Gå til innhold

Jeg tror jeg er for glad i hunden min.

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Pås skrev:

Jeg liker verken hunder eller hundeeiere. Bare måtte si det...

Tusen takk! Jeg er en utlending som er født og oppvokst i Norge. Da lærte du meg det idag. Det er lærerinnene mine sine feil at jeg ikke klarer å snakke 100% norsk.

Anonymkode: ebae2...8f8

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er noe trøst, har jeg det likedan med kattene mine 🤪

Anonymkode: 90464...f42

Haha! Samme her. Eller, jeg kan jo være på jobb osv og ikke bekymre meg (og kan fint henge med folk borte) - men gleder meg jo ofte til å komme hjem og kose med de. Den ene min hadde vært litt syk før jul (ikke noe alvorlig) og ble litt tynnere pga dette. Han så litt pjusk og tjafsete ut. Han er tilbake til normalen nå og jeg føler meg nesten "nyforelsket" fordi han ser så fin ut igjen. Går bare rundt og forteller han hvor vakker han er, duller og kjæler med han. 

Anonymkode: 9058c...ed9

• Liker 1
Skrevet

Hundene har vel en mental alder som en 3-åring, så da er du stuck med en 3-åring resten av dens levetid da. Ikke forveksle en hunds hengivenhet med kjærlighet da. Mennesker kan gi deg kjærlighet.

Anonymkode: efb49...914

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Butternut skrev:

Helt normalt. Hunden min er virkelig lyset og gleden i livet mitt og hadde reddet han over hvilket som helst menneske:)

Når du etterpå blir dømt for drap spørs det om du ikke ombestemmer deg. 

Skrevet

Har det akkurat sånn som deg med min

den er min og min samboers baby, og kaller oss mamma og pappa til den. (Selvfølgelig ikke ofte ute blandet folk). 

Vi sliter selv å få barn, men finner mye trøst og glede av vår lille hund. 

Jeg er hjemme i helgene og sier gjerne nei til en fest hvis ikke jeg har noen til å passe den. Den har et kort liv i mitt lange liv. Så den skal få så mye kjærlighet jeg bare kan gi.

den får også like mye kjærlighet fra min samboer❤️ Vi føler oss så heldige som har fått akkurat den hunden. 

Men samtidig så får den være en hund og alt det som følger med der. 

Anonymkode: 70861...0c7

Skrevet
På 26.1.2020 den 18.22, Apocalypte skrev:

Det er noe sykt med mennesker som ville reddet en hund før et menneske, et menneske som vill reddet ei bikkje over sitt eget kjøtt og blod er bare ufattelig tragisk og trist.  Har ikke ord.....

Er ikke alle som har familie som er verdt å redde. 

Og får man mer glede og kjærlighet av hunden sin så skjønner jeg godt at man heller prioriterer den. Hunder er ikke roboter heller. 

Anonymkode: 35edd...1ad

• Liker 3
Skrevet
På 26.1.2020 den 19.36, Apocalypte skrev:

Når du etterpå blir dømt for drap spørs det om du ikke ombestemmer deg. 

Du er rimelig naiv hvis du forventer at et hvilket som helst tilfeldig menneske skal redde deg fremfor sin egen hund. Sorry mac, du får klare deg selv.

Anonymkode: 18f47...322

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er rimelig naiv hvis du forventer at et hvilket som helst tilfeldig menneske skal redde deg fremfor sin egen hund. Sorry mac, du får klare deg selv.

Anonymkode: 18f47...322

Jeg er ikke naiv, jeg er et tenkende og rasjonelt menneske og oppegående mennesker setter menneskeliv foran dyrs.  Heldigvis er det flest av oss.  Når du havner bak lås og slå for drap kan du uansett ikke være sammen med hunden din, den blir omplassert hos fremmede.  

• Liker 2
Gjest UglerIMosen
Skrevet

Så klart :hjerte: Voffsen min har en stoooor plass i hjertet mitt. Om en skal tenke sånn «hvem hadde jeg redda av hunden eller barna» så er valget selvfølgelig barna, men det er en teit tankegang, og sjansen er lite for at jeg noensinne måtte ha tatt stilling til dette. Hunden er familie, og hans velvære er ekstremt viktig for meg. Å elske dyrene sine er vel bare en god ting. Hunden din er heldig som har deg :) 

Skrevet
På 26.1.2020 den 18.25, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke både hunder og hunde eiere.

Anonymkode: ebae2...8f8

Så flott for deg, hvorfor har du behov for å gå inn i en tråd som omhandler kjærlighet til en hund og påpeke dette? Har du virkelig så lite å gjøre? Isåfall anbefaler jeg deg å ta deg en tur på Finn.no og finne noen småjobber eller annet som du kan bruke tiden din på istedet. 

Anonymkode: 54cfd...804

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker også katten min utrolig mye og prioriterer den høyt i hverdagen. Savner den veldig når jeg er på ferie eller borte fra den. For meg er det en annerledes kjærlighet enn til mennesker da, for en del av greia er jo at hun er avhengig av meg og vil ikke klare seg selv. Så det er jo en ansvarsfølelse i tillegg til kjærligheten.

Anonymkode: b4a9e...07d

Skrevet

Ryddet for tulleinnlegg.

Edie, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...