Gå til innhold

HJELP!!!Katta mi!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Barepåbesøk her
Skrevet

Jeg prøver igjen. Innlegget mitt ble borte...

Jeg har en kattunge på 3,5 mnd. +Kattemor.

Kattungen går i kassa si for å bæsje, men graver det ikke ned, og så sitter det fast under bena hennes og det blir dratt utover i hele leiligheten.

Også tisser hun rundt på faste steder, jeg vasker og vasker og bruker en spray for at det ikke skal gjenta seg. Jeg orker ikke mer, har flere små barn her også, så jeg kan ikke fotfølge henne, og det er vel ingen som vil ha en katt som ikke går på do. Jeg har snakket med flere veterinærer, men hun gir seg ikke uansett hva jeg gjør.

Hva gjør jeg nå???

Videoannonse
Annonse
Gjest en liten hvit and
Skrevet

Hva vasker du med? Ser for meg at det må være ett eller annet som tiltrekker katten slik at den tisser på de samme stedene igjen og igjen. Enten rester av urin eller noe i vaskemidlet ditt.(bl.a. tiltrekker salmiakk katter fordi det har noen av de samme lukt eller tilsetningsstoffene som katteurin)

Gjest Hovedinnlegger
Skrevet

Jeg har vasket med forskjellige vaskemidlier, så jeg tror ikke det har gjort noen forskjell...

Gjest 41321
Skrevet

Har du prøvd å sette en skål med mat der katten tisser? Katter liker, etter ryktene, ikke å gjøre fra seg der de har mat stående.

Skrevet

Ja, eller å sette en kasse, eller noe som kas "ta i mot" tisset når det kommer, der hun har sine faste plasser.. Det er en metode man bruker, vertfall hos valper... (poenget er at katten skal skjønne at den ikke skal tisse på gulvet - mens i kassen/på avisa - alt etter som). Dessuten når katten tisser på faste plasser må jo denne metoden funke fint..Om den ikke slutter å tisse der, så slipper du vertfall tørke opp av gulvet..

Huff, kjip situasjon!!

Gjest 25344,52
Skrevet

Var innom dyrebutikken i dag og så noe som kaltes toalettmatte for katter. Det var en matte i grov gummi med riller og grove "tagger" på(akkurat som enkelte ytterdørmatter). Vil tro denne er laget for å ligge utenfor sandkassen.

Kanskje en sånn kan fjerne noe av bæsjen fra lillepus sine ben når han tråkker oppi det?

Skrevet

Jeg hadde samme problemet med min katt, alså det med avføring på potene.

Han gravde aldri over som liten, men han beg. med det når han ble større - måtte bare holde ut med og springe etter han :(

Min katt har og tisset en del inne, jeg " kjeftet" og tok den ut til kassen, eller slapp den helt ut.

Tok lang tid men han har sluttet nå.

Lykke til :)

Skrevet

Kanske du skulle prova med två kattlådor?

Då kanske kattungen kjænner att hon har sitt eget stælle och inte behøver gå inn på någon annans revir...?

Har ingen erfarenhet med detta, har två puser och det har alltid funkat, så detta ær bara en tanke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...