgangskrets ihvertfall. Abort er et personlig valg som ingen andre har noe med.

Unntak hadde vært dersom abort var brukt som prevensjonsmiddel, mens et er jo overhodet ikke tilfellet.

Må si jeg forsto deg veldig godt. Hadde ikke orket å starte på nytt igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Har en venninne som gjorde som du, godt etablert med god økonomi og to barn, hun ønsket å «få det ut» overfor oss nærmeste venninner, noe som kun førte til sympati og varme klemmer.

Anonymkode: 75cb7...373

• Liker 2
Skrevet

Jeg var 35 da jeg gjorde samme bortsett fra at jeg hadde ikke barn fra før. Ble trengt opp i et hjørne av barnefar som jeg ikke hadde fast forhold til. Var dessuten i sjokk pga dette skulle være umulig for meg og bli gravid pga to tette eggledere. Jeg var heller ikke på en god plass den gangen sykdomsmessig. Betrodde meg tll det jeg trodde var venner og noen snudde faktisk ryggen til meg den gang. Hun ene har faktisk brukt det mot meg og en gang og det gjorde vond, spesielt med tanke på hvor gammel jeg var. Hun mente jeg burde visst bedre. Kanskje det er lettere når man er to som er sammen om det. Tror du gjorde riktig beslutning og ikke fortelle for sladder går fort rundt uansett. 

Nå som det er gått snart 20 år siden ser jeg at det var riktig beslutning for alle parter.

Anonymkode: a9a42...113

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 39 år og har to barn i skolealder. Jeg ble nylig gravid og gjennomførte en abort. Jeg var svært tidlig i svangerskapet, før 6 uker, så det var en enkel og uproblematisk sak, rent medisinsk. Jeg fikk også se på ul og så en runding med en liten "luftboble" inni. Det var betryggende å se at det var lite å se. Jeg er ikke troende i dte hele tatt, jeg har et biologisk perspektiv. 

Jeg har ikke sagt dette til en levende sjel utenom mannen. Vi var veldig enige i avgjørelsen. Vi ønsker absolutt ikke flere barn enn de to flotte ungene vi har. Listen over argumenter i mot er lang. 

Jeg angrer ikke ett sekund på avgjørelsen men jeg er sikker på at jeg hadde blitt dømt om jeg hadde vært åpen om at jeg har tatt abort nå i voksen alder. Jeg har jo jobb, hus, bil, ressurser osv osv til å ta vare på et nytt barn, men jeg ville absolutt ikke ha det. Jeg hadde blitt deprimert. 

Jeg hadde behov for å fortelle noen. Så nå er min lille hemmelighet "der ute". Kanskje flere har gjort det samme. 

Anonymkode: 5b051...634

Vi gjorde det samme for 3 år siden. Har 2 flotte barn som nå er 14 og 16, flott hus, god økonomi og alt på stell. Orket IKKE tanken på flere barn, skrekken ville vært om livet ble ødelagt av et barn med spesielle behov. En vet hva en har men ikke hva en får!  Tok som deg abort tidlig, i uke 7, og har ikke sagt det til en levende sjel. Vi var begge helt enige i beslutningen og angrer ikke. Men det kan man jo aldri snakke høyt om, man vet jo hvordan folk da vil reagere... 

Anonymkode: 50e4f...dca

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gjorde det samme for 3 år siden. Har 2 flotte barn som nå er 14 og 16, flott hus, god økonomi og alt på stell. Orket IKKE tanken på flere barn, skrekken ville vært om livet ble ødelagt av et barn med spesielle behov. En vet hva en har men ikke hva en får!  Tok som deg abort tidlig, i uke 7, og har ikke sagt det til en levende sjel. Vi var begge helt enige i beslutningen og angrer ikke. Men det kan man jo aldri snakke høyt om, man vet jo hvordan folk da vil reagere... 

Anonymkode: 50e4f...dca

Men er det ikke bare til å kutte ut de menneskene fra livet ditt? Du vil vel ikke ha folk som mener ditt og datt om at du tok abort? I min verden er støttende meninger velkommen men de som mener noe negativt rundt et valg som er ditt og mannen sitt uvelkommen.

Anonymkode: 035b9...de7

Skrevet

Man skal ikke få barn bare fordi man klarer å forsørge dem. Det er mye mer enn økonomi som spiller inn.

Hvis mot-listen var lang, så har dere tatt riktig valg :)

Skrevet

Jeg gikk på p-piller og ble gravid med en jeg holdt på med, når jeg var 30. Vi var enig om abort. Vi har begge barn fra før, som vi er alene med, og selv om jeg ønsker meg 1-2 barn til, vil jeg gjøre det "riktig" denne gangen, og få barn med en jeg elsker og som faktisk vil stå i det med meg. For det er tøft og ensomt å være alene med barn. Jeg slet litt med valget, men idag føles det riktig. Deg er tøft nok å være alene med ett barn, og jeg trenger ikke en til, før livssituasjonen min er mer på stell.

Anonymkode: 35600...e8c

Skrevet

I motsetning til deg hadde jeg ikke økonomiske forutsetninger til å få barn i starten av 20-årene. Var alene, uten lappen og bil i et område man bør ha det, ingen jobb, nyutdannet i et felt det er vanskelig å få jobb i, ikke et fast hjem. Og jeg beholdt barnet og har ikke angret en dag siden. Hører dessverre at folk dømmer meg fordi jeg ikke burde fått barn.

Med meg, som med deg, er det ingen andres sak enn deres to hva slags valg dere tok. Jeg synes du er tøff som tok det valget du gjorde og er sikker på at de færreste ville hatt en annen mening! Kudos til deg som tok det riktige valget for deg❤️

Anonymkode: 76672...0c9

• Liker 1
Skrevet

Slapp av,

De absolutt fleste bryr seg ikke i hverken deg eller det aborterte fosteret ditt.

Folk bare liker å dømme og alltid finner noe å dømme for.

Anonymkode: ebda7...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...