Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

En søndag kveld, og i Lily's lille hode svirrer det rare tanker. Om tvillinger.

Selv er jeg av det slaget som er redd unger, som hyperventilerer ved tanken på å gå inn på barselavdelingen, og som knapt tør ta i en baby. Men en dag må jeg vel få barn selv? Nåja, greit det, tenker jeg. Det går nok fint. Kommer nok ikke alltid til å ha slike tanker om barn.

Men hva hvis jeg skulle få tvillinger? Hvis jeg bare vil ha et barn? Er det noen regler på dette eller? Orker ikke å tenke tanken på hva som ville skjedd med meg hvis jeg fikk vite at jeg skulle få to i stedet for en. Er det noe regler på dette eller? En får jo vanligvis ultralyd mye senere enn abortgrensen?

Noen som vet? (Og hold kommentarene om babyangst for dere selv, takk!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HM må si at jeg ikke helt skjønner hva du spør om...

Hva hvis du skulle få tvillinger og du bare vil ha et barn???? Sitter igjen med følelsen av at du spør om du kan ta bort det ene barnet men beholde det andre.. Er det det du spør om?

Isåfall så tror jeg ikke du kan det altså...

det høres ut som du er veldig ung. Og dette med modenhet ifht det å få barn kommer med tiden. Tror de fleste føler seg umoden helt til de sitter der gravide...Når du er moden nok tror jeg ikke du vil tenke på å kvitte deg med det ene barnet engang om du skulle være heldig nok å gå gravid med 2.

Skrevet

Det er ikke mulig å abortere bare den ene, men det er selvsagt mulig å ta en ultralyd før uke 12 for å se om det evt. skulle være to der og så ta abort om "nødvendig."(begge to)

Det vil i såfall være en helt "høl i hue" grunn til å ta abort så jeg vil heller anbefale deg å med å bli gravid til du er klar til å ta imot det som måtte komme!

Hva med et sykt barn? Det er ikke alt som oppdages på ultralyd. Det er ikke alt her i livet man kan legge inn bestilling på!

Skrevet

Tvillinger er faktisk noe av det som får meg til å ikke ville bli mor... Jeg vet jo jeg hadde blitt glad uansett, men to stykker på en gang er en for mye for meg!!!

Gjest Tristessa
Skrevet

Enig med Eminel jeg!

Men herlighet da, det var kun et spørsmål, trenger ikke å komme med den leksen. Er 17 ja, og er voksen på mange områder, men overhodet ikke når det kommer til barn. Såpass selvinnsikt har jeg. Det var kun et lite spørsmål om det gikk, ikke fordi jeg seriøst hadde vurdert det. Så ung og dum er jeg ikke. Er fullstedig klar over at jeg ikke kommer til å tennke på denne måten resten av livet mitt, og det tror jeg dere skal ta med i betraktningen før dere kritiserer meg for å være ung. Selv kan jeg jo ikke noe for at jeg ble født i 85!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...