AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #1 Skrevet 25. januar 2020 Jeg leier en leilighet i en bygård og i etasjen under meg bor det tre drittunger. Ja jeg kaller de dritt unger, de er 19- 20 - 21 år og de snur døgnet. Er opp om natten og lager en del lyder som plager meg. En gang har jeg gitt beskjed til husverten, da var det stille om natten et par måneder etterpå, men så har de begynt igjen med en god del prating, latter, flytting på møbler, litt roping innimellom, iallfall nok til at jeg som bor over de ikke får sove. Har vært på døren og snakket med det og da virker de helt sjokkert over at jeg hører hva de holder på med. I 19 tiden i kveld satte de i gang med fest, en heidundrende fest, høy musikk så det er ristet oppe hos meg. Allsang, skriking og roping og banking i vegger og gulv. Det er 20-30 personer på festen og det er et helsikes til bråk, ikke har de hengt opp nabovarsel heller. Nå har de festet i 4 timer og jeg har lyst å ringe politiet, men er det for tidlig? Anonymkode: 4bea2...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #2 Skrevet 25. januar 2020 Kl 23 er grensen for når det skal være ro. Anonymkode: 6bd58...e05 9
Jalee Skrevet 25. januar 2020 #3 Skrevet 25. januar 2020 Hadde nok ventet ett par timer. Er jo lørdag. Nå får du slutte å være så kjip. 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #4 Skrevet 25. januar 2020 La ungdommen ha det gøy, festen kommer ikke til å vare for evig. Så tar du heller en prat med dem i morgen eller mandag, og sier at du blir glad om de roer seg litt ned i fremtiden 😊 Ikke ring politiet, det skaper bare dårlig stemning og du får et dårligere forhold til naboene dine. Snakker av erfaring. Anonymkode: 314e8...523 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #5 Skrevet 25. januar 2020 Ville i hvert fall ventet til over midnatt. Anonymkode: 67d4f...b65 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #6 Skrevet 25. januar 2020 Etter kl 23 skal det vel være stille i borettslag. Hvis du ikke vil gi de en sjanse med å gå ned å be de dempe seg så jan du i teorien ringe politiet nå. men virker mer som greia er litt mer komplisert enn at de akkurat nå holder på 11 minutter “på overtid”. Anonymkode: be5dd...81f 5
Scarlet Witch Skrevet 25. januar 2020 #7 Skrevet 25. januar 2020 Tenker i mitt stille sinn at hvis man bor i blokk så må man nesten regne med litt støy. 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #8 Skrevet 25. januar 2020 Akkurat nå, Jalee skrev: Hadde nok ventet ett par timer. Er jo lørdag. Nå får du slutte å være så kjip. Ja det er greit men her i huset er det veldig tynne vegger Så når naboen har fest er det bråk i hele huset. Skal man ha heidundrende fest en hel kveld så kan man for f*** henge opp et nabovarsel i oppgangen, men mange av de som vokser opp i dag Vet ikke hva et nabovarsel er, i alle fall ikke hvis man vokser opp i en enebolig.. Anonymkode: 4bea2...4a7 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #9 Skrevet 25. januar 2020 1 minutt siden, Scarlet Witch skrev: Tenker i mitt stille sinn at hvis man bor i blokk så må man nesten regne med litt støy. Å jeg tenker at man får bo for seg selv om man absolutt må bråke Anonymkode: 3ab29...2b4 19
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #10 Skrevet 25. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter kl 23 skal det vel være stille i borettslag. Hvis du ikke vil gi de en sjanse med å gå ned å be de dempe seg så jan du i teorien ringe politiet nå. men virker mer som greia er litt mer komplisert enn at de akkurat nå holder på 11 minutter “på overtid”. Anonymkode: be5dd...81f Ikke vits å gå ned å snakke med de når det er 30 drita tenåringer i leiligheten og musikken er så høy at de ikke hører at jeg ringer på... får enten ta det med husverten deres i morgen eller snakke med lederen i sameiet Anonymkode: 4bea2...4a7 1
