Conal Skrevet 7. februar 2020 #21 Skrevet 7. februar 2020 Det som er udødelig ER Gud. Se på det, reflekter. Hva er din sanne natur? Hva er den reelle bevissthetens natur? Hva er den tingen som sitter inni skallen din? Tips: Det er Gud! 1
mr. Skrevet 8. februar 2020 #22 Skrevet 8. februar 2020 (endret) På 30.1.2020 den 21.21, tussi680 skrev: Er litt enig med deg her, for min tro ang.dette er at sjelen ikke dør, men den er som du sier en slags energi tror jeg, og jeg har en følelse av at den forflyttes til et annet menneske som trenger læring? Vet ikke, bare mine tanker. Bare en liten ting til: Ingen vet jo eller husker noe om ens tidligere liv? Noen påstår det. Endelig har jeg litt fri tid ,lørdag ettermiddag ,små regner ute ,vin flaske på bordet så skal jeg prøve å utdype litt det som jeg skrev før om sjel og/eller energi. Min forståelse av naturen er at ingenting går til spille ,alt blir brukt igjen og igjen men i forskjellige former. Materie ,energi og informasjon ,alt. Når mennesker/eller alle levende skapninger dør så blir dems materie spredt rundt. Samtidig blir energi som driver oss og informasjon som vi har akkumulert i livet spredt rundt ,tenker jeg. Men jeg tror ikke at energi og informasjon blir spredt rundt sånn i sin helhet ,jeg tror heller ikke at energi og informasjon følger med materie. Jeg tror at disse 2 går forskjellige veier. Materie blir spredt tilbake til annen materie i milliarder av små fragmenter. Energi og informasjon blir og spredt til annen energi og informasjon også i milliarder av små fragmenter. Da tenker jeg at hver små fragment av energi inneholder en små fragment av informasjon og. Nå ,hvor disse blir spredt ja ,jeg tenker i ether som er overalt rundt oss. Når en ny skapning kommer til denne verden så kan den "få" mindre eller store (ser for meg heller mindre) fragmenter av energi som annen skapning har "brukt" før og samtidig få informasjonen som de fragmentene av energi har i seg fra før. Jeg tror også at vi er skapt sånn at vi har ikke tilgang til alle disse små fragmenter av informasjon. Men at vi kan i visse tilfeller få tilgang og det forklarer for meg mennesker som sier at de har hukommelse av tidligere liv ,kanskje t.o.m. deja vu opplevelser. Jeg ser for meg at det ville vart helt katastrofe hvis hele sjel/energi følger intakt fra vesen til vesen. Dvs. at jeg kunne "kanskje" med noen form av meditasjon kommet i kontakt med informasjon som jeg har i meg og som kan inneholde informasjon av 1000-vis av tidligere liv. Ville gått gal av det ,viste ikke hva er det som jeg opplevde/følte og hva er det som noen før opplevde/følte... Nei ,jeg ser ikke poenget for hvorfor skal det vare sånn. Hvorfor trenger jeg å vite/huske alle disse tidligere liv. Jeg ser ingen poeng i det og det bare kompliserer alt. Da høres det mest logisk ut at vi blir til fragmenter når vi dør og disse fragmenter sprer seg i ether ,blander seg og samler seg igjen når ny levende vesen blir til. Det er hva skjer med materie så hvorfor skal det samme ikke skje med energi ? Jeg må dessverre konkludere nå siden den Vina Maipo begynner å tulle med tankene mine , jeg ,Mr. ,er her og nå i min helhet og når jeg blir borte så er jeg borte. Men fragmenter av meg skal dukke opp igjen her og der ,kanskje i en annen menneske ,kanskje i en dyr eller plante , i denne tiden eller en annen. Sånn sett skal jeg/du ,vi alle leve for alltid. Endret 8. februar 2020 av mr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå