Gå til innhold

Jeg tror jeg er for glad i hunden min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var gjennom et samlivsbrudd for et snaut år siden. Det var en tøff og hard tid og i denne tiden skaffet jeg meg en valp. 

det hjelp meg mye å ha noe annet å tenke på. 

Nå - 11 måneder etterpå så ser jeg på den lille kroppen og jeg føler en uendelig kjærlighet. Hun er så hengiven og grei. Jeg virkelig elsker denne pelsdotten. 

Jeg har barn, og barna kommer selvfølgelig langt før hunden, men jeg har også søsken. Jeg hadde reddet hunden min før søsknene mine, uten tvil. 

Jeg klarer ikke å være lenge borte av gangen, for jeg vil ikke at hunden skal være alene. Jeg bærer og koser på henne store deler av kvelden. Hun sover i samme seng som meg. Jeg elsker følelsen av å gni hele ansiktet ned i peisen hennes og bare lukte inn lukta. Jeg tror det må være noe galt med meg. 
Jeg har alltid hatt dyr, men jeg har aldri elsket de på denne måten. 

Og ja, hun er bortskjemt, men allikevel veloppdragen. Trener lydighet og gikk på kurs etc.

Men spørsmålet er, kan man elske dyr så mye at det blir sykelig? 

Anonymkode: 746f0...d7f

• Liker 13
Skrevet

Peisen = pelsen. 

Gjest theTitanic
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var gjennom et samlivsbrudd for et snaut år siden. Det var en tøff og hard tid og i denne tiden skaffet jeg meg en valp. 

Nå - 11 måneder etterpå så ser jeg på den lille kroppen og jeg føler en uendelig kjærlighet. Hun er så hengiven og grei. Jeg virkelig elsker denne pelsdotten. 

Jeg har barn, og barna kommer selvfølgelig langt før hunden, men jeg har også søsken. Jeg hadde reddet hunden min før søsknene mine, uten tvil. 

Jeg klarer ikke å være lenge borte av gangen, for jeg vil ikke at hunden skal være alene. Jeg bærer og koser på henne store deler av kvelden. Hun sover i samme seng som meg. Jeg elsker følelsen av å gni hele ansiktet ned i peisen hennes og bare lukte inn lukta. Jeg tror det må være noe galt med meg. 

Og ja, hun er bortskjemt, men allikevel veloppdragen. Trener lydighet og gikk på kurs etc.

Kjærlighet er en god følelse og det er godt for deg å ha hunden. Likevel bør det ikke begrense deg så du ikke kan gjøre ting uten henne eller om du gjør noe som burde gi deg glede,  blir mer opptatt av å tenke på hunden, enn å sosialisere med venner. Eller om menneskeliggjør den og tilegner den å ha tanker om at du burde vært hjemme fremfor at du går feks på kino. 

Skrevet

Nei, det er nettopp dét. Jeg sitter på jobb og bekymrer meg ang hunden og jeg kan fort si nei til venner pga hunden. 
Tilegne henne menneskelige følelser tror jeg ikke at jeg gjør, men jeg vil ikke at hun skal føle seg alene, noe jeg tror hunder, som jo er flokkdyr, kan gjøre. 

• Liker 1
Skrevet

Om det er noe trøst, har jeg det likedan med kattene mine 🤪

Anonymkode: 90464...f42

• Liker 10
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er nettopp dét. Jeg sitter på jobb og bekymrer meg ang hunden og jeg kan fort si nei til venner pga hunden. 
Tilegne henne menneskelige følelser tror jeg ikke at jeg gjør, men jeg vil ikke at hun skal føle seg alene, noe jeg tror hunder, som jo er flokkdyr, kan gjøre. 

Jeg føler det samme som deg. Er ufattelig glad i hunden min og vil gjøre alt for at han skal ha det bra. Han sover i sengen min om natten. Jeg synes det er vanskelig å reise ut med venner når jeg vet at han er alene, så det skjer sjeldent. Derfor har jeg planer om å flytte nærmere familien min, slik at han kan leke med søskene sine i ny og ne. evt. være der for sosialisering. Da slipper jeg den dårlige samvittigheten når jeg skal et eller annet, fordi jeg vet at han koser seg der.

Anonymkode: 57aea...033

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om det er noe trøst, har jeg det likedan med kattene mine 🤪

Anonymkode: 90464...f42

Jeg også😂 Men selv om jeg hadde redder samboer over katten, tror jeg at jeg elsker begge to like høyt. 

Anonymkode: cabe2...f28

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. 

Anonymkode: 81bdb...76c

• Liker 4
Skrevet

Jeg føler det samme for min hund. Ville gjort hva som helst for den. Livet mitt handler i stor grad om at den skal ha det bra, til alle døgnets tider. Hunden min skal leve i et visst antall år og jeg skal gi den det beste livet den kan ha. 

Anonymkode: 0fc87...e13

• Liker 15
Skrevet

Har det akkurat slik med hunden min også, han er en veldig viktig del av familien og vi strekker oss langt for han. 45 kilo «liten» men ligger fortsatt i armkroken og får komme opp i senga og morgnene for litt kos. 

Anonymkode: a5cbe...816

• Liker 4
Skrevet

Høres helt normalt ut, og akkurat som det bør være om man har hund spør du meg. Ser det som en selvfølge at man er glad i /elsker hunden sin og ikke vil la den være alene hjemme mer enn man må.

Anonymkode: 083d1...9ec

• Liker 13
Skrevet

Helt enig med anonym over, akkurat slik det skal være.

Dersom man ikke er villig til å gi hele sin fulle kjærlighet og mye av sin tid til en hund burde man ikke skaffe den.

Anonymkode: 54cfd...804

• Liker 3
Skrevet

Det er noe sykt med mennesker som ville reddet en hund før et menneske, et menneske som vill reddet ei bikkje over sitt eget kjøtt og blod er bare ufattelig tragisk og trist.  Har ikke ord.....

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker ikke både hunder og hunde eiere.

Anonymkode: ebae2...8f8

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det er noe sykt med mennesker som ville reddet en hund før et menneske, et menneske som vill reddet ei bikkje over sitt eget kjøtt og blod er bare ufattelig tragisk og trist.  Har ikke ord.....

Jeg hadde nok reddet moren min, men ingen andre. Fordrar ikke mennesker.

Anonymkode: 18f47...322

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. Hunden min er virkelig lyset og gleden i livet mitt og hadde reddet han over hvilket som helst menneske:)

• Liker 3
Skrevet

Sålenge du faktisk behandler hunden som en hund, så ser jeg ingen problem. Jeg er litt der selv, men respekterer hundens eget språk og legger til rette for hundens behov. For at en hund skal ha det godt må den bli forstått.

Jeg er også en av de «syke» som ville reddet hunden min fremfor et fremmed barn, selv om jeg sikkert hadde slitt med det i ettertid. Ville nok prøvd alt jeg kunne å redde begge, men hvis jeg måtte velge hadde jeg prioritert hunden min.

Mye fordi jeg ikke kan fordra barn eller generelt mennesker, og syns dyr er verdt mer enn oss. 

Anonymkode: 5f0f7...190

• Liker 4
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanlig at mennesker tilegner mennesklige kvaliteter til feks hundene sine. "Hunden forstår meg, trøster meg og er der alltid for meg"....  Sannheten er at du er matmor og dyret er avhengig av deg. Det er heller ikke særlig sunt å bære rundt på en hund hele tiden. Det har den ikke godt av. 

Gå litt i dybden. Håndter heller kjærlighetssorgen enn å distrahere/overføre den via hunden. 

Anonymkode: e2dab...08b

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke både hunder og hunde eiere.

Anonymkode: ebae2...8f8

Jeg liker verken hunder eller hundeeiere. Bare måtte si det...

• Liker 3
Skrevet

Heldig hund du har. 🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...