Curlyme Skrevet 25. januar 2020 #12 Skrevet 25. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å jeg tenker at man får bo for seg selv om man absolutt må bråke Anonymkode: 3ab29...2b4 Tror også du bor på feil sted. Hvorfor flytter du ikke til et roligere sted. 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #13 Skrevet 25. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke vits å gå ned å snakke med de når det er 30 drita tenåringer i leiligheten og musikken er så høy at de ikke hører at jeg ringer på... får enten ta det med husverten deres i morgen eller snakke med lederen i sameiet Anonymkode: 4bea2...4a7 Hvorfor kan du ikke ta en ordentlig samtale med naboene dine en dag til uken? Vær ærlig og fortell hvordan det oppleves for deg å høre på støyen fra dem. Det blir så tullete å involvere husvert/styreleder/politi før man har gitt dem en sjanse. Anonymkode: 314e8...523 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #14 Skrevet 25. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke ta en ordentlig samtale med naboene dine en dag til uken? Vær ærlig og fortell hvordan det oppleves for deg å høre på støyen fra dem. Det blir så tullete å involvere husvert/styreleder/politi før man har gitt dem en sjanse. Anonymkode: 314e8...523 Jeg har bodd her siden juni i fjor og de første tre månedene klarte ikke jeg å sove før klokken var 2:30 hver natt fordi da la de seg i leiligheten under. Jeg har vært på døren flere ganger for å snakke med de, men de åpner ikke når jeg ringer på. Derfor ringte jeg og snakket med husverten etter en episode i fjor høst, der de kranglet og knuste møbler og glass i leiligheten. Jeg var også på døren forrige helg og snakket med de, og da skjønte de ikke at de laget lyder. De får flytte på studenthjem llet hjem til foreldrene hvis de ikke klarer å bo i borettslag med vanlige folk. Ts Anonymkode: 4bea2...4a7 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #15 Skrevet 25. januar 2020 Jeg ville ringt politiet om de ikke gir seg innen midnatt. Høres ut som drittunger som ikke forstår før drastiske tiltak settes i gang. Anonymkode: fd45a...f0a 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #16 Skrevet 25. januar 2020 7 minutter siden, Curlyme skrev: Tror også du bor på feil sted. Hvorfor flytter du ikke til et roligere sted. Skal jeg flytte fordi noen drittunger bråker??? Morsom du😀 Ts. Anonymkode: 4bea2...4a7 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #17 Skrevet 25. januar 2020 Jeg bodde i en bygård med mange leiligheter og det er helt makaløst hvor lite hensyn folk tar. Jeg skjønner at liv skal leves og det er helt greit. Fyllebråk og nachspiel til kl 06.00 er ikke greit. Når man bor rundt mange mennesker skal man være rund i kantene men det finnes grenser. Kl 23 skal det stort sett være stille. Jeg ringte politiet mer enn en gang. Anonymkode: c2a52...c3b 4
Curlyme Skrevet 25. januar 2020 #18 Skrevet 25. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal jeg flytte fordi noen drittunger bråker??? Morsom du😀 Ts. Anonymkode: 4bea2...4a7 Ja. Du virker jo heeeeelt miserabel der du er. Gneldrer og klager. Høres ut som om du leier der du bor også så det bør ikke være et problem for deg å flytte. Synes nesten synd på de ungdommene som bor der,de kan jo ikke slappe av uten å tenke på at du kommer ned. For din egen del så er det best for deg å flytte et roligere sted. 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #19 Skrevet 25. januar 2020 Har ei som klager på oss kl 2303 fordi vi har på musikk, sikker på at du ikke heter Julie? Anonymkode: 153ce...49a 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #20 Skrevet 25. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei som klager på oss kl 2303 fordi vi har på musikk, sikker på at du ikke heter Julie? Anonymkode: 153ce...49a Nei heter ikke det🙂 Anonymkode: 4bea2...4a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå