Rottenikken1 Skrevet 25. januar 2020 #1 Skrevet 25. januar 2020 «Frykt ikke mennesker som kan drepe legemet men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller ham som kan drepe både sjel og legeme i gehennah.» mange syntes sikkert det verset fra bibelen som jeg siterte støtter læren om sjelen. Men gjør den egentlig det? Slike vers som «de fryktet for sine sjeler» etc tyder på at sjelen i bibelen ofte også sikter til det liv et menneske har. I 1mosebok står det at Adam BLE en levende sjel. Ikke FIKK en sjel. Dette tyder på at når Adam BLE en sjel så var den fysiske kroppen og sjelen samme ting. bibelen bruker ordet sjel på to måter i bibelen. Om den fysiske menneskekroppen og om det liv et menneske har. Men et menneske kan dø. Hva da med verset øverst. «Frykt ikke mennesker som bare kan drepe legemet men ikke kan drepe sjelen». her er det tilsynelatende en selvmotsigelse. Bibelen sier at Gud kan drepe både sjel og legeme i genennah. Her ble det helt klart at sjelen i alle fall ikke er udødelig. Hva er så den sjelen Gud kan drepe som ikke mennesker kan drepe. Gud har gjennom Jesus bevist at han kan vekke døde mennesker tilbake til livet - men han kan også da døde mennesker forbli døde i all evighet. De som dør får i følge bibelen en oppstandelse til liv igjen. Men hvis mennesker dør så kan også Gud la onde mennesker forbli døde i all evighet. Dvs at alt håp for framtidig liv er borte. Ser man det på den måten så kan ikke mennesker fjerne gode mennesker fra Guds minne selv om de kan drepe den fysisk. De kan med andre ord ikke drepe sjelen. Gud derimot har all makt og kan tilintetgjøre mennesker uten håp op oppstandelse og på den måten drepe sjelen.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #2 Skrevet 25. januar 2020 Vi er alle sjeler. Sjeler er ikke noe vi blir. Når vi dør, forlater sjelen vår den fysiske kroppen og går til astralplanet, en ikke fysisk mellomsted. Adam ble ikke en sjel. Han var allerede en sjel. Han ble og fikk et menneske som alle oss andre. Jeg er ikke religiøs og holder ikke på bare det bibelen sier. Min "religion" er mye mer. Den er ute i naturen. Det sitatet med å drepe sjeler, er bare bullshit. Det er skrevet for å skremme. Sjelen vår er en bit av noe større , en menneskesjel. Drepes en sin sjel, drepes litt av alle andre. Jo, sjelen er udødelig. Hva bibelen sier er etter min mening kun sprøyt! Om det er noen sjeler som ikke er helt frisk føler jeg at på den andre siden på det ikke fysiske mellomstedet, at det eksisterer et sykehus. Der kan alle som er syk eller har noe rot ved seg bli friske. Anonymkode: c9b74...975 5
mr. Skrevet 30. januar 2020 #3 Skrevet 30. januar 2020 Jeg ser på sjel som et slags "energi" som vi får fra universet den dagen vi bli til foster liksom. Når vi dør så kroppen blir til "jord" ,minnene våre forsvinner og "energi" går tilbake til universet. Så ja ,jeg tror at sjel er udødelig da det er ett slags energi. Etterhvert en ny skapning for denne energi og har den til døden. Og igjen og igjen. Da blir det et slags reinkarnasjon det. Minner følger ikke med. And thats what I have to say about that. 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #4 Skrevet 30. januar 2020 Minner eller emosjoner/traumer kan følge med fra liv til liv, om en person forlater kroppen sin gjennom solar plexus. Jeg har følt selv at en angst jeg har, er noe følelser som har forfulgt meg fra et tidligere liv fordi jeg i det forrige livet forlot kroppen min gjennom solar plexus når jeg døde Det går an å bli mere bevisst på dette og lære seg å ikke frykte døden. Anonymkode: c9b74...975
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5 Skrevet 30. januar 2020 On 1/25/2020 at 9:21 PM, AnonymBruker said: Vi er alle sjeler. Sjeler er ikke noe vi blir. Når vi dør, forlater sjelen vår den fysiske kroppen og går til astralplanet, en ikke fysisk mellomsted. Hvordan vet du dette da? Anonymkode: e8332...de2 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #6 Skrevet 30. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Minner eller emosjoner/traumer kan følge med fra liv til liv, om en person forlater kroppen sin gjennom solar plexus. Jeg har følt selv at en angst jeg har, er noe følelser som har forfulgt meg fra et tidligere liv fordi jeg i det forrige livet forlot kroppen min gjennom solar plexus når jeg døde Det går an å bli mere bevisst på dette og lære seg å ikke frykte døden. Anonymkode: c9b74...975 Hva betyr det da? Jeg tror at man tar med seg minner og emosjoner uansett hvordan sjelen forlater kroppen. Anonymkode: ba574...ff0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #7 Skrevet 30. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hva betyr det da? Jeg tror at man tar med seg minner og emosjoner uansett hvordan sjelen forlater kroppen. Anonymkode: ba574...ff0 Les denne, det står om det her http://www.nyhetsspeilet.no/2009/03/døden-og-dødsprosessen/ Anonymkode: c9b74...975
Rogadame Skrevet 30. januar 2020 #8 Skrevet 30. januar 2020 Orker ikke ta deg seriøst når alt du har å komme med er utdrag fra diverse bibelvers- hva med egne meninger og refleksjoner? 😛 Når vi snakker om sjel , så kan jeg fortelle noe som faktisk dokumentert at vi arver.. nemlig angst !Var på kurs hos en spesialist engang på barn og ungdom med voldstraumer og han snakka om arvelige faktorer som er ført videre. (om en oldemor ble mishandlet av sin oldefar feks, så kan skaden hun ble påført legge seg på minn ii hjernen gå i arv til neste generasjon som kan oppleve psykisk sperrer /angst uten at det er noen åpenbar grunn til det ..selv med harmonisk oppvekst) Helt siden vi mennesker bodde i huler og tegnet hulemalerier (10-15 000 år siden ) hadde man en reel frykt for ting som kravlende bak en i mørket (ville dyr osv) det var en naturlig reaksjon som var ekte fare.Det har de altså forsket på er grunnen til at noen mennesker har archnofobia eller redsel for slanger- et urinnstinkt som ikke alltid er like nyttig idag. 1
Energidronning Skrevet 30. januar 2020 #9 Skrevet 30. januar 2020 ___jeg___ har en kjempefin levende udødelig sjel, men dere har ingenting😉
tussi680 Skrevet 30. januar 2020 #10 Skrevet 30. januar 2020 (endret) 1 time siden, mr. skrev: Jeg ser på sjel som et slags "energi" som vi får fra universet den dagen vi bli til foster liksom. Når vi dør så kroppen blir til "jord" ,minnene våre forsvinner og "energi" går tilbake til universet. Så ja ,jeg tror at sjel er udødelig da det er ett slags energi. Etterhvert en ny skapning for denne energi og har den til døden. Og igjen og igjen. Da blir det et slags reinkarnasjon det. Minner følger ikke med. And thats what I have to say about that. Er litt enig med deg her, for min tro ang.dette er at sjelen ikke dør, men den er som du sier en slags energi tror jeg, og jeg har en følelse av at den forflyttes til et annet menneske som trenger læring? Vet ikke, bare mine tanker. Bare en liten ting til: Ingen vet jo eller husker noe om ens tidligere liv? Noen påstår det. Endret 30. januar 2020 av tussi680
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #11 Skrevet 30. januar 2020 Det er absolutt ingenting som tyder på at noe som ligner på en "sjel" faktisk eksisterer. Sikkert koselig for noen å tro på, men det er fri fantasi uten fnugg av bevis i virkeligheten. Og det er helt greit Anonymkode: 6165e...d14 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #12 Skrevet 30. januar 2020 38 minutter siden, Rogadame said: Når vi snakker om sjel , så kan jeg fortelle noe som faktisk dokumentert at vi arver.. nemlig angst !Var på kurs hos en spesialist engang på barn og ungdom med voldstraumer og han snakka om arvelige faktorer som er ført videre. (om en oldemor ble mishandlet av sin oldefar feks, så kan skaden hun ble påført legge seg på minn ii hjernen gå i arv til neste generasjon som kan oppleve psykisk sperrer /angst uten at det er noen åpenbar grunn til det ..selv med harmonisk oppvekst) Helt siden vi mennesker bodde i huler og tegnet hulemalerier (10-15 000 år siden ) hadde man en reel frykt for ting som kravlende bak en i mørket (ville dyr osv) det var en naturlig reaksjon som var ekte fare.Det har de altså forsket på er grunnen til at noen mennesker har archnofobia eller redsel for slanger- et urinnstinkt som ikke alltid er like nyttig idag. Interessant. Jeg tror detkan være noe i det med at minner går i arv til neste generasjon i familie . Litt som en familie karma Anonymkode: c9b74...975
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #13 Skrevet 31. januar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Les denne, det står om det her http://www.nyhetsspeilet.no/2009/03/døden-og-dødsprosessen/ Anonymkode: c9b74...975 Jeg skummet gjennom den der, leste avsnittet om å dø gjennom de forskjellige chakraene ... jeg tror ikke noe på det der. Jeg tror man dør ut av hele kroppen. Jeg har vært tilstede ved to dødsfall og har "opplevd" flere tidligere liv og blitt fortalt om andre som har opplevd tidligere liv gjennom hypnose. Og jeg tror ikke at man dør gjennom det eller det chakraet eller at det skal ha noen betydning for hva man drar med seg til neste inkarnasjon. Anonymkode: ba574...ff0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #14 Skrevet 31. januar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Les denne, det står om det her http://www.nyhetsspeilet.no/2009/03/døden-og-dødsprosessen/ Anonymkode: c9b74...975 Nyhetsspeilet er en av de mest useriøse nettsidene som finnes i Norge, masse konspirasjonsteorier og skribenter som sitter å finner på ting de kan fore lettlurte mennesker med. Anonymkode: 557e2...ac1 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #15 Skrevet 31. januar 2020 35 minutter siden, AnonymBruker said: Nyhetsspeilet er en av de mest useriøse nettsidene som finnes i Norge, masse konspirasjonsteorier og skribenter som sitter å finner på ting de kan fore lettlurte mennesker med. Anonymkode: 557e2...ac1 Synes du, ja. Nettsiden referer til meg, betyr det jeg er konspirasjonsteorertisk. Jeg vil heller kalle den nettsiden til de som er skeptisk til det mainstream media bedriver med når de sprer propaganda nyhetssakene sine som ikke gjør noe annet, enn å gjøre vondt verre. Det sprer frykt. Bare se på sånn massemedia holdt på rundt Fjotolf Hansen og tegnet han ga i rettsalen. Det inspirete til at det kom en ny morder på bordet = Philips Manshaus, for det er nettopp det massmedia vil. De vil ha saker som selger og må derfor og lage sager som selger som kan inspirere til nye spennende nyheter i fremtiden. Anonymkode: c9b74...975
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #16 Skrevet 31. januar 2020 50 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skummet gjennom den der, leste avsnittet om å dø gjennom de forskjellige chakraene ... jeg tror ikke noe på det der. Jeg tror man dør ut av hele kroppen. Jeg har vært tilstede ved to dødsfall og har "opplevd" flere tidligere liv og blitt fortalt om andre som har opplevd tidligere liv gjennom hypnose. Og jeg tror ikke at man dør gjennom det eller det chakraet eller at det skal ha noen betydning for hva man drar med seg til neste inkarnasjon. Anonymkode: ba574...ff0 Det er ditt perspektiv og din tro og den skal du selvsagt få lov å ha, men alle er ikke som det og noen har annerledes tro enn det og det er og lov Selv om du har vært tilstede ved dødsfall opplevd tidligere liv og fortalt av andre, betyr det nødvendig ikke at det er sannhet for alle. Det er ingen som ene og alene sitter på hele sannheten som visse religioner tidligere i historien har likt å tro. Anonymkode: c9b74...975
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #17 Skrevet 31. januar 2020 Nei, det er ingen grunn til å tro vi har en sjel. Anonymkode: c69a2...545 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #18 Skrevet 1. februar 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ditt perspektiv og din tro og den skal du selvsagt få lov å ha, men alle er ikke som det og noen har annerledes tro enn det og det er og lov Selv om du har vært tilstede ved dødsfall opplevd tidligere liv og fortalt av andre, betyr det nødvendig ikke at det er sannhet for alle. Det er ingen som ene og alene sitter på hele sannheten som visse religioner tidligere i historien har likt å tro. Anonymkode: c9b74...975 Enig med deg i alt du skriver der. Det er derfor jeg også skriver "tror" hele veien, for det er min tro. Jeg vet ikke og ikke er det en opplest og vedtatt sannhet for andre enn meg uansett. Og sånn er det med den artikkelen og det du sier også - det er ikke sannheten. Det er noe dere tror på, og dere må bare fortsette å tro på det. Anonymkode: ba574...ff0
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #19 Skrevet 1. februar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Enig med deg i alt du skriver der. Det er derfor jeg også skriver "tror" hele veien, for det er min tro. Jeg vet ikke og ikke er det en opplest og vedtatt sannhet for andre enn meg uansett. Og sånn er det med den artikkelen og det du sier også - det er ikke sannheten. Det er noe dere tror på, og dere må bare fortsette å tro på det. Anonymkode: ba574...ff0 Ja, nettopp men da bør vel de som tror på det få lov til det? Du og dere andre som ikke tror trenger ikke bry dere om det Anonymkode: c9b74...975
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #20 Skrevet 1. februar 2020 Ingen vet noe om døden, men alle tror noe om den. Det er nettopp det at folk har så forskjellig syn, som gjør det så spennende å diskutere. Jeg tror vi har en sjel som lever mange liv i forskjellige kropper og verdener, men jeg aner ikke hva som er poenget med disse livene. Anonymkode: e5f06...c67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå