Gå til innhold

Altså, hvordan shoppe klær??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter ikke at jeg spør om dette...

Er snart 38 år gammel. Klarer altså ikke å handle klær. Ikke fordi jeg ikke har lyst men  fordi jeg aldri finner noe!! Alltid vært sånn. Nå sitter jeg med ei bukse, 3 identiske stripete genserer fra cubus (ulike farger da) som er 3 år gamle og 3 identiske gensere fra indiska i 3 farger. Og noen singletter som er kanskje 10 år gamle.. Har noen ensfargede skjorter og..

Jeg jobber på et sykehus så jeg trenger ikke noe fint arbeidstøy. Hjemme så skifter jeg til joggedress.

Har ikke kjøpt meg klær på over 1 år. Jeg er så møkkalei av den kjedelige garderoben min. Hater å skille meg ut så vil ikke kjøpe noe "crazy". Synes mye av klærne i butikkene er for fine for hverdagstøy. Har også en 2åring i hjemmet så føler det ikke er så gunstig med så fine klær.

Men føler meg så blass og kjedelig!! Men aner samtidig ikke hva jeg egentlig leter etter. Føler jeg har satt så mange regler for meg selv hva jeg kan gå med og ikke at jeg har rotet meg helt bort..

Tips eller råd? 

Anonymkode: b0c96...174

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sparte og unnet meg en avtale med personal shopper, som fikk meg til å prøve ting jeg aldri ville ha tenkt på. Det var gøy. 

Man kan også spørre en venninne om å plukke noe til det, eller partner om du har. 

Jeg ville ikke være for fin eller "crazy", prøvde å bevege meg utenfor boksen og bruke mønster og farger, men endte opp med relativt ensfarget, standard garderobe. Og måtte bare erkjenne at det er min preferanse. Men utfordrer meg selv, og om jeg skal noe sosialt går jeg som regel med ett mønstret element. 

• Liker 1
Skrevet

Forsøkt netthandel? 🙂

eller så kan du prøve å finne noen kontoer på Instagram du kan følge for inspirasjon? 

bruker zalando.no en del. De har klær til alle, i alle størrelser og farger.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det ikke egentlig er klærne det er noe galt med, men heller tilbehøret? Hva med å kjøpe noen nye pynteskjerf, ny lue, nye hansker, nye skolisser, nye belter, nye smykker, ny hårpynt? Da får du forandret på antrekkene uten å behøve å bytte ut alle klærne. Begynn med å finne frem alt du har av tilbehør og begynn å bruke det. Stikk innom en bruktbutikk så finner du mange rimelige smykker, belter, pynteskjerf. 

Anonymkode: d5a5e...ccd

• Liker 1
Skrevet

Som med alt annet, det er bare å bestemme seg ;) Ville brukt litt tid på å gjøre research. Hva kan du tenke deg å gå i? Hva passer deg og den stilen du har lyst til å ha? Hva går andre med som du synes ser bra ut? 

Ville begynt i det små, og heller utvidet etterhvert. Virker som det du trenger mest er ei ny bukse? Bukseshopping er jo noe av det kjedeligste som finnes... 🤣 Vil du ha jeans, stoffbukser, ettersittende eller løse? Med sykehusjobb (har det samme, og har et fullt klesskap jeg aldri får brukt!) og et lite barn er kanskje komfort viktig for deg? Jeg bor i disse fra Banana republic, men de er KORTE i beina! https://www.zalando.no/banana-republic-sloan-solids-bukser-bj721a00q-k11.html ...og nesten utsolgt ser jeg, håper de får inn flere hvis ikke er det krise for meg! Bruker også en del skinnyjeans, men de må være stretchy og så høye i livet som de går an å få dem. Hater stive jeans. 

Du har jo et perfekt utgangspunkt for å bygge opp en garderobe fra bunnen av. Virker som at kjoler og skjørt ikke er noe for deg, så mitt råd er å begynne med et par nye bukser, et par ankelstøvletter/chelsea boots og en cardigan. Det bør kunne brukes til det meste du har fra før, ikke være for stort skritt i begynnelsen/se crazy ut, og være en god start for resten av klesskapet :) 

Anonymkode: c97da...1d9

• Liker 2
Skrevet

Kjøp et par blader som Elle, costume eller det nye for inspirasjon. Jeg synes at det er hyggelig å bla i blader og her kan du se hvordan klærne er satt sammen.

Jeg vet ikke hva slags stil du har eller ønsker deg, men mine favoritter på nett er Elsa Billgren og Sandra Beijer sine blogger. Jeg synes de har fin stil og poster ofte nye antrekk. Du kan også kikke litt i hva har du kjøpt i dag tråden her på kvinneguiden for å få inspirasjon.

Jeg synes appen til Zalando er bra også. Når du finner noe du liker kommer appen med forslag til lignende klesplagg. Her kan du finne mye! 

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg anbefaler også Zalando. Jeg har (endelig) skjønt hvordan man kan bruke Zalando (eller shopbop, eller asos) sin nettbutikk som inspirasjon. Så jeg deler gjerne «oppskriften». Jeg velger et plagg jeg vil ha, eller plagg jeg allerede har men klarer ikke å style selv, la oss si et svart knelangt skinnskjørt. Filtrerer så søkene sånn at dyreste kommer øverst. Også går inn og ser hvordan det plagget er stylet på modellen! De antrekkene som jeg liker, tar jeg skrinshot av. Da får jeg notert meg hva slags overdel, sko, osv kan passe til det plagget. Man kan søke samme i pinterest men har personlig mer flaks med Zalando, i å finne antrekkene som jeg liker. 

Kjøper altså ikke den dyreste. Men de dyrere merker betaler kanskje mer for styling, og er mer nøye med det. Derfor sorterer slik. 

Anonymkode: d184c...90a

• Liker 1
Skrevet
På 25.1.2020 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke at jeg spør om dette...

Er snart 38 år gammel. Klarer altså ikke å handle klær. Ikke fordi jeg ikke har lyst men  fordi jeg aldri finner noe!! Alltid vært sånn. Nå sitter jeg med ei bukse, 3 identiske stripete genserer fra cubus (ulike farger da) som er 3 år gamle og 3 identiske gensere fra indiska i 3 farger. Og noen singletter som er kanskje 10 år gamle.. Har noen ensfargede skjorter og..

Jeg jobber på et sykehus så jeg trenger ikke noe fint arbeidstøy. Hjemme så skifter jeg til joggedress.

Har ikke kjøpt meg klær på over 1 år. Jeg er så møkkalei av den kjedelige garderoben min. Hater å skille meg ut så vil ikke kjøpe noe "crazy". Synes mye av klærne i butikkene er for fine for hverdagstøy. Har også en 2åring i hjemmet så føler det ikke er så gunstig med så fine klær.

Men føler meg så blass og kjedelig!! Men aner samtidig ikke hva jeg egentlig leter etter. Føler jeg har satt så mange regler for meg selv hva jeg kan gå med og ikke at jeg har rotet meg helt bort..

Tips eller råd? 

Anonymkode: b0c96...174

Hei

Jeg er 28 og den samme situasjonen. Jeg har noen par fine bukser, 2 fine kåper og noen fine topper og sjorter fordi det var noen (bestevenn, mor, kjæreste eller andre) som ambefalte det. 

Etter 28 år klarer jeg ikke å finne noe som passer meg (farge, størrelse eller form). Og jeg må si at jeg er en som er særlig glad i shopping, men jeg bommer alltid og kjøpe noen dritt. 

Jeg har funnet noen fine ting på Select, Emilie og Match. Jeg liker absolutt ikke H&M og BikBok og noen ganger Vero Moda (jeg kjøpte en kjole som var ødelagt etter ett par måneder). 

Kanksje du har en venn som er flink i mote og shopping og som hinder deg fra å kjøpe drittklær!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...